من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری
من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری

تور افه سوس کوش آداسی

یکی از جذابترین تورهایی که هر سال گردشگران بیشماری را به کوش‌آداسی می‌کشاند ،  تور افه‌سوس است . افه‌سوس ، بازمانده‌های شهری است چندین‌ هزارساله از امپراطوری رُم شرقی که بین ازمیر و کوش‌آداسی قرار گرفته و رفتن به آن از هر دو شهر ممکن است. تور از صبح تا بعدازظهر طول می‌کشد و ناهار را هم در یکی از رستوران‌های محلی صرف می‌کنند. قبل از رسیدن به افه‌سوس، خانه‌ای قدیمی وجود دارد که حضرت مریم ده سال آخر عمرشان را این‌جا گذرانده‌اند و امروز تبدیل به زیارتگاه شده است، می‌توانید روی دیوارهای بیرون خانه، شمع روشن کنید یا از چشمه‌ی آرزوها بنوشید و آرزو کنید. بعد از آن شهر زیبای افه‌سوس است با ستون‌های سنگی بزرگ، میدان نبرد گلادیاتورها و بقایایی از آمفی‌تئاتر و دروازه‌های شهر.

     خانه حضرت مریم در افه سوس

در نزدیکی شهر سلجوق در میان درختان سر به فلک کشیده کوه بلبل در مجاورت شهر افسوس کلیسای کوچکی وجود دارد که امروزه پذیرای خیل عظیمی از مسیحیان دنیاست که از گوشه و کنار دنیا جهت زیارت با کشتی های کروز برای مدت یک یا دو روز به کوش آداسی وارد شده و پس از زیارت این مکان مقدس و بازدید از شهر افسوس باز میگردند. نقل است که عیسی مسیح هنگام مصلوب شدنش مریم مقدس را به یکی از حواریون به نام اس تی جن میسپارد و او حضرت مریم را به شهر افسوس که درآن زمان شهر پر رونقی بوده میبرد اما برای در امان ماندن مریم مقدس از شر پیروان بت پرست و پیرو دین آرتیمیس،برای ایشان خانه ای در کوه بلبل در خارج از شهر اما نزدیک به آن بنا میکند تا هر روز بتواند آذوقه رسانده و مراقب ایشان باشد.حضرت مریم 10 سال پایانی عمرش را در این محل گذرانده و پس از مرگ در محل نامعلومی دفن میشود.این محل امروزه به کلیسای کوچکی تبدیل شده و بازدید کنندگان بسیاری دارد . در پایین خانه حضرت مریم سه چشمه وجود دارد که به ترتیب چشمه سلامتی،عشق و ثروت نامیده میشود و معتقدین با نوشیدن آب این سه چشمه و گره زدن دستمالهای سفید رنگی(بعضا همراه با نامه هایی کوتاه) تحقق آرزوهایشان را خواستار میشوند . توجه داشته باشید که در داخل خانه حضرت مریم فیلمبرداری و عکسبرداری ممنوع است .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.