من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری
من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری

معروف ترین جاذبه گردشگری استانبول

از مهم ترین جاذبه های گردشگری استانبول ، میتوان به بناهای تاریخی آن اشاره کرد . این آثار در سالهای گذشته بیش از هرچیزی توجه گردشگران را بخود جلب کرده اند . برخی از این دیدنی های استانبول برای مسلمانان ، جذاب تر هستند و ریشه در دین مردم ترکیه دارند . در اینجا می توانید لیست این آثار تاریخی استانبول را ببینید . 

استانبول ترکیه

استانبول ترکیه

  

مسجد ایاصوفیا استانبول _ Ayasufya Mosque in Istanbul :یکی از جذابترین و معروف ترین دیدنی های استانبول مسجد ایا صوفیه است . مسجد ایاصوفیا در بخش اروپایی استانبول و در محله سلطان احمد واقع شده است و مسجد سلطان احمد و کاخ توپکاپی در نزدیکی این مسجد قرار دارند . ایاصوفیه که یکی از شناخته شده ترین نمادهای استانبول است . از آثار هنری برجسته این مسجد میتوان به موزاییک های بیزانسی و سپرهای عظیم دایره ای شکل عثمانی که بر روی آنها آیات قرآنی نوشته شده اشاره کرد . آتاتورک در سال ۱۹۳۵تصمیم گرفت مسجد ایاصوفیه را به موزه ای فرهنگی تبدیل کند . بلندی گنبدهای آن ۵۴ متر از سطح زمین است ودر مجموع ۱۰۷ ستون در داخل بنا وجود دارد . برای بازدید از این مسجد میتوانید هر روز به جز روزهای دوشنبه مراجعه کنید . در ضمن ساعات بازدید از مسجد ایاصوفیا در فصل های بهار و تابستان ۹ صبح تا ۷ بعدازظهر و در فصل های پاییز و زمستان ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر می باشد .

مسجد ایاصوفیا

مسجد ایاصوفیا

قصر توپکاپی استانبول _ Topkapi plaace in Istanbul :کاخ توپ‌کاپی ، نخستین کاخ عثمانی است که بعد از فتح بزرگ امپراتوری ، در قرن ۱۵ میلادی به دستور محمد دوم ساخته شد . این قصر تاریخی استانبول ، در محل تلاقی تنگه‌ی بسفر ، گلدن هورن و دریای مرمره قرار گرفته است. قصر توپ کاپی در محله سطان احمد در نزدیکی اسکله امینونو (Eminonu) در منطقه قدیمی شهر واقع شده است . این کاخ در تمامی روزهای هفته به ‌غیر از سه‌شنبه در بین ساعات ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر برای بازدید باز است . در طول فصل تابستان نیز ساعات کاری این مرکز طولانی‌تر می‌شود (معمولا تا ساعت ۷ شب) و ممکن است که این کاخ هر هفت روز هفته باز باشد که این امر به میزان استقبال گردشگران بستگی دارد . قیمت بلیط ورودی قصر توپکاپی برای بازدید از این کاخ ، ۴۰ لیره می باشد . در سال ۱۹۲۴ کاخ توپ‌کاپی استانبول تبدیل به موزه شد و امروزه یکی از جالب‌ترین موزه‌های استانبول و به شمار می‌رود. دیدنی‌ های کاخ توپکاپی شامل خزانه‌داری ، آثار مذهبی اسلامی ، لباس‌های سلطان‌ها ، دیوان ، حرم ، آشپزخانه‌ها و سالن ظروف چینی‌اند .

معروف ترین جاذبه گردشگری استانبول

معروف ترین جاذبه گردشگری استانبول

مسجد سلطان احمد استانبول _ Sultan Ahmed Mosque In Istanbul :ساختار این مسجد شبیه مکعب است و فضای بیرونی آن را مجموعه‌ای از گنبدها و شبه‌گنبدها پوشانده که با یک هارمونی زیبا چشم را به سمت انتهای گنبد اصلی هدایت می‌کنند . مسجد سلطان احمد یکی از شاهکارهای معماری دنیاست که بین سال‌های ۱۶۰۹ تا ۱۶۱۹ به دستور سلطان احمد ساخته شد و قبر وی نیز در این مسجد قرار دارد . این مسجد در قدیمی‌ترین بخش استانبول واقع شده که این منطقه در قبل از سالهای ۱۴۵۳ میلادی مرکزقسطنطنیه ، پایتخت امپراطوری بیزانس ، محسوب می‌شده‌ است . این مسجد در نزدیکی قصر توپکاپی و ساحل بسفر قرار دارد . اگر از دریا به مسجد نگاه کنید ، قبه‌ها و مناره‌های مسجد در بخش قدیمی شهر برجسته هستند و منظره زیبایی خلق نموده اند . این مسجد دارای کاشی های آبی بسیار زیایی ست و به همین دلیل از آن به عنوان مسجد آبی نیز یاد می شود . مسجد سلطان احمد یکی از تماشایی ترین دیدنی های استانبول به شمار می آید .

مسجد سلطان احمد استانبول

مسجد سلطان احمد استانبول

برج گالاتا استانبول _  Galata tower In Istanbul :

یکی از معروفترین جاهای دیدنی استانبول ، برج گالاتاست . این برج در منطقه بی اوغلو قرار دارد و در سال ۱۳۴۸ ساخته شده و ۶۷ متر طول دارد و ۹ طبقه می باشد . از بالای برج گالاتا میتوانید منظره پانورامیک ۳۶۰ درجه ای از استانبول را زیر پای خود ببینید . از بالای برج گالاتا ، خلیج شاخ طلایی استانبول منظره ای بسیار زیبا و متفاوت دارد و به همین دلیل اغلب توریست ها برای بازید از این برج ، پیشقدم میشوند . این برج امروزه نیز از ساختمان های اطراف در این منطقه بلندتر میباشد . امروزه در طبقه نهم این برج یک رستوران و کافه تریا قرار دارد . هزینه بلیط ورودی برج گالاتا ۱۰ لیره ترک می باشد و درهای برج از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب به روی گردشگران باز می باشد .

برج گالاتا استانبول

برج گالاتا استانبول

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.