من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری
من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری

مقبره آتاتورک آنکارا

مقبره آتاتورک از دیدنی های آنکارا می باشد در مرکز شهر و در بالای یک تپه واقع شده که آنی‌تپه نامیده می‌شود و دومین نقطه مرتفع آنکارا پس از قلعه آنکارا محسوب می‌شود . وقتی در سال ۱۹۳۸ که آتاتورک از دنیا رفت ، او را به طور موقتی در موزه مردم‌ نگاری آنکارا دفن کردند و پس از آن ، یک فراخوان بین ‌المللی برای طراحی آرامگاه صورت گرفت با این الزام که طرح‌های ارسالی باید دستاوردها و شخصیت آتاتورک و ملت ترکیه را به تصویر بکشند . پس از ارزیابی ۴۹ طرح ، پروژه مشترک معماران ترک پروفسور امین اونات و دکتر ارهان آردا برگزیده شد . این آرامگاه باشکوه در سال ۱۹۵۳ کامل شد و ترکیبی است از حال و هوای معماری سنتی و مدرن که بدین ترتیب ظرافت و نیز قوت معماری ترکیه را ترسیم می‌کنند . سپس در روز ۱۰ نوامبر ۱۹۵۳ پیکر آتاتورک به آنیت کبیر منتقل شد .


مقبره آتاتورک آنکارا

مقبره آتاتورک آنکارا

  

اگر میخواهید قبر آتاتورک را از نزدیک ببینید باید به میدان پیروزی بروید . آرامگاه آتاتورک در سمت چپ میدان پیروزی واقع است . او در زیر موزاییک‌های سبز و طلایی ، در یک اتاق هشت‌ گوشه در داخل تالار بزرگی به نام تالار افتخار آرمیده و در گرداگرد قبر او ، جام‌ هایی قرار داده شده‌اند که روح هر شهر از ترکیه را در خود دارند . مراسمات رسمی در تالار بزرگ برگزار می‌شوند و در این تالار، یک تابوت ‌دان مرمری سمبلیک وجود دارد. در قسمت خروجی آنیت کبیر به سمت جانکایا ، دو برج وجود دارند که در دو طرف پلکان سر به آسمان دارند و ۲۳م نیسان و میثاق ملی نامیده می‌شوند . در پس این برج‌ها ، موزه آتاتورک وجود دارد.  اشیا ، متعلقات و لباس رسمی آتاتورک ، به همراه جوایزی که به وی داده شده ، بسیاری از اسناد و عکس‌ها در اینجا به نمایش گذاشته شده‌اند . چندین کتاب هستند که متعلق به آتاتورک می‌باشند که یا به ترکی و یا به زبان‌های خارجی نوشته شده‌اند . این کتب و دست ‌نوشته‌های آتاتورک ، یک آرشیو بزرگ محسوب می‌شوند . می‌توانید از این موزه و از طریق یک دروازه کوچک ،  به برج انقلاب و کتابخانه آتاتورک بروید .

آنیت کبیر آنکارا

آنیت کبیر آنکارا

مسیر رفتن به مقبره آتاتورک مانند یک پارک زیباست که با گل های زیبایی ، جلب توجه می کند . در قسمت غربی پارک یک محوطه پارکینگ درنظر گرفته شده است . همزمان که از پله‌ها بالا می‌روید ، سه گروه از مجسمه‌ها خودنمایی می‌کنند که تصویرگر اندوه مرگ آتاتورک هستند. این مجسمه‌ها در قسمت جلویی دو برج بلند ده متری قرار گرفته‌اند . در پس مجسمه‌ها نیز، جاده شیر کشیده شده که در سرتاسر آن ۲۴ مجسمه از شیرهای هیتی به چشم می‌خورند و سمبل آرامش، قدرت و پشتیبانی هستند . این جاده به یک میدان باز با نام میدان پیروزی منتهی می‌شود که در مناسبت‌های خاص ، می‌تواند تا چهل هزار نفر را در خود جای داده و توسط سه گالری با ستون‌های بلند ۲۰ متری احاطه شده است . این بنا یکی از زیباترین جاهایی ست که می توانید در تور آنکارا از آن بازدید کنید .


Anıtkabir

Anıtkabir

اطلاعات آرامگاه آتاتورک در آنکارا :

آدرس مقبره آتاتورک آنکارا : Mebusevleri Mh., 06570 Çankaya/Ankara, Turkey
ساعات بازدید از مقبره و موزه آتاتورک آنکارا : ۹ صبح تا ۵ عصر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.