من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری
من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری

مدرسه جعفرآغا استانبول


تور استانبول فرصت خوبی برای بازدید از آثار تاریخی بجا مانده از پادشاهان عثمانی ست که معماری های زیبا و تماشایی دارند . قسمت عمده دیدنی های استانبول ریشه در بناهای تاریخی دارند اما تعداد موزه های این شهر نیز کم نیست . یکی از این بناهای دیدنی ، مدرسه جعفر آغاست . این مدرسه در زمان سلطان سلیمان و به پیشنهاد جعفرآغا که سرپرست خواجه‌ها و برده‌های سیاه‌پوست دربار بود ، ساخته شده است . در اینجا بیشتر با ویژگی های این مدرسه که در منطقه فاتیح و در نزدیکی مسجد ایاصوفیه قرار دارد ، آشنا میشویم .

مدرسه جعفر آغا استانبول

مدرسه جعفر آغا استانبول

 

 

مدرسه جعفرآقا در ۱۵۵۹ توسط معمار سنان ، به دستور جعفرآقا و در زمان سلطنت سلطان سلیمان یکم ساخته شد . این مدرسه تا به حال چندین بار مرمت شده‌است و در سال ۱۹۸۹ توسط بنیاد خدمات فرهنگی ترکیه به یک مرکز توریستی با ۱۵ کلاس درس ، نمایشگاه ، یک سالن و یک باغ که در آن صنایع دستی ترکیه از قبیل خوشنویسی ، سرامیک ، طلا و جواهر و غیره آموزش داده شده و به فروش می‌رسد . یک رستوران نیز در داخل حیاط وجود دارد که انواع غذاهای ترکی در آنجا سرو می باشد و امکان نوشیدن چای سنتی ترکی و استعمال قلیان‌های عربی فراهم است .

مدرسه جعفر آغا که برخی به اشتباه از آن بعنوان مدرسه کافر آغا استانبول یاد می کنند ، دارای یک ورودی و بعد از آن یک حیاط مرکزی است که کلاس‌های آموزشی دورتادور آن واقع شده‌اند . این مدرسه در یکی از مهم‌ترین قسمت‌های شهر ترکیه یعنی محله فاتیح قرار دارد . فاتیح منطقه مرکزی استانبول است که به عنوان یک شبه جزیره تاریخی شناخته می شود . فاتیح توریستی ترین بخش استانبول است که محل فرمانروایی سه امپراطوری بزرگ (رومانیایی، بایزنتین، و عثمانی) بوده است . همانطور که میدانید اکثر آثار تاریخی شهر استانبول در این محله قرار دارند . حاجی صوفیا ، کاخ توپکاپی ، مسجد سلطان احمد ، مخزن باسیلیکا ، هیپودروم ، موزه باستان شناسی ، موزه هنرهای اسلامی و ترکی ، پارک گلخانه ، کلیسای کورا ، مسجد سلیمانیه ، دژ یدیکوله ، آب گرم والنس ، حمام چمبرلیتاش ، گرند بازار و بازار مصری در نزدیکی مدرسه کافر آغا استانبول قرار دارند .


مدرسه جعفرآغا استانبول

مدرسه جعفرآغا استانبول

دسترسی به مدرسه کافر آغا استانبول :

گردشگران تور استانبول میتوانند برای دسترسی به این مکان از تمام لوازم نقلیه عمومی استفاده کنید . بهترین راه برای دسترسی به این مکان دیدنی استانبول استفاده از تراموا و پیاده شدن در نزدیکی خیابان علمدار می‌باشد .

  • آدرس مدرسه جعفر آغا استانبول :Cankurtaran Mh., Caferiye Sok. Soğukkuyu Çıkmazı No:5, 34122 Sultanahmet, Fatih/Fatih
  • ساعات بازدید از مدرسه جعفر آغا : از 8:30 صبح تا 5 عصر
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.