من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری
من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری

جاذبه های گردشگری بلغارستان


در سفر به بلغارستان اگر میخواهید در کنار تفریحات ، از سایر جاذبه های گردشگری این کشور لذت ببرید . لیستی از جاهای دیدنی آن تهیه کنید . این کشور پر از دیدنی هایی که می تواند ساعت ها شما را بخود مشغول کنذ . جاذبه های گردشگری بلغارستان در تمام این کشور گسترده شده اند اما اکثر توریستها به بازدید از جاهای دیدنی وارنا و صوفیه علاقمندند . در اینجا میتوانید با جاذبه های گردشگری آشنا شوید اما پیشنهاد میکنم از تفریحات بلغارستان غافل نشوید .
جاذبه های گردشگری بلغارستان

جاذبه های گردشگری بلغارستان

 

دهکده روپیت بلغارستان :
اگر به فکر خرید سوغات بلغارستان هستید ، میتوانید قسمتی از خریدتان را در دهکده توریستی روپیت انجام دهید . دهکده روپیت بلغارستان با بیش از ۹٫۲ کیلومتر وسعت در فاصله ۱۴۰ کیلومتری صوفیه در جنوب غربی بلغارستان واقع شده است . اکثر افراد به دو دلیل به این دهکده سفر می کنند  یکی چشمه های آبگرم و دیگری مقبره پیشگوی بزرگ ، بابا وانگا .  منطقه Rupite بلغارستان در کنار رودخانه استرما قرار دارد  . کلیسای سنت پتکای در سال ۱۹۹۴ بدون رعایت اصول و قوانین کلیساهای ارتدوکس در این دهکده بنا شده و به یکی از جاذبه های گردشگری روپیت تبدیل شده است . همچنین مقبره بابا وانگا که یکی از پیشگویان بزرگ بلغارستان می باشد در این دهکده واقع شده است . بابا وانگا فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ، فاجعه چرنوبیل ، مرگ پرنسس دیانا و تاریخ مرگ استالین را به طور دقیق پیش بینی کرده بود . از دیگر جاذبه های روپیت بقایای شهر قدیمی است که پیدایش آن به قرن چهارم پیش از میلاد نسبت داده می شود . دامنه های جنوبی کوه آتشفشانی کوژاه میزبان این شهر قدیمی بوده است . در ضمن اگر به روپیت سفر کردید منتظر دیدن پرنده‌های کمیابی مانند چکاوک‌های زیتون بزرگ و الاگزنه‌های با سرسفید و یا سیاه باشید . روپیت بسیار خوش آب و هواست .

دهکده روپیت بلغارستان

دهکده روپیت بلغارستان

شهر پلودیو بلغارستان :
یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری بلغارستان ، شهر زیبای پلودیوست . پلودیو از نظر وسعت دومین و بزرگترین شهر بلغارستان بعد از صوفیه است . قدمت شهر Plovdiv حدود  ۸ هزار سال است و مربوط به ۶ هزار سال قبل از میلاد می شود . دژها و برج های نظامی و حفاظتی ، سنگفرش های باشکوه و مستحکم ، سیستم مهندسی بی نظیر در ساخت بناها ، ابنیه تاریخی متعدد و ساختمان هایی با معماری فوق العاده ، پلودیو را به عنوان یکی از زیباترین مراکز توریستی در بلغارستان مطرح ساخته است . مسجد بزرگ پلودیو یادگار دوران حاکمیت عثمانی در این سرزمین است که در مرکز شهر پلودیو خودنمایی می کند . سالن تئاتر رومی نیز به جای مانده از تسلط رومی ها بر این منطقه است . شهر پلودیو مجموعه ای از جاذبه های توریستی بی نظیر می باشد .

شهر پلودیو بلغارستان

شهر پلودیو بلغارستان

 

هفت دریاچه ریلا صوفیه :
در سفر به کشور بلغارستان ، تور هفت دریاچه ریلا که یکی از جاذبه های طبیعی بلغارستان است را از دست ندهید . هفت دریاچه از زیباترین جاذبه های گردشگری بلغارستان می باشد و بهترین زمان برای بازدید از آن ، فصل تابستان می باشد . هفت دریاچه ریلا گروهی از دریاچه های یخی هستند که بین ارتفاع ۲۱۰۰ تا ۲۵۰۰ متر از سطح دریا قرار گرفته اند . در این مجموعه دریاچه ها یکی بالای دیگری واقع شده و توسط یک جریان کوچک و یا آبشار کوچک به هم متصل شده اند . Seven Rila Lakes طبیعت زیبای بلغارستان را نمایش می دهد .

هفت دریاچه ریلا صوفیه

هفت دریاچه ریلا صوفیه

صومعه ریلا صوفیه :
اگر مایلید از جاذبه های گردشگری صوفیه دیدن کنید ، میتوانید به بازدید از صومعه ی ریلا یا اورشلیم بلغارستان بروید . این صومعه در شمال شهر صوفیه و در بالای کوهستان ریلا قرار گرفته است . از شهر صوفیه تا صومعه با اتومبیل حدود ۲ ساعت راه می باشد . صومعه ی ریلا مربوط به پیروان ارتودوکس می باشد و ۸ هزار متر مربع وسعت دارد . این مکان در طی قرون مختلف بارها تخریب شده یا آتش گرفته و دوباره بازسازی شده است ، آخرین تاریخ ساخت و ساز و بنای دوباره ی این صومعه به سال ۱۸۰۰ میلادی باز می گردد . قدمت مقبره و گنبد آن به اواخر قرن چهارم می‌رسد .  این گنبد ، دارای نقاشی‌های دیواری منحصر به فرد است که تنها آثار باقی‌مانده از نقاشی هلنی است . موزه موجود در ریلا آثار نفیس و ارزشمندی در خود جای داده که از اصلی ترین آن ها می توان به صلیب معروف رافائل اشاره نمود که با ابعاد ۴۳ در ۸۱ از جنس چوب ساخته شده است .

صومعه ریلا صوفیه

صومعه ریلا صوفیه

قلعه‌ بلوگرادچیک بلغارستان :
اگر به بازدید از اماکن تاریخی علاقمندید ، بازدید از قلعه‌ بلوگرادچیک را در برنامه سفر به بلغارستان جا دهید . این قلعه تاریخی در دامنه‌ی شمالی کوه‌های بالکان ، در نزدیکی شهر بلوگرادچیک ، در شمال غربی کشور بلغارستان قرار دارد و به قلعه‌ کالتو معروف است .  قدمت قلعه به دوران روم باستان می‌رسد . در قرون اول تا سوم پس از میلاد مسیح ، رومی‌ها در مناطق جدید امپراطوری شبه‌جزیره‌ی بالکان دست به ساخت جاده‌های جدید زدند و همچنین قلعه‌هایی برای نگهبانی از آن‌ها به وجود آوردند . قلعه بلوگرادچیک به منظور کنترل جاده های منتهی به قلعه بنا شده است . در سال ۱۸۵۰ قلعه‌ بلوگرادچیک نقشی اساسی در سرکوب شورش بلوگرادچیک توسط عثمانی ها ایفا کرد . آخرین باری که از قلعه برای مقاصد جنگی استفاده شد در جنگ سال ۱۸۸۵ بین صربستان و بلغارستان بود .

قلعه‌ بلوگرادچیک بلغارستان

قلعه‌ بلوگرادچیک بلغارستان

صومعه آلادژا وارنا :
یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری وارنا بلغارستان ، صومعه آلادژا می باشد . این صومعه در بالای کوه و به صورت غار ساخته شده و تا مرکز شهر وارنا حدود ۱۷ کیلومتر فاصله دارد . این صومعه بر روی صخره های فات فرانگ در یک منطقه جنگلی حفاظت شده در مجاورت پارک طبیعت گلدن سندز واقع شده و یک مجمع صومعه سرای مسیحی ارتدوکس قرون وسطی می باشد . طول صومعه آلادژا وارنا ۲۵ متر است و هدف از ساخت این صومعه تخصیص مکانی به مذهب مسیحی یا در واقع تثلیث مقدس بوده است . قدمت این صومعه تاریخی به قرون وسطی بر می گردد و ظروف یافت شده در این محل تاریخ ساخت را قرن چهارم نشان می دهند اما سکه های یافت شده از دوران ژوستین نشان می دهد که این مجموعه غاری شکل ممکن است در سال های پانصد بعد از میلاد مسیح تاسیس شده باشد . نام این مجموعه در دوران عثمانی آلاکا (به معنای رنگارنگ) بوده است . یکی از قسمت های دیدنی صومعه آلادژا ، نقاشی های رنگارنگی است که بر روی دیواره های آن ترسیم شده است .

صومعه آلادژا وارنا

صومعه آلادژا وارنا

پل های شگفت انگیز بلغارستان :
یکی از جذابترین دیدنی های بلغارستان ، پل های شگفت انگیز است که از طبیعت این کشور سرچشمه گرفته است . پل های شگفت انگیز بلغارستان قوس هایی طبیعی در کوه های هدوپ در قسمت جنوبی بلغارستان هستند . این پل ها در ارتفاع ۱۴۵۰ متری از سطح دریا در دره کارست رودخانه Erkyupriya و در پای قله پرسنک واقع شده اند . شهر چیلاره در ۳۰ کیلومتری این پل ها قرار دارد . این پل ها در گذر زمان بر اثر فعالیت فرسایشی رودخانه Erkyupryia به وجود امده اند و در فصل تابستان با طبیعت منحصر به فرد یکی از بهترین جاهای دیدنی بلغارستان می باشد .در بین این پل ها ،  پل بالا دستی دارای ۱۵ متر عرض در بیشترین قسمت ، ۹۶ متر طول و شکل های سه قوسی طاقی است که بزرگترین آن ها ۴۵ متر ارتفاع و ۴۰ متر عرض دارد . پل کوچکتر ۲۰۰ متر پایین تر است و دارای ۶۰ متر طول ، ۵۰ متر ارتفاع و ۳۰ متر بلندی در بالاترین نقطه قوس می باشد . اطراف Marvelous Bridges از انواع درختان مخصوصا صنوبر پوشیده شده و بر روی این دو پل محل هایی امن برای پیاده روی وجود دارد و کلبه‌ توریست ها در همان نزدیکی ها قرار دارد .

پل های شگفت انگیز بلغارستان

پل های شگفت انگیز بلغارستان

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.