من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری
من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری

گردشگری و آب

onvan گردشگری و آب onvan گردشگری و آب همشهری آنلاین: امروزه دسترسی به منابع آب سالم یکی از ضرورت های حضور گردشگران در مناطق مختلف است. این مسئله تمامی حوزه های گردشگری مانند؛ هتل ها، رستوران ها، مکان های تفریح و سرگرمی و... را تحت الشعاع خود قرار داده است. دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می کند میان، جاذبه‌های بی‌شمار و مختلف گردشگری هنوز جاذبه‌های مرتبط با منابع آبی از جمله: تالاب‌ها، رودخانه‌ها، مرداب‌ها، آبشارها، چشمه های آب سرد و آب گرم و... از محبوب‌ترین و پر طرف‌دار ترین مقاصد گردشگری به شمار می روند. سازمان جهانی گردشگری در راستای حفاظت هر چه بیشتر این منابع آبی در محیط زیست، بیانیه به شرح زیر صادر کرده است : در روز جهانی گردشگری در سال 2013 کوشش ما براین است تا ضرورت مسئولیت پذیری گردشگران و سهم صنعت گردشگری را در حفاظت از منابع حیاتی و آسیب پذیر آب درجهان نهادینه کنیم. صنعت گردشگری به عنوان یک اقتصاد قدرتمند با درآمد 1 تریلیون دلاری سهم مهم و بالایی در استفاده از راهکارهای موثر برای غلبه بر چالشهای پیش رو در زمینه آینده منابع آب دارد. با توجه به سفر سالانه یک میلیارد گردشگر در سال، صنعت توریسم می‌تواند به عنوان یک موتورمحرک در افزایش آگاهی و تغییر رفتارهای ناپسند در مصرف آب عمل کند. به این منظور، روز جهانی گردشگری سال 2013 از سوی این سازمان با عنوان: ""گردشگری و آب: محافظت از آینده مشترک ما"" Tourism and Water: protecting our Common future نام گذاری شده است. دانشکده علوم گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ در همین راستا و به مناسبت پاسداشت روز جهانی گردشگری، همسو با سازمان جهانی گردشگری سمیناری با عنوان ""گردشگری و آب"" را برگزار می‌کند. این دانشگاه باهدف تمرکز برنقش مهم گردشگری در مباحث زیست محیطی و کمک به تلاش‌های حفاظت از آب و آشنایی با تازه‌های علم گردشگری اقدام به برگزاری گارگاه‌هایی تحت عنوان مدرسه پاییزی گردشگری زده است. افتتاحیه مدرسه پاییزی گردشگری در این مراسم به طور رسمی با سه کارگاه آموزشی و آشنایی به شرح زیر در تهران، ساعت 9 تا 12  روز هشتم مهر ماه برگزار خواهد شد. (کارگاه‌های زیر در دو روز 8 و 9 مهر ماه سال 1392 برگزار خواهند شد). - گردشگری و آب: محافظت از آینده مشترک ما - گردشگری و معماری منظر - گردشگری و دیدگاه‌های فرهنگی و اجتماعی کارگاه روز نهم مهر ماه به گفته مسئولان، احتمالا دربرج میلاد برگزار خواهد شد و در ادامه آن شرکت‌کنندگان بازدیدی از برج میلاد خواهند داشت. معرفی دانشکده علوم گردشگری، دانشگاه علم و فرهنگ این دانشکده در 6 مهرماه سال 1391 و مصادف با سالروز جهانی گردشگری در دانشگاه علم و فرهنگ به عنوان نخستین دانشکده علوم گردشگری کشور افتتاح شد. این دانشکده در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش دانشجو دارد. این دانشکده تاکنون کارهای علمی و اجرایی متعددی را در سطح کشور به اجرا در‌آورده است. لازم به ذکر است که این دانشگاه، نخستین دانشگاه در سطح کشور است که در رشته مدیریت گردشگری در مقطع دکتری در ایران فعالیت می‌کند. برای اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه مراجعه کنید: http://www.usc.ac.ir/ آدرس دانشگاه علم و فرهنگ: بلوار اشرف اصفهانی-خیابان شهید عرب شاهی-خیابان پارک (روبروی پاساژ تیراژه)" "

رئیس جمهور خواستار ایجاد جهش در گردشگری داخلی و خارجی شد

onvan رئیس جمهور خواستار ایجاد جهش در گردشگری داخلی و خارجی شد onvan رئیس جمهور خواستار ایجاد جهش در گردشگری داخلی و خارجی شد رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تأکید بر اینکه فعالیت های انجام شده در حوزه گردشگری کشور به بیراهه رفته است، اظهار داشت: رئیس جمهور اصرار دارد در فاصله چندساله خدمتی که به دست آمده، جهشی در گردشگری داخلی و خارجی ایجاد شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی کشور ، محمدعلی نجفی که در جلسه هم‌اندیشی معاونین گردشگری 31استان کشور حضور داشت، خواستار آن شد تا با صرف وقت و دقت بیشتر، مقوله گردشگری جایگاه واقعی خود را پیدا کند. رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری کشور با تأکید بر اینکه رئیس‌جمهور از صنعت گردشگری انتظارات خاصی دارد که مهم‌ترین آنها در بخش اشتغال و اقتصاد است و بی‌شک اقداماتی که انجام می‌شود، باید تأثیرات ملموس داشته باشد، افزود: در حوزه گردشگری باید برای مردم توضیح دهیم که به‌دنبال چه چیزی باشند و برای چه باید سفر کنند؟ چون اگر هدف یک گردشگر ملاقات فرهنگی باشد، اقتصاد گردشگری نیز به‌دنبال آن به‌وجود می‌آید. وی گردشگری را بهترین راه خنثی‌کردن تبلیغات منفی علیه ایران خواند و گفت: موضع ورود ما به گردشگری درست نبوده است. دستورالعمل‌ها و نگاه‌ها به این مقوله بسیار متفاوت بوده، وقتی می‌گوییم گردشگری امری فرهنگی است، باید به‌عنوان یک دستگاه اجرایی نگاه اشتباه به گردشگری داخلی و خارجی را تغییر دهیم. نجفی با تأکید بر اینکه ادغام میراث فرهنگی و گردشگری با هدف هم‌افزایی صورت گرفت افزود: با بروز آسیب‌ها این رویداد در مسیر درستی پیش نرفت. بنابراین شناسایی و برطرف‌کردن آسیب‌ها بی‌تردید هم‌افزایی مورد نظر را ایجاد می‌کند. وی تأکید کرد: باید برنامه‌ها، اطلاعات و آمار حوزه گردشگری را به‌روز کنیم، چون هیچ برنامه‌ریزی‌ای بدون اطلاعات و آمار درست نمی‌تواند صحیح باشد. رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه آنچه در بخش سرمایه‌گذاری و بخش خصوصی گردشگری صورت گرفته، به بیراهه رفته است، گفت: در حوزه گردشگری باید فضایی مثبت و همه‌گیر برای کارشناسان و متخصصان فراهم شود تا نظراتشان را ارائه کنند، افراد باید این اطمینان را پیدا کنند که نظر و پیشنهادشان مورد توجه و بررسی قرار می‌گیرد، در حوزه گردشگری کارهای بسیار بزرگی می‌توان انجام داد، به شرطی که ما خودمان را مبدأ و مقصد عالم ندانیم و حرکتی را سامان دهیم که همه کشور به نفع گردشگری فکر و عمل کنند. نجفی تصریح کرد: نارضایتی نهادهای مردمی، اتحادیه‌ها و فعالان بخش خصوصی حوزه گردشگری، ادعای عملکرد موفق گردشگری را رد می‌کند و رضایت 10درصدی و نارضایتی 90درصدی مردم از فعالیت‌های حوزه گردشگری کارنامه قابل‌قبولی نیست. او افزود: امیدوارم 4سال دیگر که دوران مسئولیت و خدمت ما به پایان رسید، مردم از ما و عملکردمان راضی باشند، فرهنگ پذیرش مهمان در کشور جاافتاده باشد و فهم چگونگی برخورد با گردشگر خارجی نیز در میان مردم ایجاد شده باشد." "

حج بهترین فرصت تقریب مذاهب در جهان اسلام

onvan حج بهترین فرصت تقریب مذاهب در جهان اسلام onvan حج بهترین فرصت تقریب مذاهب در جهان اسلام همشهری آنلاین: حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: ما باید در مکه بیش از هر چیز به وحدت اسلامی و تقریب مذاهب کمک کنیم و وقتی اعمال و رفتار ما مناسب باشد برادر مسلمانی که با مذهب دیگر و از کشور دیگری آمده با خودش گوید ما پیرو علی (ع) را در رفتار و گفتار ممتاز .. حاجیان با رفتارشان شیعه را به جهان معرفی کنند به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در برنامه روضه رضوان که به مناسبت هفته حج هر روز از شبکه دو سیما بر روی آنتن می رود گفت: در زندگی غربی افراد آن قدر باهم غریبه اند که حتی از مرگ همسایه خود با خبر نمی شوند اما در سفر حج انسان ها همدلی با یکدیگر را خواهند آموخت. وی ادامه داد: در ایام حج زندگی جمعی بوده و در این زندگی جمعی افراد با قومیت ها و فرهنگ های متفاوت حضور دارند بنابراین تمام افراد باید آداب را رعایت کنند و این آداب شامل آدابی است که در دین ما نیز بسیار به آن توصیه شده از جمله این که باید با یکدیگر با تبسم وخوش رویی روبه رو شد، به بزرگترها احترام گذاشت و با کوچکترها نیز مهربان بود به یاد دارم که دو سال پیش در مکه جوانی بود که به جای پدرفوت کرده اش به مکه آمده بود و علاوه بر انجام عمل به نیابت از پدر کارهای یک مرد مسن را برعهده گرفته بود تا به او برای رفت و آمدش کمک کند. وی افزود: آشنایی با ملت ها و آشنایی با مذاهب متعدد اسلام و به خصوص این موضوع که چرا وهابی ها این قدر از شیعه ترسیده و احساس خطر می کنند از ویژگی های خاص این سفر است، در این سفر باید معرفی مکتب تشیع به جهانیان بسیار مورد توجه حاجیان قرار گیرد. شیعه باید با خودش بگوید من چه طور رفتار کنم تا برای ملت های دیگر، مذهبم دارای جذابیت باشد امام صادق علیه السلام در جایی می فرماید آن چیزی که ما را شاد می کند این است که کاری بکنید که مردم ما را دوست داشته باشند. حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر با تأکید بر این مطلب که حاجیان نباید در طول سفر با افراد دیگر وارد بحث شوند اظهار داشت: مسلمانان کشورهای دیگر بسیار به ایران علاقه مندند و این علاقه به دو دلیل است اولین دلیلش ائمه هستند و دلیل دیگرش نیز بحث انقلاب اسلامی ایران است. وی افزود: اما ممکن است که عده ای درباره مسائل مختلف شبهاتی وارد کنند، چرا که تبلیغات بر علیه انقلاب و اسلام از طریق رسانه های غربی و آمریکایی بسیار زیاد است اما باید در نظر داشته باشیم کسی می تواند با این افراد صحبت کند و پاسخ آنان را بدهد که زبان و علم مورد نیاز برای بحث را داشته باشد و اگر کسی زبان و علمش را ندارد هرگز با چنین افرادی وارد بحث نشود. وی تصریح کرد: ما باید در مکه بیش از هر چیز به وحدت اسلامی و تقریب مذاهب کمک کنیم و وقتی اعمال و رفتار ما مناسب باشد برادر مسلمانی که با مذهب دیگر و از کشور دیگری آمده با خودش گوید ما پیرو حضرت علی (ع) را در رفتار و گفتار ممتاز دیدیم. وی در پایان خاطر نشان کرد: در مراسم و سفر حج نکات و منافعی وجود دارد که هرگز این منافع معنوی در جای دیگر کسب نخواهد شد ما باید این موضوع را مد نظر داشته باشیم که اگر پس از بازگشت از مکه همان آدم سابق باشیم و تحولی درما صورت نگیرد مسلما حج ما مورد قبول واقع نشده است." "

حادثه مرگبارقم به روایت آخوندی؛ دولت با بخش خصوصی رقابت نکند

onvan حادثه مرگبارقم به روایت آخوندی؛ دولت با بخش خصوصی رقابت نکند onvan حادثه مرگبارقم به روایت آخوندی؛ دولت با بخش خصوصی رقابت نکند همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه دولت باید از رقابت با بخش خصوصی دست بردارد، گفت: مدرن سازی در صنعت حمل و نقل ریلی در دستور کار این وزارتخانه است. به گزارش مهر، عباس آخوندی در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت راه آهن با ابراز تاسف نسبت به حادثه مرگبار جاده‌ای شب گذشته در آزادراه تهران- قم، اظهار داشت: باید ابزارهای الکترونیکی و عوامل انسانی کنترل بیشتری شود تا شاهد این اتفاقات تلخ نباشیم. شب گذشته اتوبوسی که از اصفهان به سمت تهران در حرکت بود، در کیلومتر 30 اتوبان قم ـ تهران دچار ترکیدگی لاستیک شد. این خودرو پس از انحراف با عبور از گاردریل وسط اتوبان وارد لاین غربی شد و با یک دستگاه اتوبوس که از تهران به مقصد یزد در حرکت بود به شدت تصادف کرد. این تصادف شدید منجر به انفجار یکی از اتوبوس‌ها شد و همین مسئله باعث شد تعداد مجروحان و فوت شدگان بسیار زیاد باشد. طبق آخرین اطلاعات اعلام شده، بر اثر وقوع این حادثه مرگبار 43 نفر از هموطنان جان خود را از دست داده و 44 تن دیگر مجروح شده اند. وی با اشاره به اینکه مدرن سازی در ایران با راه آهن شروع شد و یک صنعت نوستالژیک برای ایرانیان به شمار می رود، اظهار داشت: ما باید در وزارت راه و شهرسازی تلاش کنیم تا پیشتازی این صنعت در حمل و نقل حفظ شود اما تاکنون مابقی صنایع گوی سبقت را از حمل و نقل ریلی ربودند؛ بنابراین باید تغییراتی را در نحوه مدیریت صنعت، مدیریت ناوگان، خدمات و سرویس دهی به شهروندان و بهره برداران داشته باشیم. وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مدرن سازی صنعت با فعال شدن خط سریع السیر و برقی کردن ریل از اولویت های این وزارتخانه است، گفت: باید رفاه شهروندان افزایش پیدا کند و میزان رضایت، کیفیت، بهره وری، علاقه مندی حرفه ورزان و شهروندان افزایش یابد. آخوندی با انتقاد از اینکه بارها اعلام شده اولویت جمهوری اسلامی توسعه صنایع حمل و نقل ریلی است، اظهارداشت: اما این گفته عملی نمی شود، زیرا باید تحقق آن را در این ببینیم که شهروندان به جای استفاده از جاده از ریل استفاده کنند. وی با بیان اینکه مجموعه حمایت‌ها و بودجه ها به نفع حمل و نقل جاده ای است، بیان کرد: به عنوان نمونه حق دسترسی به جاده رایگان است اما در ریل باید هزینه زیادی را پرداخت کرد. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت توسعه حمل و نقل ریلی بین کلانشهرها و حومه، اظهار داشت: توسعه قطارهای حومه نقش زیادی را در برنامه ریزی شهری دارد اما تا کنون در دستور کار جدی قرار نگرفته است و اکثر کلانشهرها فاقد قطار حومه ای هستند. وی با تاکید بر مفهوم یکپارچگی در حمل و نقل ریلی، اظهار داشت: نباید مترو ، راه آهن و وزارت راه هر کدام یک حکومت جداگانه ای داشته باشد و برای توسعه حمل و نقل ریلی نیاز به یکپارچگی در این بخش داریم. آخوندی با اشاره به تجدید ساختار بنیادین در حمل و نقل ریلی، اظهار داشت دولت باید از رقابت با بخش خصوصی دست بردارد و فقط ریل و وضع مقررات در اختیار بخش دولتی باشد. وی تصریح کرد: کل عملیات ریل، بار و مسافر باید به بخش خصوصی منتقل شود و رقابت را در صنعت حمل و نقل فعال کنیم. همچنین ما به عنوان نمایندگان شهروندان باید نگران استانداردها، ایمنی، افزایش بهره وری و فناوری های جدید باشیم." "

مسجد (موزه) رانگونی‌ها

onvan مسجد (موزه) رانگونی‌ها onvan مسجد (موزه) رانگونی‌ها یکی از مسجد هایی که در فهرست دیدنی های شهر آبادان نباید نامش را از قلم انداخت مسجد جامع رانگونی هاست. این مسجد در حدود سال ۱۳۰۰ در جنوب‌غربی پالایشگاه آبادان و در کنار اروند‌رود و نقطه صفر مرزی همجوار با کشور عراق ساخته شده است. گویا مسجد یاد‌شده با تقاضای عده‌ای از مسلمانان شبه قاره هند که بیشتر آنها مهاجر و از اهالی رانگون پایتخت میانمار و در پالایشگاه نفت آبادان مشغول به‌کار بوده‌اند، احداث شده است به همین دلیل نام مسجد رانگونی‌ها گذاشته شده است. مسجد رانگونی‌ها، به سبک معماری شبه قاره هند با گچبری‌هایی زیبا و برجسته ازاره‌های سیمانی و بی‌نظیر شبستان، حیاط اصلی و مأذنه و در پیشانی بنا نقشینه‌ای منقش به آیه بسم‌الله الرحمن الرحیم است. ‌تزیینات مسجد رانگونی‌ها شباهت زیادی به گچبری برهشته دارد با این تفاوت که با سیمان انجام گرفته و در واقع سیمان‌بری است. گفته می‌شود بعضی از مصالح ساختمانی، خاصه رنگ‌های به‌کار رفته اولیه در نقش و نگاره‌ها از هندوستان تأمین شده است. یکی از ویژگی‌های بارز مسجد محراب گلگونه‌ای است که به شیوه خاصی ایجاد شده است. محراب در میان انبوهی از اشکال هندسی و نقوش اسلیمی تزیین شده، رنگ‌های گوناگون و طرح‌های نقش بسته بر دیوارهای محراب نمادی از بهشت برین است. در این موزه نسخه‌هایی از قرآن‌های خطی و همچنین اسناد تاریخی مربوط به اواسط دوره قاجار تا پهلوی اول شامل مکاتبات مالی و تجاری تجار ایرانی مقیم هندوستان و انگلستان با ایران و همچنین انواع سفته، برات، صورت ریز معاملات و نامه‌های تجاری نگهداری و نمایش داده می‌شود. این مسجد به نشانی: آبادان، خیابان امام خمینی(ره) ، روبه‌روی انبار دارویی پالایشگاه در جوار اروند‌رود در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است." "