من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری
من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری

محله کادیکوی در استانبول


محله کادیکوی استانبول یکی از بزرگترین و البته قدیمی ترین محله های شهر است و تقریبا 41 کیلومتر مربع ، مساحت دارد . این محله با وجود قدمت طولانی در حال پیشرفت است و سالانه به ساختمان های جدید ، هتل های نو و مراکز خرید مدرن آن ، مانند مرکز خرید کوزی ، افزوده می شود . اوپرا اونور پاساژ نیز قدیمی ترین بازار در منطقه کادیکوی استانبول است که برندهای مختلف پوشاک در آنجا عرضه میشود . در این محله هر هفته سه شنبه بازار برگزار می شود که مورد استقبال گردشگران و مردم محلی استانبول است و بیشتر از سایر بازارهای هفتگی استانبول مورد توجه قرار می گیرد .

kadikoy istanbul

  

تاریخچه محله کادیکوی در استانبول :

از آنجا که Kadikoy از قدیمی ترین محله ها در استانبول است ، اولین مسجد استانبول در این محله بنا شده است . کادیکوی دارای صومعه های متعددی ست که در باغ های تاریخی بنا شده اند و یکی از کلیسای مسیحیت در آنجا در قرن پنجم بنا شده است . همچنین در محله کادیکوی یک دهکده باستانی وجود دارد که نام آن حلسدون می‌باشد . در این محله مقبره‌ها و یادبودهای تاریخی از جنگ کریمه به جا مانده است و در آنها سربازان انگلیسی و فرانسوی که جان خود را در آنجا از دست داده بودند دفن شده‌اند . همچنین اتاق فلورانس نایتینگل که در جنگ کریمه در قرن نوزدهم از مجروحان پرستاری می کرده ، در این محله به عنوان موزه‌ای کوچک حفاظت می شود . فنرباغچه که یکی از تفرجگاه های استانبول است در خیابان بگهاد قرار دارد و در نزدیکی آنها ایستگاه های مترو بگهاد و حیدرپاشا قرار دارند .

تفریح و خرید در محله کادیکوی استانبول :

برای تفریح در کادیکوی میتوانید از کلابها ، قایق های تفریحی و تفریحگاه‌های ساحلی بهره مند شوید و یا به بازدید از جاهای تاریخی کادیکوی بروید . تجربه یک روز دلنشین در فنرباغچه هم خالی از لطف نیست . برای خرید و گشتن در فروشگاه‌های محله کادیکوی باید به خیابان بگهاد بروید . خیابان بغداد که طولانی ترین خیابان ترکیه است و حدود چهارده کیلومتر طول دارد ، در نزدیکی این محله قرار دارد . اگر به دنبال مراکز خرید ارزان در استانبول هستید میتوانید به خیابان بهاریه بروید . خیابان بهاریه مخصوص پیاده روی در منطقه آسیائی استانبول و از مناطق معروف برای خرید در میان مردم استانبول است . این خیابان با یک انطباق از معماری گذشته مکانی بسیار مناسب برای خرید اهالی است . این خیابان علاوه بر فروشگاه های متعدد دارای آثار تاریخی نیز می باشد .

خیابان بهاریه کادیکوی استانبول

خیابان بهاریه کادیکوی استانبول

اقامت در منطقه کادیکوی استانبول :

تنوع قیمت و کیفیت هتل در کادیکوی بسیار بالاست و شرایط اقامت در هتل 5 ستاره لوکس تا مهمان پذیرهای ارزان قیمت ، وجود دارد . هتل 5 ستاره مودا و هتل هیلتون از هتل های لوکس کادیکوی هستند . هتل سوادیه (Suadiye) و هتل دیلا هم از هتل های 4 ستاره کادیکوی هستند . هتل سیدونیا ، مای دورا و کادیکوی پارک سوئیت از بهترین هتل های 3 ستاره کادیکوی برای اقامت هستند .

دسترسی به محله کادیکوی استانبول :

از آنجا که منطقه کادیکوی یکی از معروف ترین بخش‌ها در قسمت آسیایی استانبول است ، مسیرهای رفت و آمد به این منطقه برای گردشگران تور استانبول بسیار در دسترس و راحت است . حتی از راه آبی به محله کادیکوی دسترسی دارد و از کاباتاش تا سیرکه جی مسیر عبور با کشتی‌های کوچک فراهم است . همچنین برای رفتن به این محله می‌توان از اتوبوس ، ون و خط مترو بگهاد استفاده کرد . اگر میخواهید از میدان تکسیم به کادیکوی بروید ، میتوان از اسکله امین اونو یا بشیکتاش با فری بوت ( لنج/ کشتی ) به اسکله کادیکوی رفت . برای این کار باید یا از تکسیم با مینی بوس های زرد رنگ دولموس (dolmuş) به بشیکتاش و یا با قطارهای کابلی از تکسیم به ساحل کاباتاش و یا به ساحل امین اونو بروید و با پرداخت سه تا چهار لیر از لنج ها برای رفتن به کادیکوی استفاده کنید .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.