من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری
من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری

آشنایی با انواع اجاق آشپزخانه

انواع اجاق آشپزخانه سالهاست که به یار دیرینه آشپرخانه تبدیل شده است. اما در 5 تا 10 سال گذشته یک سری تغییرات را هم تجربه کرده است. طرح های حجیم، زشت و دستگیره های ناهنجار از بین رفته اند و با طرح های صاف و تصفیه شده جایگزین شده اند به گونه ای که می تواند اجاق گاز میلان را در یک گالری هنری جای داد. البته تغییر ظاهر همه چیز آن نیست، زندگی با مدل های جدید بسیار ساده تر است، آنها ایمن تر هستند و برخی از آنها حتی برای ماندگاری طولانی ساخته شده اند. اگر به تازگی به مکان جدیدی نقل مکان کرده اید یا فقط می خواهید اجاق گاز قدیمی خود را ارتقا دهید، قبل از خرید بهتر ایت با انواع اجاق آشنا شوید.

راهنمای خرید اجاق 

اجاق گاز

اجاق گاز از دیرباز به دلیل گرمایش سریع و کنترل دمای عالی مورد توجه بوده است. با اجاق گاز می توانید به سرعت و با سهولت بجوشانید و سرخ کنید. اگر به طیف وسیعی از سبک تجاری علاقه دارید، انتخاب مناسب گاز است.

مزایا و معایب اجاق گازی

  • اجاق گاز سریع پاسخ می دهد و به راحتی کنترل می شود. این بدان معناست که اگر آن را بالا یا پایین بیاورید، فوراً پاسخ می دهید. با این حال، به دلیل توری ها و شکاف ها، تمیز کردن این اجاق ها دشوارتر است. همچنین دمای آنها بسیار کندتر از برق است، بنابراین برای پختن مقادیر زیاد به زمان بیشتری نیاز دارید.
  • اجاق گاز به اندازه بردهای الکتریکی توزیع نمی کند، بنابراین برای نقاط سوخته آماده باشید. با این حال، آنها سریعتر گرم می شوند. اجاق گاز همچنین بافت مرطوب تولید می کند که برای گوشت و شامی کباب بسیار درخشان است.
  • این نوع اجاق، گزینه کم ایمنی تری است، زیرا شما با گاز کار می کنید و نصب آنها نیز راحت تر نیست. با این حال، از نظر ویژگی مثبت، آنها ارزان تر هستند و در مقایسه با یک برد الکتریکی، در هزینه ها صرفه جویی می کنند.

سایر ویژگیهای اجاق گاز عبارتند از:

  • کنترل دمای ایده آل
  • گرمایش فوری
  • توری های مشعل فلزی محکم

 

اجاق برقی

اجاق های برقی محبوب هستند و دلایل خوبی دارند – صفحه های شیشه ای صاف که راحت تمیز می شوند، فضای آشپزی قابل استفاده تری را ارائه می دهند و زیبایی را به هر فضا می بخشند.

مزایا و معایب اجاق برقی

  • اجاق گاز اجاق برقی سریع گرم می شود و به راحتی تمیز می شود، زیرا سطح صافی دارد. با این حال، مدتی بعد از خاموش کردن آن داغ می ماند، که اگر بچه های کوچک یا حیوانات خانگی دارید مناسب نیست. همچنین کنترل آن بسیار دشوارتر از اجاق گاز است.
  • از نظر اجاق گاز، یک برد الکتریکی به لطف فن، توزیع گرمای یکنواخت تری نسبت به گاز فراهم می کند. این بدان معناست که شانس کمتری برای نقاط داغ وجود دارد و حتی بیشتر بر روی هر نوع غذای پخته می شود. شایان ذکر است که این نوع سوخت عموماً بافتی خشک تولید می کند که اگر می خواهید یک غذای ترد داشته باشید، مانند سیب زمینی سرخ کرده عالی است. با این حال، گرم شدن اجاق های برقی بیشتر از گاز طول می کشد.
  • الکتریکی به طور طبیعی گزینه ایمن تری نسبت به گاز است. نصب راحت تر است زیرا فقط به پریز برق نیاز دارید. با این حال، از نظر عملکرد، هزینه اجرای آنها به صورت روزانه بیشتر است. با توجه به هزینه قبلی، اجاق گازی و الکتریکی تقریباً از یک قیمت شروع می شود، اما هزینه های طراحی الکتریکی سطح بالا کمتر از گاز است.

طرفداران این مدل معتقدند که اجاق های الکتریکی:

  • اجاق های برقی به طور مداوم بیشتر از گاز گرم می شوند
  • پخت و پز واقعی را ارائه دهید که از نظر دمای دقیق و دارای گردش هوای گرم است تا غذاها به طور یکنواخت بپزند
  • گردش هوای خشک تری را فراهم می کند که برای برشته شدن و تفت دادن ایده آل است.

 

اجاق القایی

اجاق گاز القایی جایگزینی برای اجاق گاز سرامیکی برقی است. این واکنش فوری را که از گاز دریافت می کنید و سهولت تمیز کردن از برق را دریافت می کند، در حالی که همچنین بسیار سریع گرم می شود. از یک میدان الکترومغناطیسی برای گرم کردن قابلمه ها و ماهیتابه های مغناطیسی شده استفاده می کند که برای ایمنی ایده آل است، زیرا خود آشپزخانه گرم نمی شود. همچنین تا زمانی که یک تابه را تشخیص ندهد فعال نمی شود. تنها نکته منفی این است که برای استفاده از آن باید در ماهیتابه های سازگار با القا سرمایه گذاری کنید. پخت القایی می تواند از نظر انرژی کارآمدتر باشد و رد پای کربن شما را کاهش دهد.

مزایای اجاق القایی

  • اجاق گاز صاف و براق
  • کنترل دمای ایده آل
  • برای تمیز کردن سریع و تمیز کردن ناحیه مشعل بسیار لمس کننده
  • پخت کارآمد و گرم شدن سریع تابه

ملاحظات مهم:

اجاق القایی به ظروف آشپزی با مواد فرو مغناطیسی مانند چدن و ​​انواع خاصی از فولاد ضد زنگ نیاز دارد. ظروف آلومینیومی، مسی و شیشه ای کار نمی کنند مگر اینکه سازنده یک لایه مغناطیسی اضافه کرده باشد. برای بررسی سازگاری قابلمه یا تابه، آهن ربا را در قسمت پایین نگه دارید – اگر به فلز بچسبد، برای اجاق مناسب است.

 

اجاق دوگانه سوز

اگر بهترین را می خواهید، گزینه های دوگانه سوز در دسترس هستند. یک گزینه محبوب که سهولت و کنترل اجاق گاز را با پخت کامل یک اجاق برقی فراهم می کند، اجاق های دوگانه سوز هستند. آنها کنترل دقیق گاز را در بالا با یکنواخت و حتی گرم کردن اجاق گاز برقی هموار می کنند تا مطمئن شوید تمام وعده های غذایی شما کاملاً پخته شده اند. اجاق های دوگانه سوز را در مدل های استاندارد کشویی و مدل های تجاری ارائه می دهد. با این حال، نسبت به مدلهای ورودی برای گاز معمولی یا الکتریکی گرانتر هستند.

به یاد داشته باشید: مانند مدل گازی، این مدل ها نیاز به یک خط گاز در آشپزخانه و همچنین یک پریز برق دارند.

 

کدام اجاق برای شما مناسب است؟

اکنون که در مورد انواع مختلف و مزایا و معایب آنها اطلاعات کسب کرده اید، انتخاب مدل به نحوه برنامه آشپزی شما بستگی دارد. آیا زمان زیادی برای آشپزی ندارید و به غذاهای سریع احتیاج دارید یا مشتاق غذاهای شبیه سرآشپز هستید؟ سبک آشپزی شما می تواند راهنمای شما باشد:

  • اگر دوست دارید با دستور العمل های جدید و عجیب و غریب به چالش کشیده شوید، ممکن است اجاق گاز یا القا برای شما مناسب باشد.
  • برای تهیه غذاهای اساسی تر، اجاق برقی یک انتخاب ایده آل است.
  • برای کسانی که کمی از هر دو را می خواهند، یا شاید آرزو دارند که در آینده پیشرفت کنند، اجاق دوگانه سوز می تواند راه حل خوبی باشد

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.