من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری
من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری

دیلمان، نغمه خوش موسیقی گیلان

onvan دیلمان، نغمه خوش موسیقی گیلان onvan دیلمان، نغمه خوش موسیقی گیلان ییلاقات دو استان گیلان و مازندران از زیباترین مناطق کوهستانی و جنگلی کشور هستند، اما بدون شک ییلاق های شرق گیلان از نظر آب و هوا، چشم اندازهای بدیع و آرامش طبیعت منحصر بفرد هستند. خبرگزاری میراث فرهنگی: ییلاقات دو استان گیلان و مازندران از زیباترین مناطق کوهستانی و جنگلی کشور هستند، اما بدون شک ییلاق های شرق گیلان از نظر آب و هوا ، چشم اندازهای بدیع و آرامش طبیعت منحصر بفرد هستند. در این مطلب تلاش می شود دو شهر ییلاقی معروف استان گیلان در شکلی مختصر، اما مفید معرفی شوند. سیاهکل: شهری جلگه ای در 15 کیلومتری لاهیجان است که از شمال و شمال شرق به لاهیجان، از شرق به لنگرود ، جنوب شرق به املش و رودسر، جنوب غربی رودبار و از غرب به رشت می رسد. دارای آب و هوایی بسیار معتدل و خوش است که هر چه از جلگه به سمت کوهستان پیش برویم خنک تر می شود. از میان شهر رودخانه کوچک جوب که شعبه ای از رودخانه شیم رود است می گذرد. سیاهکل دو بخش دارد: مرکزی و دیلمان. عمده شهرت سیاهکل بخاطر چشم اندازهای بینظیر و بکر آن است؛ ییلاقات زیبا، آب و هوای عالی، معماری جالب خانه های لته پوش در کنار روحیه خونگرم و مهمان نواز مردم محلی صد چندان بر لطف سفر به منطقه می افزاید. شاید زیباترین منظره ای که در سفر به سیاهکل مشاهده می کنید، قله پر برف درفک است که از میان جنگل های سبز سربرآورده است. سیاهکل از نظر تاریخی هم شهرستان مهمی است چرا که به تنهایی خاستگاه دو سلسله مهم و تاثیرگذار در تاریخ ایران است. هم دیلمیان و هم آل بویه از این منطقه برخاسته اند. یکی دیگز از جاذبه های دیدنی سیاهکل، زنان و مردانی است که هنوز کمابیش به لباس سننتی گیلانی وفادارند و حداقل در مراسم و مناسبت ها آن ها را به تن می کنند. لباس های رنگینی که با نوار و سکه نزیین شده و در سیاهکل و دیلمان و ماسال مورد استفاده قرار می گیرد. جاده آسفالته ای از دل جنگل، سیاهکل را به ییلاقات کوهستانی و جنگلی می رساند و دیگری از رودبار . رستم آبادو لوشان، دیلمان و سیاهکل را به بزرگراه رشت- قزین متصل می کند. در سفر به سیاهکل بازدید از پنجشنبه بازار را از دست ندهید. آبشار لونک: در22 کیلومتری جنوب سیاهکل در سمت راست جاده ای که به دیلمان می رسد، آبشار زیبای لونک در میان درختان سرسبز جنگل قرار دارد. منطقه باستانی قلعه کوتی: کوتی در زبان دیلمی به معنی تپه است. از انجا که اکثر روستاهای ناحیه دیلمان و سیاهکل به شکل قلعه و روی تپه ساخته شده اند،این منطقه به این نام شناخته می شود. تعدادی از این قلعه ها که هنوز برپا مانده عبارتند از: کافرکول در نزدیکی روستای سیاسر، قلعه کوتی میکال در نزدیکی روستای میکال و کافر قلعه در روستای عین شیخ دیلمان. تی تی کاروانسرا: این کاروانسرا که با سنگ های رودخانه ای و آجر و با ملاط گچ و ساروج ساخته شده است، در 15 کیلومتری جاده سیاهکل به دیلمان ساخته شده و بعنوان اقامتگاهی برای کاروان هایی بوده که از سیاهکل و دیلمان به طالقان می رفته اند. تی تی در زبان دیلمی به معنی شکوفه است و بانی این ساختمان تی تی خانم، از زنان منسوب به خاندان صفوی بوده است. قلعه گرماور: در فاصله ای کوتاه از روستای گرماور این قلعه پیش از اسلام قرار گرفته است. این بنا که در 60 کیلومتری سیاهکل روی صخره ای سنگی و بلند ساخته شده، به احتمال زیاد در اصل برجی دیده بانی بوده است. از دیگر دیدنی های سیاهکل می توان به موارد زیر اشاره کرد: امامزاده سید صالح، سید ابراهیم و سید اسماعیل، بقعه امامزاده تورار، قلعه کوتول شاه، منطقه نمونه گردشگری ابی نام، منطقه باستانی کوه پس و حسنی محله، غار اسپهدان و غار لوعلی یا زاگام. دیلمان: دیلمان، زیباترین ییلاق شرق گیلان، یکی از بکر ترین و دست نیافتنی ترین گوشه های خطه سرسبز گیلان است. آب و هوای آن سرد و کوهستانی است و به چشمه های فراوان و چشم اند ازهای سبز و قله های پربرفش مشهور است. دیلمان از دو بخش پیرکوه  و دیلمان تشکیل شده که از شمال به رشته کوه البرز و از شرق به قله درفک منتهی می شود. از نظر تاریخ سکونت، دیلمان یکی از قدیمی ترین سکونتگاه های بشر در ایران به شمار می آید، بطوریکه آثار زندگی غارنشینی و ابزار و ظروف مسی و مفرغی و سفالی نشان می دهد که از 2000 یال پیش از میلاد مسیح در این منطقه زندگی وجود داشته است. درفک کوه درفک: در غرب دیلمان واقع است و از نظر غارنوردی و کوهنوردی دارای خصوصیت های منحصربفردی است. دو غار معروف در این کوه هستند که یکی از آنها به قندیل های یخی و دیگری به اشکالی که شبیه انسان ها و حیوانات سنگ شده هستند شهرت دارند. حمام تاریخی دیلمان: این حمام، معروف به حمام میر بلوک، بنایی قاجاری است. سفر به این منطقه عموما به قصد تفریح در ییلاق است و عمدتا بیشتر از دو سه روز طول نمی کشد. اگر به یکی از شهرهای بزرگ اطراف مثل رشت یا لاهیجان سفر کرده باشید هم می توانید با یکی دو ساعت رانندگی به این ییلاق برسید و پس از گذراندن روز دوباره به محل اقامت تان برگردید."

انجام پروازهای عمره امسال از فرودگاه امام

onvan انجام پروازهای عمره امسال از فرودگاه امام onvan انجام پروازهای عمره امسال از فرودگاه امام همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور با اشاره به اینکه مقرر شد ۱۰۰ درصد پروازهای عمره امسال از فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شود، گفت: به دلیل کمبود اعتبار، ترمینال زیارتی فرودگاه امام خمینی (ره) تا ۹ سال دیگر هم تکمیل نمی شود. به گزارش مهر، محمود رسولی‌نژاد ‌در نشستی خبری در خصوص عملیات اعزام زائران حج تمتع در سال جاری، گفت: پروازهای حج تمتع امسال از 17 فرودگاه کشور انجام می‌شود و تمامی ترمینال ها و سالن‌های پروازی فرودگاه مهرآباد برای انجام عملیات حج آمادگی کامل دارند. مدیرعامل شرکت فروگاه های کشور با اشاره ایکه 34 هزار مترمربع در ترمینال‌های شماره یک، سه و پنج مهرآباد به عملیات حج تمتع اختصاص یافته است، بیان کرد: کل پروازهای عمره سال گذشته 206 پرواز بود که تأخیر مازاد بر 30 دقیقه آن 12 هزار دقیقه بود که با احتساب رقم بالای پروازها، این تأخیرات بسیار ناچیز است. وی با اشاره به ساخت ترمینال زیارتی فرودگاه امام خمینی (ره)، گفت: ترمینال زیارتی فرودگاه امام (ره) با 54 هزار مترمربع تاکنون 16 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و با این اعتبار بودجه‌ای ناچیزی که به آن اختصاص می‌یابد، بعید می‌دانم تا 9 سال دیگر هم تکمیل شود. معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به استقبال از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه فروگاه امام (ره)، بیان کرد: پلیس به دلیل ترافیک بالای مراسم بدرقه و همراهی مردم خواستار بود، این پروازها در فرودگاه امام انجام شود بنابراین مقرر شد 100 درصد پروازهای عمره امسال از فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شود. رسولی نژاد با اشاره به فرود هواپیماهای پهن پیکر در فرودگاه عربستان، گفت: به همین دلیل در بخشی از فرودگاه‌های کشور پرواز حج نداریم، زیرا هواپیمای پهن پیکر نمی‌تواند از آن فرودگاه ها پرواز داشته باشد. وی تصریح کرد: به طور متوسط روزانه 2 تا 3 پرواز تمتع از فرودگاه‌ها انجام می‌شود و به ایرلاین‌های دست‌اندرکار اعلام شده است تا هواپیمای جایگزین داشته باشند ضمن آنکه امسال هم 50 درصد عملیات جابجایی حجاج توسط دو ایرلاین ماهان و ایران‌ایر و 50 درصد توسط شرکت هواپیمایی سعودی انجام می‌شود." "

ویرانه های بزرگ و شکوهمند تاریخ

onvan ویرانه های بزرگ و شکوهمند تاریخ onvan ویرانه های بزرگ و شکوهمند تاریخ در دنیا شهرهای باستانی متعددی وجود دارند که فقط ویرانه هایی از آنها باقی مانده اما همچنان پر ابهت و پرجاذبه هستند. گردشگران بیشماری در سراسر جهان، برای بازدید از این مکان ها کلی هزینه می کنند تا از نزدیک شاهد معماری، فرهنگ و اعتقادات مردم قدیم باشند. برترین ها: در دنیا شهرهای باستانی متعددی وجود دارند که فقط ویرانه هایی از آنها باقی مانده اما همچنان پر ابهت و پرجاذبه هستند. گردشگران بیشماری در سراسر جهان، برای بازدید از این مکان های کلی هزینه می کنند تا از نزدیک شاهد معماری، فرهنگ و اعتقادات مردم قدیم باشند. ماچو پیچو – پرو رفتن و رسیدن به خرابه تاریخی ماچو پیچو که در واقع شهر سرخپوست های اینکا بوده است با استفاده از وسایل ترابری مدرن همچون قطار کاملا نامفهوم است. به همین دلیل، سالانه حدود 25 هزار نفر مستقیما و با پای پیاده چندین روز حدود 45 کیلومتر راه می روند تا به این خرابه زیبا برسند. این شهر برای یک قرن پیش است اما دیدن تخته سنگ های بزرگی که در ساخت ساختمان های آن به کار رفته فکر آدم را به کار می گیرد که در آن روزها که جرثقیل و ... نبوده آنها چگونه چنین بناهایی ساخته اند! آکروپلیس – یونان آکروپلیس، خرابه باقی مانده از شهر قدیمی آتن در یونان است و پیشینه 2500 ساله دارد. این بنا روی یک تپه سنگی صاف در ارتفاع ۱۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد. معبد پارتنون از جمله بنای بسیار جالب آکروپلیس است که در قرن پنجم میلادی برای احترام به آتنا خدای محافظ شهر ساخته شد. این معبد محل اقامت باکره ها بوده است. مِسا ورده – ایالت متحده یکی از بزرگ ترین و زیباترین خرابه های معماری تاریخ در پارک ملی مسا ورده در کلورادو در آمریکا قرار دارد. این خرابه محل زندگی سرخپوست هایی بوده است که از 20 قوم مختلف در آنجا جمع شده  بودند. از جمله آنها می توان به هوپی یا زونی اشاره کرد. این خرابه قدمت 700 ساله و 4 هزار آکر مساحت دارد. این دهکده زیبای سرخپوست ها راه باریکه و پلکان جالبی دارد و در آن می توانید بناهای جالبی همچون قصری که 150 اتاق دارد را تماشا کنید. آنکور – کامبوج فقط جنگ یا بلایای طبیعی می توانند پایتخت امپراطور خمر را تخریب کنند. البته در حال حاضر، جنگل بیشتر فضای آن را تسخیر کرده است. معبد مشهور این پارک به نام آنکور وات یکی از بزرگ ترین مکان های مذهبی دنیا است. در این معبد بیش از 11 هزار مجسمه وجود دارد و پیشینه آن به 600 سال پیش می رسد. اهرام بزرگ و ممفیس – مصر در میان ویرانه های بزرگ تاریخ به هیچ وجه نمی توان نقش مصر و آثار باستانی اش را نادیده گرفت. از جمله باید به اهرام بزرگ مصر اشاره کرد که پنجره هایی به زمان های بسیار دور هستند و باعث می شوند تا انسان به 4 هزار سال قبل فکر کند. واقعادر آن زمان چه علمی وجود داشته است که چنین بناهایی ساخته شده اند. این اهرام در طول 80 سال و توسط 20 تا 30 هزار کارگر ساخته شده اند. البته در کنار آنها مجسمه ابوالهل، گورهای جالب توجه و ویرانه های روستاهای قدیمی را نیز می تون مشاهده کرد. اهرام مصر جزو میراث جهانی یونسکو هستند و ممفیس نیز جزو آن به حساب می آید. تیکال - گواتمالا بد نیست یک شب را در پارک ملی در تیکال سپری کنید. این شهر قدیمی مایاها بوده است که تا پیش از قرن دهم میلادی حدود 90 هزار مایا در آن ساکن بوده اند. اما پس از آن تخریب و به ویرانه تبدیل شد. هنگام طلوع آفتاب، پیش از باز شدن در برای بازدیدکنندگان، حتما از این پارک و شهر قدیمی دیدن کنید. از معابدی همچون معبد چهارم یا مار دوسر بالا بروید تا زیبایی هرم را از نزدیک شاهد باشید. پترا – اردن پترا در اشعار قرن 19 میلادی به عنوان شهر قرمز و قدیمی نام برده شده است و که نیمی از آن روی صخره های سنگی قرمز ساخته شده است. عرب های نبتیه این شهر را در قرن 6 میلادی ساخته اند. ورودی این شهر باریک است و حدود 800 متر طول دارد و به زیبایی میان صخره های سنگی با ارتفاع حدود یکصد متر ساخته شده است. می توانید پیاده با سوار بر شتر یا الاغ از این شهر قدیمی دیدن کنید. کولوسئوم – ایتالیا کولوسئوم یک استادیوم یا آمفی تئاتر بیضی شکل در مرکز شهر رم در ایتالیا است. این آمفی تئاتر حدود پنجاه هزار ردیف صندلی و ۸۰ در ورودی دارد. کولوسئوم در لغت یعنی «جایگاه بزرگ» و در سال های 70 میلادی پایه گذاری شده است. در این مجموعه، نبردهای خونین بر سر مرگ و زندگی گلادیاتورها یکی از سرگرمی های روزانه امپراطوران و اشرافیان بوده است. زیر بنای این مجموعه حدود ۶ آکر است. در زیر آن نیز مجموعه ای از اتاق ها و گذرگاه ها برای عبور حیوانات وحشی و سایر تدارکات لازم جهت راه اندازی و اجرای نمایش قرار دارند. دیوار بزرگ چین طولانی ترین و بزرگترین سازه مهندسی جهان است. تاریخ ساخت دیوار چین به قرن ۹ قبل از میلاد باز می گردد. تا سال ۲۲۱ قبل از میلاد، طول دیوار چین به ۵۰۰۰ کیلومتر می رسید. در سلسله خان پس از سلسله چین طول دیوار به ۱۰ هزار کیلومتر رسید. در تاریخ دو هزار و اندی ساله چین، حکمرانان دوران مختلف به ساخت دیوار چین پرداختند. تا اینکه طول دیوار به ۵۰ هزار کیلومتر رسید. این میزان معادل گردش به دور کره زمین است. این ادعا که این دیوار تنها پدیده انسانی است که از فضا قابل رویت می باشد، بارها تکذیب شده است ولی هنوز مردم آن را باور دارند. پالمیرا – سوریه پالمیرا حتی پس از 18 قرن همچنان هنگام طلوع و غروب خورشید خودنمایی می کند و سالانه افراد بسیاری از این زیبایی دیدن می کنند. پالمیرا یک شهر باستانی در کشور سوریه است و در استان حمص قرار دارد. این شهر در سال ۲۷۴ میلادی توسط اورلیانوس، امپراتور روم درجنگی با ملکه زنوبیا، ویران شد. این شهر را عروس کویر می نامیدند و اکنون مقصد گردشگری سوریه است. پرسپولیس همه ویرانه های بزرگ تاریخ دور و خارج از کشور نیستند. یکی از زیباترین آنها در همین ایران و در شمال شرقی شیراز قرار دارد و آن را با نام پرسپولیس یا تخت جمشید می شناسیم. این شهر  باستانی سال های سال پایتخت تشریفاتی پادشاهی ایران در زمان امپراتوری هخامنشیان بوده است. این شهر باستانی بنایی به نام تخت جمشید دارد که در دوران زمامداری داریوش بزرگ بنا شده است. تخت جمشید حدود ۵۰ سال، مرکزی برای برگزاری مراسم آیینی و جشن ها به ویژه نوروز بوده است. در نخستین روز سال نو گروه های بیشماری از کشورهای مختلف با پیشکش هایی متنوع در تخت جمشید جمع می شدند و هدایای خود را به شاه پیشکش می کردند." "

ساخت قطار فوق سریع با سرعت ۶۰۰ کیلومتر در ساعت تا ۲۰۲۷

onvan ساخت قطار فوق سریع با سرعت ۶۰۰ کیلومتر در ساعت تا ۲۰۲۷ onvan ساخت قطار فوق سریع با سرعت ۶۰۰ کیلومتر در ساعت تا ۲۰۲۷ همشهری آنلاین: یک شرکت ژاپنی از طرح خود برای ساخت قطار مغناطیسی با سرعت ۶۰۰ کیلومتر در ساعت رونمایی کرده که تا سال ۲۰۲۷ اجرایی خواهد شد. به گزارش ایسنا، شرکت راه‌آهن مرکزی ژاپن که در حال حاضر در حال انجام آزمایشات خود بر روی قطارهای فوق سریع مگلو است، ساخت این خط جدید را در سال 2014 آغاز خواهد کرد. سازندگان امیدوارند که اولین مسیر تجاری این قطار بین توکیو و ناگویا در سال 2027 آماده بهره‌برداری باشد. مدل جدید قطار فوق سریع می‌تواند این مسیر 286 کیلومتری را در 40 دقیقه طی کند. این در حالیست که قطارهای سریع کنونی در مدت یک ساعت این مسیر را طی می‌کنند. قطارهای مگلو با استفاده از سیستمی از شناوری مغناطیسی توسط موتورهای خاص نصب شده در نزدیکی ریل‌ها کار می‌کنند. در اثر میدان مغناطیسی تولید شده توسط موتورها، قطار در ارتفاع 10 سانتی‌متری از ریل قرار گرفته و با آن تماسی ندارد. با قرار گرفتن هوا به عنوان تنها عنصر ایجاد کننده اصطکاک، قطار می‌تواند در سرعت‌های بسیار بالا حرکت کند. این شرکت ژاپنی برای آزمایشات خود یک مسیر ریل کیلومتر با 42.8 با پیچ‌ها و تونل‌هایی در غرب توکیو ساخته است. این شرکت راه‌آ‌هن که قطارهای فوق سریع مرتبط کننده چهار منطقه اصلی شهری توکیو ، یوکوهاما، اوزاکا و ناگویا را اداره می‌کند، از آهن‌رباهای ابررسانای سرد شده تا دمای منفی 273 درجه سانتی‌گراد برای قطارهای خود استفاده می‌کند که مقاومت الکتریکی را از بین برده و سرعت آن‌ها را افزایش می‌دهد." "

درخواست پرتیراژترین نشریه گردشگری جهان برای گفت‌وگو با روحانی در نیویورک

onvan درخواست پرتیراژترین نشریه گردشگری جهان برای گفت‌وگو با روحانی در نیویورک onvan درخواست پرتیراژترین نشریه گردشگری جهان برای گفت‌وگو با روحانی در نیویورک مجله گردشگری «Condé Nast» چاپ آمریکا، در آستانه سفر رئیس جمهور ایران به نیویورک، درخواست مصاحبه تخصصی در زمینه گردشگری از حسن روحانی کرد. این نخستین‌بار است که یک نشریه بین‌المللی گردشگری از مقامات ایرانی در این سطح، درخواست می‌کند تا مشخصا درباره موضوع گردشگری و نقش ایران در این زمینه گفت‌وگو کند. انگیزه این نشریه آمریکایی برای انجام این گفت‌وگو، طبق آنچه در نامه درخواست رسمی آن نشریه آمده است، اظهارات و تأکیدهای حسن روحانی درباره‌ توسعه گردشگری و همچنین ایجاد اشتغال برای 4میلیون ایرانی از طریق این صنعت است. این درخواست در حالی مطرح شده که حسن روحانی به‌تازگی مقاله‌ای درباره سیاست‌ خارجی ایران در روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» چاپ کرد. این نشریه تخصصی گردشگری نیز با توجه به رویکردها و صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور ایران، با ارسال تقاضایی برای انجام گفت‌وگو در زمینه گردشگری با هدف شفاف‌سازی درباره تعاملات و روابط گردشگری ایران و آمریکا ، فرصت را مناسب دانسته است. این مجله خود را بزرگ‌ترین مجله گردشگری در جهان معرفی کرده و از رئیس‌جمهور ایران خواسته است تا درباره نقش ایران در جهان و علاقه‌مندی برای گسترش گردشگری در ایران مصاحبه داشته باشد. این مجله همچنین اعلام کرده است، گردشگری را به‌عنوان ابزاری مهم برای توسعه و درک فرهنگ بین‌ ملت‌ها می‌داند. Condé Nast همچنین خواستار اعزام یک روزنامه‌نگار گردشگری به ایران شده است. این نشریه گردشگری در سال 1987میلادی در نیویورک آمریکا منتشر شد و با داشتن حدود 810هزار تیراژ و 3‌میلیون خواننده، یکی از پرتیراژترین نشریات گردشگری جهان است." "