من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری
من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری

سفرنامه آنتالیا

اکثر افرادی که تور آنتالیا را انتخاب کرده اند ، مایلند قبل از سفر با امکانات و شرایط این شهر آشنا شوند . همانطور که میدانید آنتالیا یکی از شهرهای توریستی ترکیه است که با توجه به امکانات و جاذبه هایش بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است . البته روس ها ، آلمانی ها و ایرانیان عزیز ، بیشتر از سایر مردم دنیا از تفریح در این استان ساحلی ترکیه لذت می برند … بهر جهت اگر تصمیم تان برای رزرو تور آنتالیا حتمی ست ، بهتر است قبل از سفر با جاذبه ها و شرایط این شهر توریستی ترکیه ، آشنا شوید و یک راهنمای کامل سفر به آنتالیا تهیه کنید تا سفر راحت تری را تجربه کنید . داشتن اطلاعاتی در زمینه آب و هوای آنتالیا ، جاذبه های گردشگری آنتالیا ، مناسب ترین هتل های آنتالیا و یا نقشه این شهر برای هر مسافری مفید و تا حدودی ضروری ست . این اطلاعات ، برنامه ریزی برای سفر را آسانتر می کند و در نتیجه سفری هدفمند را تجربه خواهید کرد و از تک تک ثانیه هایش لذت خواهید برد .
راهنمای سفر به آنتالیا ترکیه

راهنمای سفر به آنتالیا ترکیه

آنتالیا به دلیل داشتن دریا و جنگل و تفریحات متنوع در جذب گردشگران با سلیقه های مختلف ، قوی تر از سایر شهرهای ترکیه ظاهر شده است . با وجود این استعدادهای طبیعی ، سایر جنبه های لازم برای گردشگری موفق در این شهر ، در حال پیشرفت و بهبود است . بعبارت دیگر آنتالیا هر روزش با روز قبل متفاوت و البته بهتر است . برای سفر به آنتالیا قبل از هر چیز  ، هدفتان را از سفر مشخص کنید و سقف هزینه را نیز مشخص کنید تا بتوانید یک برنامه ریزی مناسب داشته باشید .  میتوانید در اینجا راهنمای سفر به آنتالیا را مطالعه کنید و البته اگر سوال و یا پیشنهادی دارید با ما در میان بگذارید .

آب و هوای آنتالیا :

آب و هوای آنتالیا خاص مدیترانه ای است و تابستان های آفتابی دارد  و زمستان‌هایش معتدل‌ و گاه بارانی‌اند .  از اواسط آوریل تا نوامبر (فروردین تا آبان) برای شنا مناسب است . متوسط آب و هوای آنتالیا در تابستان ۲۸ درجه سانتیگراد و دمای آب ۲۷ درجه سانتیگراد است . تابستان آنتالیا ۸ تا ۹ ماه طول می کشد . در ماه آوریل میانگین دمای هوا ۱۶ درجه است و در ماه جولای و آگوست تا ۲۸ درجه افزایش پیدا می کند . این دما در ماه سپتامبر به ۲۱ درجه می رسد و ماه نوامبر دوباره ۱۶ درجه و مطبوع می شود . جولای و آگوست گرم ترین ماه های سال در آنتالیا هستند . با وجود این گرمای شدید ، نسیمی که از سمت دریای مدیترانه می وزد و بادهای شمال شرقی که از سمت جزایر می وزند می تواند کمی هوا را خنک کند . این بادها که به بادهای Dokkun معروف هستند معمولا عصرها باعث خنک تر شدن آنتالیا می شوند . اما فراموش نشود که ابن آب و هوا بهترین فرصت برای لذت بردن از ورزشهای آبی در آنتالیاست .

آبشار کورشونلو

آبشار کورشونلو

فرودگاه آنتالیا :

افرادی که مسافرت هوایی به آنتالیا را انتخاب کرده اند ، یکی از مهم ترین دغدغه هایشان ، فرودگاه آنتالیاست .  فرودگاه آنتالیا مهم‌ترین فرودگاه جنوب غرب ترکیه است . از فرودگاه بین‌المللی آنتالیا به مقصد اکثر فرودگاههای معروف دنیا پرواز وجود دارد . اتوبوس‌های شرکت هاواش به طور مرتب از پایانه اتوبوسرانی این شهر و نیز پردیس دانشگاهی آک‌دنیز به سمت فرودگاه تردد می‌نمایند . مدت زمان رسیدن به فرودگاه از دانشگاه آک‌دنیز حدود ۶۰ دقیقه و از پارک یاووز اوزجان در جاده کُنیاآلتی حدود ۳۰ دقیقه‌است . فاصله فرودگاه تا کمر و بلک از مهم ترین سوالات گردشگرانی ست که به آنتالیا سفر می کنند زیرا منطقه کمر و منطقه بلک از توریستی ترین مناطق آنتالیا محسوب می شوند و هتل های آنتالیا در بلک و کمر میزبان بیشترین گردشگران میباشند . اما پاسخ سوالات : فاصله فرودگاه آنتالیا تا کمر  ۶۵ کیلومتر و فاصله فرودگاه آنتالیا تا بلک ۳۰ کیلومتر است . البته از مهر تا نیمه اسفند به دلیل کاهش سفرها ، برای سفر به آنتالیا پرواز مستقیم وجود ندارد . اگر میخواهید در تابستان به آنتالیا سفر کنید بهتر است بدانید یکی از مهم ترین ویژگی های تور آنتالیا تابستان ، وجود پرواز مستقیم تهران آنتالیاست که معمولا از نیمه اردیبهشت تا نیمه مهر ادامه دارد .

فرودگاه آنتالیا

فرودگاه آنتالیا

هتل های آنتالیا :

بعد از اینکه از آب و هوا و شرایط رفتن آنتالیا اطلاعاتی کسب کردید باید به دنبال اقامتگاهی برای ایام سفرتان باشید . طبق نظرات و تجارب سفر سایر افراد ، هتل های ۵ ستاره آنتالیا از بهترین گزینه ها برای داشتن یک سفر آرام و بی دردسر است . برخی از هتل های آنتالیا در شهرهای ساحلی با داشتن پارک آبی و سایر تفریحات و ورزشهای آبی ، شما را از سایر تفریحات آنتالیا بی نیاز می کند پس در هنگام رزرو هتل در آنتالیا به تمام امکانات هتل توجه کنید . هتلی که انتخاب می کنید مستقیما روی قیمت تور آنتالیا تاثیر می گذارد . از بهترین هتل های ۵ ستاره آنتالیا میشود به هتل مردان پالاس ، هتل رویال تاج محل ، هتل اورنج کانتی ، هتل پریمیر پالاس ، هتل کرنلیا دیاموند و هتل ریکسوس سانگیت اشاره کرد . سرویس دهی هتل ها به صورت ال  و یو ال است که با انتخاب هر کدام از این موارد تا حدود زیادی از هزینه های جانبی برای خرید غذا و … صرفه جویی می کنید . هتل یکی از مهم ترین ارکان هر سفری ست و انتخاب یک هتل مناسب سفر شما را دلچسب تر می کند ، موقع رزرو هتل چیزهایی را که برایتان اهمیت دارد ، در الویت قرار دهید . مثلا امکانات تفریحی ، ساحلی بودن هتل ، نوع سرویس دهی هتل ، برنامه های تفریحی هتل ، هزینه هتل ، فاصله تا مرکز شهر و … میتواند شما را در رتبه بندی هتل و انتخاب دقیق تر ، کمک کند .

هتل لیماک لارا دی لاکس آنتالیا

هتل لیماک لارا دی لاکس آنتالیا

هزینه حمل و نقل در آنتالیا :

اگر میخواهید اطلاعات کاملی از هزینه رفت و آمد در آنتالیا ، کسب کنید ، این پاراگراف را با دقت کامل بخوانید . برای رفت و آمد در آنتالیا ، می‌توانید تاکسی بگیرید که نسبتا گران است ؛ گاهی چهار یا پنج برابر قیمتی است که برای همین مسافت در ایران می‌پردازید .  ایستگاه تاکسی در آنتالیا  فراوان است ، همه تاکسی ها در آنتالیا به رنگ زرد هستند و کرایه تاکسی بر حسب مسافت طی شده تعیین می شود . نرخ اولیه ای که برای ورود به تاکسی باید بپردازید ۲ دلار می باشد  و پس از طی یک مسیر ۱۰ کیلومتری در حدود ۲۰ الی ۳۰ دلار با توجه به وضعیت ترافیک می بایست پرداخت نمود . کرایه ها از دوازده شب تا ۶ صبح ، یک و نیم برابر هم بیشتر می‌شود . از دلموش ها میتوانید استفاده کنید . مینی‌بوس‌های آنتالیا به غیر از مبدأ و مقصد ، اسم ایستگاه‌های میانی را نیز روی شیشه‌شان نوشته‌اند . کرایه هر نفر برای استفاده از ون یا مینی بوس در آنتالیا ، ۴ لیره ترک است . البته استفاده از اتوبوس ، بهترین و راحت ترین روش برای دسترسی به اکثر نقاط آنتالیاست . اتوبوس‌های آنتالیا ، شهر را به خوبی پوشش می‌دهند و کرایه‌هایشان هم ارزان است .  بیشتر اتوبوس‌ها تهویه و تلویزیون هم دارند . برای رفتن به فرودگاه آنتالیا نیز میتوانید از این وسیله نقلیه استفاده کنید اما باید یادآوری کنم که باید برای رفتن به فرودگاه باید خط عوض کنید و در مجموع دو اتوبوس سوار شوید . کرایه اتوبوس در آنتالیا ۱٫۸ لیره ترک است و برای رفتن به فرودگاه باید ۳٫۶ لیر بپردازید و تقریبا یک ساعت در راه باشید . یک خط تراموا در آنتالیا  وجود دارد که در خیابان یکطرفه ایشیک لار بموازات خیابان جمهوریت حرکت می کند .  تراموا از موزه‌ی آنتالیا شروع به حرکت می‌کند و به منطقه‌ی قدیمی کاله‌ایچی می رسد بعبارتی مسیر بین ساحل غربی کنی‌آلتی و موزه‌ آنتالیا را در ٣٠دقیقه طی می کند . کرایه تراموا در آنتالیا تنها  ۲ لیره ترک است .

http://www.turkeyhotel.ir

تاکسی در آنتالیا

جاذبه های گردشگری آنتالیا :

خوشبختانه شهری را که برای سفر انتخاب کرده اید یک شهر توریستی به تمام معناست و در تمام نوشته های مربوط به راهنمای مسافرت به آنتالیا ، قسمت مهیج سفر ، مربوط به جاذبه های گردشگری ست . تنوع جاذبه های گردشگری آنتالیا ، برنامه ریزی برای ایام تور آنتالیا را کمی سخت می کند .  تورهای تفریحی یکی از مهم ترین جاذبه های آنتالیاست . کواد سافاری در آنتالیا ، تور کشتی آنتالیا ، قایق سواری در رودخانه وحشی آنتالیا ، جیپ سافاری آنتالیا ، میکرو لایت آنتالیا ، تور غواصی آنتالیا  و چتربازی در آنتالیا ، تورهای نیم روزی هستند که برای رزرو آنها میتوانید از طریق لیدر و یا میز گردشگری هتل اقدام نمایید . اما بازدید از موزه ها و آثار تاریخی آنتالیا هم برای گردشگران جذاب است : شهر ماناوگات آنتالیا ، برج ساعت آنتالیا ، پاموک کاله آنتالیا ، کسیک مناره آنتالیا ، دروازه هادریان آنتالیا ، موزه آتاتورک آنتالیا ، شهر پرگ آنتالیا ، شهر تاریخی آسپندوس آنتالیا و شهر باستانی الیمپوس از جاهای دیدنی آنتالیا هستند که میتوانید از آنها بازدید کنید .  غار آلتین بشیک آنتالیا ، غار داملاتاش آنتالیا ، غار کوکین آنتالیا ، غار بلدیبی آنتالیا ، غار کارائین آنتالیا ، آبشارهای دودن آنتالیا ، پارک ملی آنتالیا هم از جاذبه های طبیعی آنتالیا برای دوست داران طبیعت است . اما پارک های آبی هم از جاذبه های شهر هستند : پارک آکوالند آنتالیا و پارک آبی دیدمان آنتالیا از مهم ترین پارکهای آبی آنتالیا هستند که با جدیدترین وسایل بازی و سرسره ها تجهیز شده است البته در کنار وسایل بازی ، دلفیناریوم آنتالیا هم رضایت گردشگران را جلب می کند . در ضمن آکواریوم آنتالیا نیز میتواند ساعتها توجه شما و کودکان را بخود جلب کند .

http://www.turkeyhotel.ir

پارک آبی دیدمان آنتالیا

مراکز خرید آنتالیا :

خرید در آنتالیا از لحاظ قیمت و تنوع با خرید در استانبول قابل مقایسه نیست اما خرید جز جدا نشدنی هر سفری ست حتی اگر شما از افرادی که خرید در سفر را یکی از لذتبخش ترین هیجانات سفر می دانند ، نباشید ، ممکن است برای خرید سوغات به مراکز خرید آنتالیا سر بزنید پس آشنایی با این مراکز می تواند در وقت و هزینه شما صرفه جویی کند . مراکز خرید آنتالیا دارای متنوع ترین اجناس ترک و مارک هستند . بعضی از این مراکز خرید آنتالیا با داشتن بهترین امکانات رفاهی و تفریحی بخودی خود از تفریحات آنتالیا بشمار می آیند . از مهم ترین مراکز خرید آنتالیا می توان به مرکز خرید میگروس آنتالیا ، مرکز خرید لاپیس آنتالیا ،  مرکز خرید جی آنتالیا ،  مرکز خرید اوزدلیک آنتالیا ،  مرکز خرید ترا سیتی آنتالیا ، مرکز خرید دپو آنتالیا ،  مرکز خرید شی آنتالیا و مرکز خرید لاورا آنتالیا اشاره کرد .

http://www.turkeyhotel.ir/

مرکز خرید مارک آنتالیا

رستوران های آنتالیا :

دلایل زیادی برای صرف غذا در رستوران های آنتالیا وجود دارد اگر از غذاهای هتل محل اقامتتان خسته شده اید یا کنجکاوید که در رستوران های آنتالیا ، غذاهای سنتی ترکیه را میل کنید ، میتوانید در هر نقطه شهر ، یک رستوران یا فست فود پیدا کنید . اما اگر به دنبال یک غذاخوری شیک و امتحان پس داده هستید بهتر است برای صرف غذا به رستوران سراسر فاین داینینگ ، رستوران وانیلا لانج ، رستوران کاراف واین ، رستوران ۷ مهمت ، پیتزا فروشی ایل ویچینو ، رستوران آلپ پازا و یا رستوران کافه‌ کسل مراجعه کنید .  این رستورانها در بین مردم آنتالیا محبوبیت خاصی دارند و برخی از آنها دارای چند شعبه هستند .

بهترین رستورانهای آنتالیا

بهترین رستورانهای آنتالیا

با توجه به اطلاعات راهنمای سفر به آنتالیا ، اکثر سوالات دوستان پاخ داده شده البته برای  آگاهی از  قیمت تور آنتالیا در زمان دلخواه شما برای سفر به این شهر ترکیه است که میتوانید این اطلاعات را از همکاران ما بخواهید و یا در وسایت مشاهده کنید .

تور آنکارا شهریور ۹۵


تور ترکیه آنکارا شهریور ۹۵ هتل گلد

تور ترکیه آنکارا هتل گلد

ankara_panoramic_night-qpr

  dalars_clipart  نرخ تور  ترکیه آنکارا شهریور  مرداد  ۹۵ هتل  گلد
قیمت اتاق دو تخته برای هر نفر ۹۹۰۰۰۰   تومان star قیمت کودک ۶ تا ۱۲ سال با تخت۹۹۰۰۰۰تومان star بهای کودک ۲ تا ۶ سال بدون تخت۶۵۰۰۰۰  تومان

Ankara آنکارا پایتخت ترکیه است و پس از استانبول دومین شهر بزرگ این کشور بشمار می آید . این شهر هم‌چنین مرکز سیاسی استان آنکارا است. از مراکز دیدنی آن که در تور آنکارا می‌توانید بازدید کنید آرامگاه آتاتورک و برج گردان خرید آتاکوله ست . شهر آنکارا مدتهاست که برای جلب توریست در بازارهای بین المللی تلاش میکند و برگزاری جشنواره خرید آنکارا  کمک بزرگی  در جلب توریست برای این شهر است . فستیوال خرید آنکارا علاوه بر تخفیف های بی نظیر برای علاقمندان به مراکز خرید ترکیه ، پر از برنامه های متنوع دیگر می باشد . در طول مدت این فستیوال که تا ۱۴ ماه سپتامبر ادامه دارد ، کنسرت ها و برنامه های تفریحی متعددی در سرتاسر شهر آنکارا برای علاقمندان بر پا میباشد . اغلب مراکز خرید آنکارا در این مدت تا نیمه شب باز هستند و به مشتریان خود خوش آمد می گویند .

list_clip_art-qpr خدمات تور آنکارا شهریور ۹۵ هتل گلد:

tick  بلیط رفت و برگشت با پرواز چارتر ایران ایر tick  ۳ شب اقامت در هتل با صبحانه tick  ترانسفر فرودگاهی tick  راهنمای فارسی زبان tickبیمه مسافرتی سامان

know_clipart5 نکات مهم برای سفر به ترکیه :

tick3 داشتن گذرنامه با هفت ماه اعتبار الزامی است . tick3 طوری برنامه ریزی کنید که سه ساعت قبل از پرواز در فرودگاه باشید . tick3 ماهان ایر به استانبول در ایام هفته پرواز دارد . tick3 پرواز ایران ایر به انکارا فقط روزهای یکشنبه و چهارشنبه برگزار میشود .

star2star2star2star2star2star2star2star2star2star2star2star2star2star2star2star2star2star2star2star2 star2star2

آژانس سعادت سیر مجری مستقیم برگزاری متنوع ترین تورهای ترکیه

کارشناسان ما پاسخگوی تمامی سوالات شما هستند

تماس گیرید

کانتر مربوطه:خانم احمدی ۴۳ ۴۳ ۶۷ ۴۳

جاذبه های گردشگری استانبول



سفر به استانبول برای اکثر گردشگران ایرانی ، تداعی کننده ، خرید هستش ، اما با توجه به تنوع جاذبه های گردشگری در استانبول ، نباید بازدید از اونها رو از دست داد . مساجد ، آثار تاریخی و موزه های استانبول بسیار تماشایی هستن و حرفهای زیادی از فرهنگ و شرایط زندگی و گذشته مردم ترکیه برای گفتن دارن . لیست مهم ترین جاذبه های گردشگری استانبول رو میتونین اینجا ببینین و تو برنامه سفرتون ، ساعاتی رو به بازدید از این اماکن اختصاص بدین . 
جاذبه های گردشگری استانبول

جاذبه های گردشگری استانبول

مسجد آبی استانبول

مسجد سلطان احمد یا همان مسجد آبی یکی محبوب تربن جاذبه های توریستی در استانبول است . مسجد آبی ، مسجد ملی ترکیه و یکی از چندین مسجد معروف در استانبول است و برای کاشی های آبی دیواره های داخلی خود به مسجد آبی شناخته شده است . این مسجد در دوران حکومت احمد و بین سالهای ۱۶۰۹ و ۱۶۱۶ ساخته شده است و مانند بسیاری از مساجد دیگر شامل آرامگاه بنیانگذار خود است . یک مدرسه و یک آسایشگاه نیز در مسجد وجود دارد . این مسجد رو به مسجد ایاصوفیه ساخته شده است و تا کلیسای بزرگ مسیحیان با نام ایا صوفیا فاصله اندکی دارد . طراحی مسجد سلطان احمد نقطه اوج هنر معماری در طی دو قرن بین مسجد عثمانی و توسعه کلیسای روم شرقی است . مهم ترین عنصر در فضای داخلی مسجد محراب است که از سنگ مرمر ریز حک شده و مجسمه ها زیبا ساخته شده است . مسجد آبی یکی از دو مسجد ترکیه است که شش مناره دارد .  مناره هفتم مسجد در مکه ساخته شد و پس از پایان ساخت مسجد سلطان احمد ساخته شده است . ورودی بازدید از این مسجد ، رایگان است ، اما مسلمانان پنج بار در روز دعا و نماز خود را در این مسجد هر بار برای حدود نیم ساعت برگزار میکنند . بهترین زمان برای بازدید از مسجد سلطان احمد در صبح ، بعد از نماز صبح  و تا قبل از  نماز ظهر است .

مسجد سلطان احمد ( مسجد آبی )

مسجد سلطان احمد ( مسجد آبی )

کاخ دلماباغچه استانبول

کاخ دلمه‌باغچه بین سالهای ۱۸۴۳ و  ۱۸۵۶، بدستور سلطان عبدالمجید یکم ، سی و یکمین پادشاه عثمانی ، با مساحت ۴۵ هزار متر مربع و در منطقه‌ای با مساحت ۱۱۰ هزار متر مربع بنا شده‌است . بزرگترین چلچراغ بلور بوهمی در این قصر واقع شده‌است . این چلچراغ که هدیه‌ای است از طرف ملکه ویکتوریا اول، ۷۵۰ حباب و وزنی معادل ۴٫۵ تن دارد . کاخ دارای سه بخش اصلی است طبقه مستخدمین طبقه کارمندان و منشی ها و طبقه حریم شاهنشاهی . کاخ دولما باغچه یکی از دیدنی ترین کاخ های تاریخی است که در استانبول محل عبور و مرور و تردد توریست های بسیار زیادی شده است . سلطان عبدالمجید در قرن ۱۹ نمای بیرونی این کاخ را طراحی و ساخته است . یک سالن بزرگ در این کاخ وجود دارد که به دلیل وجود ۵۶ تا ستونش مشهور تر است . در گذشته های دور این کاخ محلی برای نگهداری انواع پرنده هایی بوده که از سرزمین های مختلف به این مکان آورده می شده و نگهداری میشده تا پادشاه لذت ببرد . اگر نگاهی به ساعت های نصب شده در این کاخ کنید همه روی نه و پنج دقیقه ثابت اند و دلیلش هم این است که در سال هزار و نهصد و سی و هشت موسس جمهوری ترکیه ، یعنی آتاتورک در ده نوامبر در این وقت وفات یافته است .

کاخ دلماباغچه استانبول

کاخ دلماباغچه استانبول

برج گالاتا استانبول

برج قدیمی گالاتا در منطقه بی اوغلو- تکسیم استانبول قرار دارد . برج گالاتا در استانبول در سال ۱۳۴۸ ساخته شده و با ۶۷ متر طول  در آن زمان بلندترین ساختمان  در استانبول بوده است . برج گالاتا کلاٌ دارای ۹ طیقه میباشد . از بالای این برج میتوانید منظره پانورامیک ۳۶۰ درجه ای از استانبول را زیر پای خود ببینید و به خصوص خلیج شاخ طلایی استانبول  دریای مرمره منظره ای بسیار زیبا و متفاوت را دارد و به همین دلیل  توریست های تور استانبول  حتماٌ از این برج دیدن می کنند . این برج امروزه نیز  از ساختمان های اطراف در این منطقه بلند تر میباشد . امروزه در طبقه نهم این برج یک رستوران و کافه تریا قرار دارد . اگر در تور استانبول مایل به بازدید از برج گالاتا استانبول هستید از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب میتوانید از برج بازدید کنید و هزینه بلیط ورودی آن فقط ۱۰ لیره ترک میباشد . از ساعت ۸ شب به بعد فقط می توانید از رستوران و کافی شاپ این برج استانبول استفاده کنید .

کاخ توپکاپی استانبول

کاخ توپ‌کاپی  ، نخستین کاخ عثمانی است که بعد از فتح بزرگ امپراتوری ، در قرن ۱۵ میلادی به دستور محمد دوم ساخته شد . کاخ توپ‌کاپی استانبول ، در محل تلاقی تنگه‌ی بُسفُر ، گلدن هورن و دریای مرمره قرار گرفته است ؛ مکانی که بنای شهر استانبولبرای اولین بار در دوران باستان و توسط رئیس مگاریان‌ها ، بیاز  در سده‌ی هفتم پیش از میلاد ، در آن گذاشته شد . این کاخ ، یکی از زیباترین مناظر استانبول را دارد . برعکس کاخ‌های اروپایی ، توپ‌قاپی تنها یک ساختمان ساده‌ی تاریخی نیست ، بلکه مجموعه‌‌ای است که از چندین کلاه‌فرنگی و باغ ، بر نوک یک شبه جزیره‌ی تاریخی و در مدخل گلدن هورن ساخته شده است. سلطان‌های عثمانی برای مدت ۴۰۰ سال در کاخ توپ‌کاپی استانبول زندگی کردند . در اوج دوران شکوفایی، ۸ تا ۱۰ هزار نفر در این کاخ زندگی می‌کردند که بیشترشان سربازهای پیاده نظام بودند . قیمت بلیط ورودی کاخ توپ‌کاپی ۲۰ لیر و ساعات همه روزه از ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر می‌باشد .

موزه کاخ توپکاپی استانبول

موزه کاخ توپکاپی استانبول

کلیسای چورا استانبول

کلیسای چورا یکی از زیباترین نمونه های باقی مانده از معماری بیزانسی است که در قسمت غربی منطقه فاتح استانبول و در ۳ مایلی شمال غربی سلطان احمد قرار دارد . در قرن شانزده ، در دوره عثمانی ، این کلیسا به مسجد تبدیل شد و در نهایت در سال ۱۹۴۸ به موزه بدل گردید . قسمت داخلی ساختمان این کلیسا با موزاییک ها و نقاشی های زیبایی طراحی شده است . در اوایل قرن پنجم میلادی ساختمان اولیه کلیسای چورا به عنوان قسمتی از ساختمان صومعه در خارج از دیوارهای قسطنطنیه ، در جنوب خلیج شاخ طلایی ساخته شد . این کلیسا در مقایسه با کلیساهای دیگر بیزانسی چندان بزرگ نیست اما به دلیل این که دکوربندی داخلی آن دست نخوره باقی مانده است منحصر به فرد می باشد . کلیسای چورا به سه قسمت اصلی هال ورودی ، بدنه اصلی کلیسا و قسمت عبادتگاه تقسیم می شود و ساختمان آن دارای شش گنبد می باشد . ساعات بازدید از موزه چورا : هر روز به جز چهارشنبه از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۸:۳۰  و هزینه ورودی موزه چورا ۶ دلار است .

کلیسای چورا استانبول

کلیسای چورا استانبول

قلعه روملی حصار استانبول

قلعه روملی حصار استانبول از قلعه های معروف است که در منطقه ساریر استانبول ، بر روی تپه ای در قسمت اروپایی بسفر واقع شده است . قلعه روملی در تنگه بسفر در ساحل روملی واقع شده‌است و یکی از قلعه‌های مشهور کشور ترکیه است .  این قلعهٔ بسیار زیبا در سال (۸۵۶ هـ – ۱۴۵۲ م) توسط سلطان محمد فاتح ساخته شده‌است . این قلعه قبل از فتح قسطنطنیه ، در فاصله سال های بین ۱۴۵۱ و ۱۴۵۲ میلادی ، توسط سلطان محمد دوم عثمانی ساخته شده است و درست در مقابل قلعه آناتولی قرار دارد که از دیگر قلعه های دوره عثمانی می باشد . ارتفاع دیوار قلعه در حدود ۸۲ متر است و قلعه به منظور کنترل تنگه بسفر ساخته شد تا از هر گونه هجوم و حمله از سمت دریای سیاه برای رسیدن به قسطنطنیه جلوگیری شود . قلعه روملی حصار دارای یک برج کوچک ، سه برج اصلی و سیزده برج مراقبت کوچک است که بر روی دیواری قرار گرفته اند و برج های اصلی را به هم متصل می کنند . یکی از برج های مراقبت به شکل منشور چهار گوش ، ۶ تای آن ها به شکل منشورهای چند گوش و ۶ تای دیگر به صورت استوانه ای هستند . این قلعه که از دیدنی های استانبول است دارای سه دروازه اصلی در کنار سه برج اصلی است و دارای مخزن سلاح ، اتاق استقبال ، مسجد ، زندان و…می باشد .

مسجد ایاصوفیه استانبول

ایاصوفیا بنایی مهم در استانبول است که این روزها به صورت موزه درآمده است . کلیسایی مسیحی که با تسلط ترکهای عثمانی این کلیسا به مسجد تبدیل شده است . این کلیسای قبلا از مشهور ترین کلیساهای دوره بیزانس بوده است که توسط امپراطور ژستی نین ساخته شد . پس از فتح استانبول توسط عثمانیان کلیسا به مسجد تبدیل شد و سپس به آن مناره هایی افزودند . ارتفاع گنبد عظیم این بنا ۵۶ متر است و به گونه ای طراحی شده که به نظر می آید که در فضا معلق است و نماد بهشت محسوب میشود. از آثار هنری برجسته این مسجد میتوان به موزاییک های بیزانسی و سپرهای عظیم دایره ای شکل عثمانی که بر روی آنها آیات قرآنی نوشته شده اشاره کرد . آتاتورک در سال ۱۹۳۵تصمیم گرفت مسجد ایاصوفیه را به موزه ای فرهنگی تبدیل کند . بلندی گنبدهای آن ۵۴ متر از سطح زمین است ودر مجموع ۱۰۷ ستون در داخل بنا وجود دارد .

مسجد ایاصوفیه استانبول

مسجد ایاصوفیه استانبول

البته موزه های شهر  و حتی اکواریوم استانبول ، از جاذبه های توریستی هستن که شدیدا مورد استقبال گردشگرها قرار میگیرن ، که تو مطالب دیگه در موردشون بحث شده و میتونین تو وبسایت ترکیه هتل با اکثر این جاذبه ها آشنا بشین .