من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری
من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری

قصر گوک سو استانبول

یکی از زیباترین قصرهای پادشاهان عثمانی که پس از گذشت سالها هنوز هم لوکس و زیباست ، کاخ گوک سو میباشد . این قصر نمونه ای از معماری زیبای آن زمان را به نمایش میگذارد که بازدید از آن برای گردشگران بسیار جذاب است .  قصر گوک سو استانبول برای اقامتهای کوتاه مدت سلاطین عثمانی ، در این منظقه بوده است . این کاخ به فرمان سلطان عبدالمجید اول (1861-1823 ) ساخته شده و معمار آن مردی ارمنی به نام  Garabet Amira Baryan بوده که این کاخ را به سبک باروک ساخته است و در سال 1857 به اتمام رسید .
 کاخ گوک سو استانبول بوسیله بهترین سنگهای مرمر ایتالیائی تزئین شده است و دارای یک زیرزمین و 2 طبقه است که بخش زیرین آن محل آشپزخانه سلطنتی انبار محل خدمتگزاران و سایر خدمات بوده است و در طبقات اول و دوم اطاقهای خانواده سلطنتی بوده که بوسیله بهترین فرشهای گران قیمت ، پرده های دست بافت و لوسترهای  کارخانه بوهم آلمان تزئین شده است . در زمان سلطان  عبدالعزیز (1876-1830 ) قسمتهای مختلف این کاخ مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و تزئینات بسیار زیاد دیگری به آن اضافه گردید . امروزه این کاخ یکی از دیدنی های استانبول است که نمادی از زندگی اشرافی پادشاهان عثمانی ست .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.