من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری
من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری

معروف ترین جشنواره های بلغارستان


بلغارستان یکی از کشورهای اروپایی ست که در طول سال ، میزبان جشنواره های مختلف است . برخی از جشنواره های بلغارستان ، ریشه در فرهنگ و آداب و رسوم مردم بلغارستان دارد و برخی دیگر برای برقراری ارتباط با سایر مردوم دنیاست . فستیوال های بلغارستان برای گردشگران بسیار جذاب به نظر می رسد . این فستیوال ها اغلب با شور و شادی و هیجان همراه هستند و از تفریحات بلغارستان محسوب می شود . در زیر معروفترین جشنواره های بلغارستان را می بینید .
بهترین جشنواره های بلغارستان

بهترین جشنواره های بلغارستان


  جشنواره گل رز :

همانطور که جشنواره گلاب گیری کاشان ، برای ما ایرانی ها ، با هیجان خاصی همراه است ، جشنواره گل رز بلغارستان نیز با نشاط خاصی برگزار می شود . فستیوال گل رز بلغارستان هر ساله در شهر کازانلاک بلغارستان واقع در دره رز که یکی از مشهورترین مراکز پرورش گل در جهان است ، برگزار می شود . همانطور که میدانید بلغارستان بزرگترین تولید کننده گل رز و روغن رز در کل قاره اروپا است .فستیوال گل رز در کشور بلغارستان قدمتی ۱۱۰ ساله دارد و هر ساله با اجرای برنامه هایی از قبیل : چیدن گل رز ، اجرای رقص و رژه های مخصوص پس از انتخاب ملکه رز ، اجرا میشود .

جشنواره گل رز بلغارستان

جشنواره گل رز بلغارستان

جشنواره موسیقی وارنا بلغارستان :
یکی از معروف ترین فستیوال های بلغارستان که در فصل تابستان برگزار می شود ، جشنواره موسیقی وارناست . اولین دوره جشنواره بین المللی موسیقی وارنا در سال ۱۹۲۶ برگزار و به عنوان یکی از قدیمی ترین فستیوال های موسیقی بین المللی در اروپا شناخته می شود . این جشنواره بین المللی سبب شد که موسیقی کلاسیک بلغاری و هنر آن ها در سایر نقاط دنیا نیز شناخته شده تر باشد و سبب گسترش هنر این منطقه شد . این جشنواره از سال ۱۹۶۶ تمرکز خود را بر سمفونیک سرایندگان و موسیقی مجلسی و هنرهای نمایشی و اپرا و باله گذاشته است . همچنین همه ساله در این جشنواره از استعدادهای جوان تقدیر به عمل می آید و افراد با استعداد کشف شده مورد حمایت قرار می‌گیرند  .

جشنواره موسیقی وارنا بلغارستان

جشنواره موسیقی وارنا بلغارستان

جشنواره انیمیشن بلغارستان:
یکی از جذابترین و معروف ترین فستیوال های بلغارستان که بهار هر سال در ماه مه برگزار می شود ، جشنواره انیمیشن است . این جشنواره توسط سازمان غیر دولتی انجمن هنرمندان و انیماتورهای مستقل بلغارستان سازماندهی می شود . هدف جشنواره انیمیشن بلغارستان (گلدن کوکر صوفیه) کمک به توسعه هنر بلغارستان ، کمک به برقراری ارتباط میان انیماتورهای بلغاری و خارجی و حمایت از دانشجویان و متخصصین جوان این عرصه می باشد  . جشنواره انیمیشن بلغارستان (گلدن کوکر صوفیه) به سطوح بالایی در زمینه نحوه اجرای حرفه ای ، نمایش های بین المللی بسیار و آثار برجسته انیمیشن متنوعی دست یافته است .

جشنواره بالماسکه بلغارستان :
از معروف ترین جشنواره های بلغارستان که ریشه در فرهنگ مردم بلغار دارد ، جشنواره بالماسکه است . جشنواره بین المللی kukeri یا همان فستیوال بالماسکه (سوروا) بسیار محبوب و شاد است و معمولا در شهر پرنیک بلغارستان برگزار می شود و سالانه علاقمندان بسیار زیادی در آن شرکت میکنند . این جشنواره در بلغارستان و تمام شبه جزیره بالکان برگزار می شود . در این جشنواره ، مردم بلغارستان با لباس ها و ماسک های خاصی به شکل هیولا وارد مراسم شده و به بازی و رژه عمومی میپردازند . به عقیده مردم بلغاری ، تماشا و لمس این ماسک ها خوش شانسی و سلامت برای آن ها به ارمغان می آورد.  این مراسم و گردهمایی بزرگ یکی از سنت های اصیل کشور بلغارستان محسوب میشود که از طرف سازمان یونسکو نیز به رسمیت شناخته شده است و هر ساله هزاران نفر برای بازدید از این مراسم جالب و قدیمی به این کشور سفر میکنند . در سال ۱۹۸۵، این جشنواره به یک فستیوال بین المللی تبدیل شد . در سال ۱۹۹۵ ، فدراسیون بین المللی شهرهای کارناوال ، شهر پرنیک را به عنوان عضو دائم خود پذیرفت . فستیوال بین المللی بالماسکه هر ساله در ماه ژانویه برگزار می شود .

جشنواره بالماسکه بلغارستان

جشنواره بالماسکه بلغارستان

جشنواره نستیناری بلغارستان :
یکی از جذابترین جشنواره های بلغارستان ، جشنواره نستیناری ست که جشنواره راه رفتن روی سنگ‌های آتشین است .  این جشنواره هر سال ، در روستایی به نام بلغاری برپا میشود . تاریخ برگزاری جشنواره نستیناری سوم ژوئن می باشد . توده‌ی عظیمی از سنگ‌ها‌ی آتشین را در میدان اصلی روستا پهن می‌کنند . رقاص‌های ویژه‌ای به نام  نستیناری همراه با ملودی‌های مخصوص قومی می‌رقصند و پابرهنه بر روی زغال‌های گداخته راه می‌روند .

جشنواره ژراونا بلغارستان :
یکی از زیباترین جشنوارهای کشور بلغارستان ، جشنواره ژراوناست . فستیوال ژراونا هر تابستان در روستای ژراونا برگزار می‌شود . در این جشنواره‌ملی شرکت کنندگان ، موظفند فقط لباس‌های سنتی بپوشند و تمام دستگاه‌های الکترونیکی مدرن ممنوع است . هدف از جشنواره ژراونا یادآور شدن اصل و ریشه‌ی مردم به آن‌ها و نشان دادن چشم‌انداز فرهنگی که برگشتن به آن غیر ممکن است .

جشنواره ژراونا بلغارستان

جشنواره ژراونا بلغارستان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.