من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری
من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری

تنگه بسفر استانبول

تنگه بسفر استانبول
bosphorus strait in istanbul

حتی اگر به گردشگری تمایلی نداشته باشید ، احتمالا در اخبار و یا برنامه های متفاوت نام تنگه بسفر را شنیده اید و این سوال در ذهنتان نقش بسته که تنگه بسفر کجاست ؟ تنگه بسفر در کشور ترکیه قرار دارد و دو قاره اروپا و آسیا را از یکدیگر جدا می‌کند . شهر استانبول در دو طرف تنگه بسفر قرار دارد و یکی از تفریحات و دیدنی های استانبول بشمار می آید . تور تنگه بسفر از تورهای مورد علاقه گردشگران است که در انواع مختلفی برگزار می شود اما معمولا گردشگران تور استانبول ، ” تور کشتی ” را انتخاب میکنند و ساعات خوشی را روی عرشه کشتی تجربه می کنند . اگر در طول شب با کشتی این منطقه را بگردید در دو طرف آن بناهای تاریخی استانبول مثل کاج چراغان و دلمه باغچه را خواهید دید که با نورپردازی زیبا ، در تاریکی شب ، واقعاٌ رویایی هستند .
تنگه بسفر استانبول



تنگه بسفر استانبول باریکه آبی است که در دریای سیاه را به دریای مرمره وصل می کند . طول متوسط این تنگه ۳۰ کیلومتر و عرض آن بین ۷۰۰ تا ۳۵۵۰ متر می باشد . تنگه بسفر از لحاظ ارتفاع از دریای سیاه پایین تر و از دریای مرمره بالاتر است به همین دلیل جریان آب از دریای سیاه به سمت دریای مرمره است به طوری که طبق مطالعات انجام شده سالانه حدود ۶۶۰ میلیارد متر مکعب آب دریای سیاه از طریق تنگه بسفر تخلیه و به دریای مرمره میریزد .

تنگه بسفر در استانبول

تنگه بسفر در استانبول

تنگه بسفر یکی از جاذبه های گردشگری استانبول است و گردشگران تور استانبول با قایق به تماشای اطراف تنگه میپردازند . در ساحل تنگه بسفر ویلاها ، کاخ ها و قلعه های سنگی دیدنی وجود دارد که از تماشای آن ها لذت خواهید برد . البته میتوانید از رستوران های استانبول در ساحل این تنگه ، انواع غذاهای خوشمزه محلی و دریایی را میل کنید و از مناظر زیبای پیرامون خود و همچنین پل تنگه بسفر ، لذت ببرید . در مرکز این آبراه یک جریان تند (سه کیلومتر و نیم در ساعت) در جهت دریای سیاه به دریای مرمره وجود دارد ، ولی در زیر سطح آب جریان دیگری در جهت مخالف در دو سوی آبراه وجود دارد .

تنگه بسفر در استانبول

تنگه بسفر در استانبول

تور کشتی استانبول با هزینه کمی از اسکله آمینو شروع میشود و میتوانید چند ساعت را بر روی دریا باشید و از برنامه های مفرح کشتی و صرف غذا و مناظر لذت ببرید . حتی اگر نمیخواهید این تور را رزرو کنید ، میتوانید با صرف غذا در یکی از رستوران های ساحلی که در فیلم های ترکی به عنوان لوکیشن از آنها استفاده می کنند ، مثل رستوران میکلا یا رستوران ۳۶۰ ، از منظره زیبای تنگه بسفر لذت ببرید .

تور تنگه بسفر استانبول

تور تنگه بسفر استانبول

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.