من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری
من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری

حمام ترکی کوش آداسی ترکیه


وقتی صحبت از تور ترکیه میشود اکثر گردشگران به تجربه استفاده از یک حمام ترکی اصیل فکر میکنندصدها سال است که حمام ترکی بخشی از فرهنگ کشور ترکیه است . قدمت حمام های ترکی به بیش از ۲۵۰ سال می رسد .  حمام ترکی یک سنت است که نه تنها بعد از آن بدن کاملا تمیز می شود  بلکه آرامش فوق العاده ای نیز به شما می دهد . حمام ترکی باعث افزایش طول عمر میشود و  یک تفریح  لذت بخش است . حمام ترکی کوش آداسی نیز همانند سایر حمام های این کشور به بهترین امکانات مجهز است و میتوانید در شهر تفریحی کوش آداسی حمام ترکی را امتحان کنید .

.


 هنگام ورود به حمام ترکی کوش آداسی ، اجازه دهید ذهن و روحتان رها شود و فقط از حمام لذت ببرید . حمام ترکی یکی از کارهایی ست که باید در سفر ترکیه تجربه کنید . به خصوص در فصل زمستان که واقعا هیچ جایی بهتر برای گرم کردن استخوان هایتان و پاک کردن  تمام بدن و ذهن خود  در بخار و آب پاشیده شده در محیط وجود ندارد . یک نوع دیگر از حمام وجود دارد که در یک اتاق پر از بخار گرم می نشینید و یک نفر شما را ماساژ میدهد و سپس دوش آب سرد یا حمام می گیرید

.



برای استفاده از حمام ترکی در کوش آداسی و یا هرجای دیگر به وسایل زیاد نیاز دارید  :

حوله حمام : یک حوله بسیار بزرگ است، پس از اینکه به حمام ترکی رفتید برای خشک کردن تمام بدن  مورد استفاده قرار  می گیرد . برای خشک کردن ۳ حوله  مختلف مورد استفاده قرار می گیرد . یکی برای پوشاندن شانه ها، یکی برای پوشاندن موها مانند یک روسری و یکی برای دور کمر .

TAS : این کلمه ترکی برای نوعی  کاسه به کار برده می شود که معمولا برای ریختن آب به آرامی بر روی تمام بدن است .  کاسه از فلز با تزئینات شیاردار و منبت کاری شده ساخته شده است.  TAS از نقره، مس یا برنج  ساخته می شود .

Pestemal : یک نوع حوله با راه راه های بزرگ و یا حوله های رنگی که از مخلوطی از ابریشم و پنبه ،  پنبه خالص و یا حتی ابریشم خالص است (چیزی شبیه لنگ های خودمان اما با بهترین الیاف ) . این حوله در سراسر بدن پیچیده شده می شود و در هر دو دست حاشیه دار است . پس از آنکه  مردم در حمام برهنه می شوند  ، بدن خود را با حوله ها اززیر سینه تا باسن با این حوله می پوشند.

Nalin  Takunya : یک نوع صندل که برای محافظت  پا از آب و صابون ، در نظر گرفته شده است . بنابراین  بسیار ضخیم است . آنها از چوب و در اشکال متنوع  طراحی شده اند و  در حمام استفاده می شود .

Kese : یک پارچه بافته شده خاص به منظور مالش دادن سلولهای مرده پوست است. در یک حمام گرم  پوست تحریک می شود و آن زمان  به راحتی میشود جوانی پوستتان را بدون استفاده از هیچ گونه ماده شیمیایی برگردانید .

در تور کوش آداسی برای رفتن به  حمام ، اگر دوست دارید  می توانید حوله ، یک جفت  فلیپ فلاپ ، شامپو و همه نوع از لوازم آرایش شخصی خود رابه همراه ببرید . البته تمامی این وسایل در حمام  موجود می باشد .



فرودگاه بدروم

فرودگاه بدروم

Milas-Bodrum Airport

بدروم به عنوان یکی از شهر های گردشگری ترکیه ، در کرانه های زیبای دریای اژه و در جنوب غربی این کشور در استان موغله واقع شده است . در این شهر معماری بی نظیر بنا های آن بیشتر از هر چیز دیگری جلب توجه می کند و به مانند اکثر شهر های ساحلی ترکیه تفریحات آبی اش به خصوص در بهار و تابستان طرفداران بسیاری دارد . با شرکت در تور بدروم می توان شب زنده داری ، زیبائی های خیره کننده ، دریایی آبی ، سواحل شنی و ماسه ای بی نظیر ، تفریحات متنوع و جاذبه های تاریخی را با هم تجربه کرد . اگر قصد سفر به این شهر را دارید بهتر است از قبل اطلاعاتی در مورد دیدنی های آن کسب کنید تا سفرتان دلچسب گردد . در ادامه به معرفی فرودگاه بدروم می پردازیم .

فرودگاه بدروم یا فرودگاه میلاس-بدروم به عنوان یکی از فرودگاه های بین المللی ترکیه روزانه میزبان پرواز های متعددی از سراسر جهان می باشد . این فرودگاه در فاصله ۳۶ کیومتری شمال شرقی بدروم و ۱۶ کیلومتری جنوب میلاس واقع شده و با کد یاتا BJV در سال ۱۹۹۷ میلادی افتتاح شده است . بعد از سال ۲۰۱۲ با بازگشایی پایانه جدید این فرودگاه برای پرواز های خارجی ، از ترمینال قدیمی برای پرواز های داخلی استفاده می شود . سالانه بیش از ۲٫۵ میلیون مسافر از این فرودگاه برای سفر استفاده می کنند . از جمله امکانات موجود در فرودگاه می توان به اختصاص فضای خاص افراد سیگاری ، راهروی ارتباطی میان دو پایانه ، خدمات بانکی ، مرکز پزشکی ، فضای پارکینگ برای مسافران کلیه پرواز های داخلی و خارجی ، رستوران و فروشگاه اشاره کرد.
فرودگاه بدروم



فرودگاه میلاس-بدروم

فرودگاه میلاس-بدروم


هتل پنج ستاره ددمان آنکارا

هتل مدرن و ۵ ستاره ددمان ، در مرکز شهر آنکارا ، واقع شده است و اقامتی آرام را برای گردشگران بهمراه دارد . این هتل ، در موقعیت مرکزی و مسکونی بی سر و صدایی قرار گرفته و دسترسی عالی به اقصی نقاط شهر دارد . هتل ددمان در حومه‌ی آنکارا و در فاصله‌ ۵ کیلومتری از ایستگاه مترو است و این هتل در نزدیکی مقبره‌ آتاتورک میباشد . همجواری هتل با اماکن دولتی ، سفارتخانه ها و مراکز اداری ، تجاری از دیگر امتیازات هتل ددمان محسوب می شود .

 

  ادامه مطلب ...

تفرجگاه سپادره آلانیا

اگر تور آلانیا برای سفر انتخاب کرده اید توصیه میکنم قسمتی از سفرتان را به تفریح در ییلاقات این شهر اختصاص دهید . یکی از زیباترین جاهای تفریحی آلانیا ، تفرجگاه سپادره  میباشد . این دره زیبا دارای هوای پاک  ، غذاهای طبیعی و محلی ، مناظر زیبا و دمای هوای بسیار عالی ست بطوری که دمای آب این منطقه حتی در گرمترین روزهای تابستان ، بیشتر از ۱۲ درجه سانتیگراد نمی شود.



 
ادامه مطلب ...

پارک آبی آکوا فانتزی کوش آداسی

از جذابترین تفریحاتی که در تور کوش آداسی در انتظار گردشگران است ، تفریحات آبی ست . یکی از جاهایی که برای تجربه تفریحات آبی در انتظار شماست ، پارک آبی ست . کوش آداسی پارکهای آبی متعددی دارد که از مهم ترین آنها میتوان به پارک آبی آکوا فانتزی اشاره کرد . این پارک آبی در نزدیکی کوش آداسی و در یکی از زیباترین سواحل منطقه یعنی افسس قرار دارد  . میتوان  ساعات خوشی در این پارک آبی کوش آداسی سپری کرد .

  ادامه مطلب ...