من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری
من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری

محل تخیل و تفکر خلاقانه در مغز کشف شد

دانشمندان آمریکایی بخشی از مغز را که به انسان اجازه تخیل و تفکر خلاقانه می دهد، کشف کردند. به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری دیلی میل، دانشمندان کالج دارتمورث در آمریکا می گویند: توانایی خلق هنر، ساخت ابزار و تفکر خلاقانه در یک شبکه عصبی قرار دارد که در منطقه وسیعی از مغز گسترش یافته است.
محققان این شبکه عصبی را به عنوان مرکز فعالیت ذهنی توصیف می کنند که به کمک آن انسان می تواند تصاویر، افکار و نظریه های جدید را کنترل نماید.
در این تحقیق، از ۱۵ داوطلب خواسته شد تا اشکال انتزاعی بصری، مانند یک زنبور عسل با سر گاو را تصور کرده و به صورت ذهنی آنها را به اجزای مختلف تقسیم کنند. سپس با استفاده از اسکن MRI، دانشمندان فعالیت مغزی هر یک از شرکت کنندگان را اندازه گیری کردند.
آن ها دریافتند شبکه های قشری و زیرقشری بخش بزرگی از مغز به داوطلبان اجازه می دهد تصاویر را در ذهن خود دستکاری کنند.
به گفته محققان این یافته جدید، منجر به درک دقیق تر سازمان دهی مغز شده و خصوصیاتی که سبب تفکر خلاقانه و آزادانه در انسان می شود را کشف می کند.
همچنین این یافته جدید می تواند به دانشمندان برای تولید یک فرآیند خلاق مشابه در هوش مصنوعی کمک کند و فرآیندهای خلاقانه برای روبات ها و ماشین ها را به وجود آورد.
این یافته جدید در مجموعه مقالات (Proceedings of the National Academy of Sciences) به چاپ رسیده است.