من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری
من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری

قصر گوک سو استانبول

یکی از زیباترین قصرهای پادشاهان عثمانی که پس از گذشت سالها هنوز هم لوکس و زیباست ، کاخ گوک سو میباشد . این قصر نمونه ای از معماری زیبای آن زمان را به نمایش میگذارد که بازدید از آن برای گردشگران بسیار جذاب است .  قصر گوک سو استانبول برای اقامتهای کوتاه مدت سلاطین عثمانی ، در این منظقه بوده است . این کاخ به فرمان سلطان عبدالمجید اول (1861-1823 ) ساخته شده و معمار آن مردی ارمنی به نام  Garabet Amira Baryan بوده که این کاخ را به سبک باروک ساخته است و در سال 1857 به اتمام رسید .
 کاخ گوک سو استانبول بوسیله بهترین سنگهای مرمر ایتالیائی تزئین شده است و دارای یک زیرزمین و 2 طبقه است که بخش زیرین آن محل آشپزخانه سلطنتی انبار محل خدمتگزاران و سایر خدمات بوده است و در طبقات اول و دوم اطاقهای خانواده سلطنتی بوده که بوسیله بهترین فرشهای گران قیمت ، پرده های دست بافت و لوسترهای  کارخانه بوهم آلمان تزئین شده است . در زمان سلطان  عبدالعزیز (1876-1830 ) قسمتهای مختلف این کاخ مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و تزئینات بسیار زیاد دیگری به آن اضافه گردید . امروزه این کاخ یکی از دیدنی های استانبول است که نمادی از زندگی اشرافی پادشاهان عثمانی ست .

پارک آبی آکوالند آنتالیا

پارک آبی آکوالند آنتالیا
The water park Antalya Aqualand


پارک آّبی آنتالیا

پارک آّبی آنتالیا


پارک آبی آکوالند در آنتالیا

پارک آبی آکوالند در آنتالیا

Water park clipart2-qprدر این پارک آبی آنتالیا ، سرسره های آبی و استخرهای زیبایی وجود دارد که پذیرای شما مهمانان عزیز می باشد .  در میانه روز شما میتوانید به تماشای برنامه شاد و زنده آکوالند بنشینید که شامل موزیک و مسابقه های جالب می باشد و شما هم میتوانید یکی از شرکت کنندگان این برنامه باشید . همچنین در صورت تمایل میتوانید در ساعت معین به برنامه نمایش دلفینها در محوطه ای جدا بنشینید . برای استفاده از این پارک ، هنگام تهیه بلیط یک کارت الکترونیکی به شما داده میشود که با شارژ آن میتوانید نسبت به خرید هر چیزی اقدام کنید البته توجه داشته باشید که مایو و کلاه همراه داشته باشید چون خرید این وسایل در محوطه پارک ، بسیار هزینه بر می باشد . قیمت بلیط پارک آبی آکوالند آنتالیا برای تمام روز : ۴۷  لیر ، برای نصف روز تا ساعت ۱۴ : ۳۳ لیر و برای کودکان ۷ تا ۱۲ سال : ۲۸ لیر می باشد .

Water park clipart-qprحتما میدانید که آنتالیا دارای ۳ پارک آبی ست : پارک آبی هتل رکسیوس پریمیوم ، پارک آبی هتل باروت لارا و پارک آبی آکوالند در ساحل کنیاآلتی . اکثر گردشگرانی که پارک آبی آکوالند رو بعلت دسترسی راحت و اسلایدهای متنوع بازی به سایر پارک های آبی ترجیح میدهند . بنابراین اگر می خواهید در آنتالیا تفریحات عالی و ساعات خوشی داشته باشید ، حتما بلیط پارک پارک آبی آنتالیا را رزرو کنید .


پارک آبی آکوالند آنتالیا

پارک آبی آکوالند آنتالیا

know_clipart5اطلاعات پارک آبی آکوالند آنتالیا :

آدرس پارک آبی آکوالند : Meltem, Dumlupınar Blv., 07030 Muratpaşa/Antalya, Turkey
وبسایت پارک آبی آکوالند : www.antalya-aqualand.com
ساعات کار پارک آبی آکوالند : ۹ صبح تا ۵ عصر




سفر به استانبول در پاییز

پاییز استانبول (از ۲۲ سپتامبر  تا ۲۰ دسامبر) قشنگی های خودش رو داره و بقول خیلی ها هواش رومانتیکه اما میخوایم اینجا درمورد ویژگی های مهم تر تور استانبول پاییز صحبت کنیم . مورد منفی این تور ، بارندگی هستش و سرد شدن هوا تو آذرماه ، اگه با این دوتا کنار میاین ، از خوبیهای این تور براتون میگیم و اینکه اگه تو پاییز به استانبول سفر کنین چه چیزهایی به نفع شما تموم میشه :

قیمت مناسب و تورهای دقیقه نود فراووون :
تو پاییز تا دلتون بخواد تور دقیقه نود استانبول هستش . البته اگه تو اون بازه زمانی که شما قصد سفر دارین ، تور دقیقه نود نبود ، غصه دار نشین ، چون تو این فصل ، کلا قیمت ها پایینه . بنابراین با کاهش هزینه ای که شما قرار بوده برای رزرو هتل و پرواز پرداخت کنین ، اولین سود سفر پاییزی استانبول عایدتون میشه و مستقیم راهی جیب مبارک میشه !!!

خلوتی هتل ها و شهر استانبول :
گه از این قبیل افرادی هستین که براتون مهمه که تو هتل محل اقامتتون بهتون احترام فراوون گذاشته بشه و همه کارهاتون سروقت انجام بشه و البته هتل محل اقامتتون بخوبی تمیز بشه و از همه مهم تر این که سکوت و آرامش تو هتل برقرار باشه ، تو فصل پاییز به استانبول سفر کنین . شهر استانبول تو پاییز خیلی خلوت میشه و مردم بومی ، بخاطر کسادی کسب و کار !! ، با احترام بیشتری با توریست ها برخورد میکنند و فروشنده ها بیشتر از همیشه به مشتریاشون تخفیف میدن …

سفر به استانبول در فصل پاییز

سفر به استانبول در فصل پاییز

حالا میریم سراغ کارهایی که اگه تو پاییز به استانبول سفر کنین ، میتونین از انجامشون لذت ببرین :

قدم زدن تو پارک های استانبول :
قدم زدن تو پارک های استانبول که رنگ پاییز رو بخودشون گرفتن ، خیلی لذتبخشه . یکی از معروف ترین این پارکها که نزدیک کاخ توپکاپی هستش ، پارک گلخانه است که بهش گلخانه هم میگن . این پارک همه تهرونی ها رو یاد پارک نیاوران میندازه !!! یه کافه هم تو ارتفاعات پارک هست که قهوه هاش کمی گرون تر از جاهای دیگه استانبوله اما بنظر من ارزششو داره چون وقتی تو این کافه میشینین منظره قشنگی از استانبول رو پیش روتون میبینین .

سفر به استانبول در پاییز

سفر به استانبول در پاییز

صرف چای و قهوه تو قهوه خونه های سنتی استانبول :
یکی از جالبترین تجربه های سفر به استانبول تو پاییز اینه که رفت و آمد مردم رو از پشت شیشه های یه قهوه خونه دنج ، ببینین . وقتی بارون های پراکنده شروع میشه ، سرعت رفت و آمد مردم واقعا تماشایی ، تو یه قهوه خونه بشینین و تو استکانهای کمر باریک چای بنوشین یا یه قهوه ترک سنتی و اصل ، میل کنین .

گشت و گذار تو بسفر :
فصل پاییز یکی از بهترین وقت ها واسه گشت و گذار با کشتی تو بسفر هستش ، مطمئن باشین اگه یه تور کشتی رزرو کنین و به دریا بزنین حسابی بهتون خوش میگذره از رو کشتی میتونین مناظر زیبایی از استانبول رو ببینین . البته این تور اگه هوا مساعد باشه برگزار میشه .

بازدید از دیدنی های استانبول :
کلی مسجد و کاخ و موزه تو استانبول هست که میتونین تو خلوتی پاییز با آرامش و فراغ بال ازشون بازدید کننین . موزه مدرن استانبول هم ، آثار هنرمندای ترک رو به نمایش میذاره که خیلی جذابه . نمایشگاههای زیادی تو فصل پاییز در استانبول برگزار میشه مثل : نمایشگاه بین المللی پارچه و نخ ، نمایشگاه بین المللی طلا و جواهر ، نمایشگاه بازی و اسباب بازی اوراسیا ، نمایشگاه رنگ و پوشش  ، نمایشگاه آثار هنری و عتیقه جات ، نمایشگاه بین المللی کفش ، مواد و قطعات  ، نمایشگاه بین المللی معدن و معدن داری و … . راستی اگه ۲۹ اکتبر تو استانبول باشین ، چون روز جمهوری ترکیه اس ، همه جا تعطیله .

خرید پاییزی از استانبول :
خرید از استانبول تو پاییز خیلی لذتبخشه ، حتما میپرسین چرا ؟ اولا که جدیدترین اجناس پاییزی برندهای معتبر دنیا رو میتونین تو مراکز خرید ببینین و دوما میتونین تخفیفات خوبی بگیرین . تو این فصل که کمی بازار کساد هستش ، فروشنده ها تخفیف های خوبی میدن و شمام میتونین استفاده کنین .

Travel to Istanbul in autumn

Travel to Istanbul in autumn

چشیدن طعم غذاهای ترکی در استانبول :
غذاهای ترکی رو تو هر فصلی میشه چشید اما تو پاییز که روزها کوتاهتر میشه ، چشیدن این غذاها لذتبخش تره و میل کردن شیرینهای متنوع ترکی مثل باقلوا ، بیشتر از هرچیز دیگه ای حالتون رو جا میاره . غذاهای خیابونی رو هم اگه گرم میل کنین واقعا بهتون میچسبه .

شرکت تو جشنواره های موسیقی استانبول :
استانبول تو پاییز میزبا یکی از مهم ترین جشنواره های موسیقی دنیا ، یعنی جشنواره جاز هستش . خیلیها تو دنیا واسه شرکت تو این جشنواره سر و دست میشکنن آخه اساتید موسیقی جاز دنیا ، تو این جشنواره هنرنمایی میکنن .

البته تنوع جاذبه های گردشگری استانبول بیشتر از اینهاست و شما میتونین با توجه به سلیقه شخصی و اولویتهاتون ، یه برنامه ریزی خوب و حسابی واسه سفرتون داشته باشین .

سفر به استانبول در فصل پاییز