من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری
من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری

مینیاتورک پارک استانبول ترکیه

استانبول بعنوان یکی از شهرهای توریسم پذیر دنیا ، جاذبه های متنوعی دارد که در جذب گردشگران تور استانبول ، تاثیر بسزایی دارد . از مهم ترین جاذبه های گردشگری در استانبول ، پارک های تفریحی می باشد . پارک های استانبول در طول سال برای بازدیدکنندگان برنامه های متنوعی دارد برای مثال جشنواره گل لاله پارک امیرگان . اما در برخی پارک ها برنامه هایی برای کل سال تدارک دیده شده است مانند پارک مینیاتورک استانبول . در این پارک سازه های زیبا وجود دارد که برای گردشگران بازدید از آنها بسیار جذاب است . 
مینیاتورک پارک استانبول

مینیاتورک پارک استانبول

  

پارک Miniaturk استانبول در حقیقت یک شهر مینیاتوری است که در انتخاب اثرها ، ساخت ماکت و مقاومت ماکت در فضای آزاد دقت بسیار زیادی شده و برای هر ماکت تکنولوژی خاصی بکار گرفته شده است . مساحت مینیاتورک پارک استانبول ۶۰ هزار متر مربع است و شامل ۱۵ هزار متر مربع فضای ماکت ، ۴۰ هزار متر مربع فضای سبز و آزاد ، ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای سرپوشیده و ۲ هزار متر مربع استخر و راه آبی و گنجایش ۵۰۰ اتومبیل می باشد . این پروژه با برنامه ریزی خاص در مدت زمان ۲۲ ماه تکمیل شد . پارک مینیاتوری ترکیه (مینیاتورک) در دنیا از نظر مساحت موجود برای ماکت و مدت زمان اجرا و پایان پروژه دارای رتبه تخست در جهان میباشد و در حقیقت یک شهر مینیاتوری است . این پارک شامل ۱۰۵ اثر تاریخی بود که ۴۵ اثر تاریخی برای استانبول ، ۴۵ اثر تاریخی برای آناتولی و ۱۵ اثر تاریخی دیگر که امروزه خارج از مرزهای ترکیه قرار دارند . بعبارتی اگر نتوانید همه دیدنی های استانبول و ترکیه را از نزدیک ببینید میتوانید شاهد معماری آنها در ابعاد کوچک باشید !! از جمله ماکت های این پارک میتوان به قصرتوپکاپی ، مسجد سلطان احمد ، ایاصوفیه ، مسجد کلیسای کاریه ، استادیوم المپیک آتاترک ، فرودگاه جدید استانبول ، ساختمان شهرداری استانبول ، مرکزخرید و فروش پروفیلو ، برج گالاتا ، برج و جزیره دخترو پل بسفر (میتوانید روی آن راه بروید) ، معبد آرتمیس ، کاپادوکیا ، کوه نمرود (نمرود داغی) ، خانه های تاریخی ماردین و کتابخانه تاریخی افس ، محل تبدیل آتش به گلستان یا بالیکلی گول شانلی اورفا ، خانه حضرت مریم ، غار اصحاب کهف مرسین ازمیر ، آسپندوس آنتالیا ، آنیت کبیر آنکارا ، قدس شری ف، مدرسه دو مناره ارزروم ، کلیساهای مقدس مسیحیان ، مسجد سلیمیه ادیرنه ، اوزون کورپو بزرگترین پل جهان در نوع خود ادیرنه ، زئوگمای قاضی آنتپ ، ایستگاه راه‌آهن شام ، قلعه شام ، مسجد محمدعلی پاشا در مصر ، مقبره سلطان مراد در کوزوو و پل موتسار و… اشاره کرد . مینیاتورک یکی از بهترین جاذبه های گردشگری استانبول می باشد و اکثر گردشگران تور استانبول از این پارک زیبا دیدن می کنند و شاید بتوان گفت یکی از جالب ترین دیدنی های استانبول است .

آدرس مینیاتورک پارک استانبول

آدرس مینیاتورک پارک استانبول

جنس همه ماکت‌ها از فایبرگلاس و موادی انتخاب شده که در برابر برف و بوران و محیط طبیعی پارک که در حاشیه دریا و در هوایی شرجی واقع شده است ، مقاوم باشند . البته در همین مدت که از راه‌اندازی پارک گذشته ، عملیات تعمیر و نگهداری ، برای جلوگیری از خرابی ماکت‌ها ، به‌خوبی جریان داشته است . در پارک مینیاتوری ترکیه ، ماکت‌های مینیاتور آثار تاریخی ، فرهنگی ، هنری ، اقتصادی ، ورزشی و… ترکیه همان‌گونه که در اصل خود قابل مشاهده‌اند،  با همه ظرایف و دقایق ، در مقابل دیدگان تماشاگران و بازدیدکنندگان خود هستند . ماکت‌ها بر اساس سیر تاریخی ساخته شدن اصل بناها ردیف شده‌اند و در محوطه‌ای دلگشا که بازدید ساده آن چیزی حدود چهار ساعت وقت می‌برد در دو طرف گذرگاه‌ها قرار گرفته‌اند . مسلما بازدید از مینیاتورکک پارک که یکی از تفریحات استانبول است برای گردشگران بسیار جذاب است .

مینیاتورک پارک استانبول

مینیاتورک پارک استانبول

مینیاتورک پارک استانبول

مینیاتورک پارک استانبول


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.