من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری
من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری

پربازدیدترین جاذبه های گردشگری ترکیه

پربازدیدترین جاذبه های گردشگری ترکیه

اگر از آن دسته افرادید که بین انتخاب تور استانبول و تور آنتالیا یا سایر تورهای ترکیه ، مردد هستید شاید آشنایی با جاذبه های گردشگری ترکیه ، در تصمیم گیری به شما کمک کند . موزه های ترکیه از جمله جاذبه های این کشور هستند که گردشگران زیادی را بخود جذب می کنند . استانبول و موزه هایش بیش از سایر شهرهای ترکیه مورد استقبال گردشگران بوده است اما در میان نمیتوان از دیگر جاذبه های شهرهای ترکیه چشم پوشی کرد . طبق آمار منتشر شده از سوی کشور ترکیه ، فهرست پربازدید ترین جاذبه های گردشگری ترکیه به شرح زیر است که میتواند برنامه مناسبی برای سفر شما به ترکیه باشد . 
آنکارا پایتخت سیاسی ترکیه

آنکارا پایتخت سیاسی ترکیه

۱- کاخ توپکاپی در استانبول (سه میلیون و ۷۶۰ هزار بازدیدکننده)
سلطان محمد فاتح در ۱۴۵۹ دستور ساخت کاخ توپکاپی را داد و کار ساخت آن در سال ۱۴۶۵ به پایان رسید. این قصر بین شاخ طلایی و دریای مرمره در استانبول واقع شده و چشم‌اندازی بسیار عالی به تنگه بسفر دارد و  از قصرهای معروف امپراتوری عثمانی است که به مدت ۴۰۰ سال مرکز اداری این امپراطوری بوده است . در سال ۱۸۵۳ «سلطان عبدالمجید» تصمیم گرفت محل اقامتش را به قصر تازه‌ساز دلمه باغچه منتقل کند که نخستین کاخ مدل اروپایی شهر بود . امروز قصر توپکاپی (توپقاپی) به موزه تبدیل شده و از جذاب‌ترین جاذبه‌های توریستی ترکیه ‌است . در این موزه بسیاری از آثار ادبی و هنری ایران نیز نگه داشته می‌شود . در این کاخ‌ موزه آثاری همچون لباس پیامبر اسلام (ص) ، شمشیرهای مختلف او ، دندان ، مو،  کفش او و … نگهداری می‌شود . دیدنی های کاخ توپکاپی در نوع خود بینظیرند .

http://www.turkeyhotel.ir/

کاخ توپکاپی استانبول

۲- مسجد ایاصوفیه در استانبول (سه میلیون و ۲۹۸ هزار نفر)
ایاصوفیه کلیسای مسیحیت شرق بود که در دوره امپراطوری بیزانس در سال ۵۳۲ میلادی به دستور کنستانتین اول ساخته شد و سپس در قرن ششم توسط جاستنیانوس مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت . این کلیسا نخست ، کلیسای بزرگ نام گرفت . پس از فتح استانبول ، سلطان محمد دوم دستور داد کلیسای ایاصوفیه را به مسجد تبدیل کنند . بعدها آیاتی از قرآن به خط مصطفی چلبی در دیوارها و سقف ایاصوفیه نگاشته شد ؛ علاوه بر این لوحه‌هایی دور تا دور سقف ایاصوفیه نصب شد که در آن نام الله ، محمد ، ابوبکر ، عمر ، عثمان ، علی ، حسن و حسین نوشته شده بود.  پس از اعلام حکومت جمهوری در ترکیه و به قدرت رسیدن آتاترک ، ایاصوفیه به موزه تبدیل شد و تا امروز به همین شکل باقی ‌مانده ‌است .

۳ موزه مولانا در قونیه (دو میلیون و ۴۶ هزار بازدیدکننده)
از مهم ترین دیدنی‌های قونیه ، موزه مولاناست . سلطان العلما پدر مولوی در سال ۱۲۳۱ میلادی در این مکان به خاک سپرده شد و بعد از مرگ وی عده‌ای از دوست‌داران به حضور مولانا می‌رسند و از ایشان می‌خواهند که بر روی قبر پدرش مقبره‌ای بسازند ، اما او با گفتن این‌که آیا غیر از گنبد آسمان مقبره دیگری نیز وجود دارد؟ پیشنهاد آن‌ها را رد میکند . بعد از مرگ مولانا پسرش سلطان ولد اقدام به ساخت مقبره در این محل می‌کند . این مقبره چهار ستونی توسط معمار بدرالدین تبریزی در مقابل پرداخت ۱۳۰۰۰۰ درهم سلجوقی ساخته شد . این مقبره و درگاه در سال ۱۹۲۶ تحت عنوان موزه آثار عتیقه قونیه فعالیت خود را شروع کرد و در سال ۱۹۵۴ نام آن به موزه مولانا تغییر یافت . مساحت موزه و حیاط آن حدود ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع است که این میزان با اضافه شدن مجموعه گل باغچه به ۱۸ هزار مترمربع افزایش یافت . ورودی حیاط موزه از در درویشان است .

http://www.turkeyhotel.ir/

موزه مولانا

۴- حرمسرای قصر توپکاپی در استانبول (۶۲۱ هزار و ۶۶۷ بازدیدکننده)
حرمسرای سلاطین عثمانی یکی از بخش‌های مهم کاخ توپکاپی بود که کسی اذن دخول به این حریم ممنوعه را نداشت . این محوطه در اواخر قرن ۱۶ میلادی به صورت بنایی هزارخم متشکل از سراهایی با ۳۰۰ اتاق کاشیکاری‌شده و فضاهای سبز و باغ‌های فواره‌دار ساخته شد. در این حرم بالغ بر یک‌هزار زن و کودک و برده سیاه زندگی می‌کردند که در میان آنان دختران یهودی و مسیحی هم بودند که یا به کنیزی گرفته شده و یا از طرف مقامات دولتی کشورهای دیگر به سلطان هدیه داده شده بودند .

۵- موزه بابانوئل در آنتالیا (۵۳۲ هزار و ۳۹۱ بازدیدکننده)
بابانوئل  که در اکثر کشورهای اروپایی به نام  سانتا کلاوس  معروف است ، مردی روحانی به نام «سن نیکلاس» بود که در آناتولی زندگی می‌کرد . ریشه این باور در سرزمین‌های اسکاندیناوی از شخصیت بسیار قدیمی آن‌ها گرفته شده ، در صورتی‌که در سرزمین حقیقی وی یعنی سواحل مدیترانه هیچ‌گاه برف نمی‌بارد . مهم نیست که این امر تا چه حد به واقعیت نزدیک باشد ، به هر صورت در سرزمین‌های مسیحی ، بابانوئل خصوصا محبوب بچه‌هاست و کلیساهای متعددی به نام وی نام‌گذاری شده‌اند . کلیسای بابانوئل (سانتا کلاوس) شهر آنتالیای ترکیه در قرن چهارم بصورت تک‌گنبد بود . در قرن هشتم یک قلعه صلیب‌ مانند به بخش شمالی آن اضافه شد . این  مکان که از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری ترکیه است محل نگه‌داری تکه استخوان‌ها و اشیائی است که گفته می‌شود به سن نیکلاس تعلق دارند .

۶- موزه حاجی بکتاش ولی نوشهیر (۴۶۹ هزار و ۹۳۲ بازدیدکننده)
حاجی بکتاش ولی متصوف قرن ۱۳ میلادی و بنیان‌گذار طریقت بکتاشیه بود . وی که متولد قرن سیزدهم میلادی بود ، در نیشابور به دنیا آمد و حدود سن ۴۰ سالگی به روم (آسیای صغیر) مهاجرت کرد . آرامگاه این فیلسوف و صوفی در شهر نوشهیر توسط مسلمانان شیعه و سنی مورد بازدید قرار می‌گیرد .

موزه حاجی بکتاش ولی نوشهیر

موزه حاجی بکتاش ولی نوشهیر

۷- موزه باستان‌شناسی در استانبول (۴۵۵ هزار و ۱۸۶بازدیدکننده)
موزه باستان‌شناسی از دیدنی های استانبول و بزرگترین موزه باستان‌شناسی ترکیه است . این مکان یکی از غنی‌ترین موزه‌های جهان است که حاوی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار شی مربوط به تمام دوره‌های تمدن بشری است. این موزه توسط باستان‌شناسی به نام عثمان حمید بی در قرن هجدهم تاسیس شد و بازدید از آن اولین‌بار در سال ۱۸۹۱ برای عموم آزاد شد . در ورودی این موزه که در نزدیکی کاخ توپکاپی واقع شده ، عکس‌هایی از وی و خانواده‌اش و برخی اشیاء شخصی‌ او دیده می‌شود . موزه باستان‌شناسی از سه ساختمان مستقل تشکیل شده که شامل موزه شرق باستان ، موزه کاشی‌کاری ، و موزه باستان‌شناسی می‌شود .

۸- کلیسای چورا در استانبول (۳۴۳ هزار و ۵۷۲ بازدیدکننده)
کلیسای چورا از اول با هدف کلیسایی بیزانسی ساخته شد ولی بعدها در قرن شانزدهم به مسجد و از سال ۱۹۴۸ به موزه تبدیل شده است . کاشی‌ها و موزائیک‌های بسیار زیبای کلیسای چورا باقیمانده نمونه‌هایی از طراحی و سبک هنر بیزانسی در دنیا محسوب می‌شوند.  بخش‌هایی از کلیسا در سال ۴۰۰ ساخته شده و ساختمانی که اکنون در فضای کلیسا دیده می‌شود ، تقریبا در سال ۱۵۰۰ بنا شده است .

۹- موزه تمدن‌های آناتولی در آنکارا (۲۴۸ هزار و ۷۸۶ بازدیدکننده)
این موزه از اولین جاذبه‌های آنکارا برای گردشگرانی است که به دیدن بناهای تاریخی و تاریخ ترکیه باستان علاقه‌مند هستند . این موزه در بازاری متعلق به قرن پانزدهم که به خوبی بازسازی شده ، واقع است . بهترین صنایع‌دستی به‌دست آمده از حفاری‌های ترکیه را در این موزه می‌توان دید . موزه تمدن‌ها مجموعه‌ای زیبا و منحصربه‌فرد از آثار دوران پالئولیتیک ، نئولیتیک ، هاتی ، هیتی ، فرنگی‌ها ، یورارتین‌ها ، رومی‌ها و نمونه‌های برجسته‌ای از گنج‌های لیدیایی‌ها را در خود نمایش می‌دهد و نمونه ای از بهترین دیدنی های ترکیه بشمار می آید .

۱۰- موزه جمهوریت در آنکارا (۲۲۷ هزار و ۹۳۶ بازدیدکننده)
در این موزه اسناد مهم مربوط به آغاز قیام جمهوری‌خواهی ترکیه به نمایش گذاشته شده است . موزه جمهوریت در نزدیکی موزه جنگ آزادی‌بخش و در محل دومین ساختمان پارلمان ترکیه قرار گرفته است . اسناد موجود در این موزه به زبان ترکی نوشته شده‌اند ، به همین خاطر ممکن است بازدیدکنندگان خارجی کمی از دیدن آن خسته شوند . وسایل و اشیایی از آتاتورک نیز در بخشی از موزه جمهوریت به نمایش درآمده‌اند .

موزه های آنکارا

موزه های آنکارا

در وبسایت ترکیه هتل لیستی از موزه های آنکارا و موزه های استانبول برای علاقمندان آمده است .

تور استانبول آذر ماه ۹۴ هتل گرند حیات

تور استانبول آذر ماه ۹۴ هتل گرند حیات

تور استانبول هتل۵*
تور هتل گرند حیات ترکیه آذر ماه ۹۴

تور استانبول آذر ماه ۹۴

گرند حیات

نرخ تور استانبول آذر ماه ۹۴

star1نرخ اتاق دوتخته برای هر نفر۱٫۷۵۰٫۰۰۰ تومان

star1 نرخ کودک ۶ تا ۱۲ سال با تخت۱٫۵۲۵٫۰۰۰ تومان

star1 بهای کودک ۲ تا ۶ سال بدون تخت۹۵۰٫۰۰۰تومان

23213016-istanbul-big-city-vector-art-turkeythmb

پایتخت فرهنگی اروپا و مرکز فرهنگی و اقتصادی کشور ترکیه ، یعنی استانبول ، گزینه مناسبی برای یک سفر هیجان انگیز است . استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد و مناظر زیبای تنگه بسفر ، بندر طبیعی شاخ طلایی و دریای مرمره از جاذبه های استانبول هستند . مراکز خرید استانبول و حراجی های متعدد آن نیز ، گردشگران زیادی را به این شهر می کشاند .

خدمات تور استانبول :

tick2 بلیط رفت و برگشت با پرواز اطلس جت

tick2۴شب اقامت در هتل با صبحانه

tick2 ترانسفر فرودگاهی

tick2 راهنمای فارسی زبان

tick2 گشت شهری با ناهار

tick2 بیمه مسافرتی سامان

know_clipart4 همانطور که می دانید استانبول از لحاظ تعداد گردشگران خارجی سومین شهر توریستی جهان به شمار می‌رود . نرخ تور استانبول در فصول مختلف سال متفاوت است اما این شهر خالی از گردشگر نیست . قیمت تور استانبول در آبان و آذر و اردیبهشت و خرداد گرانتر از سایر ماههای سال است . البته امکان دارد در همین ماهها نیز یک تور لحظه آخری استانبول یا به عبارتی افر تور استانبول قسمت شما شود .

معرفی هتل گرند حیات (grand hyatt)

hotel-clipart-hotel_on_the_beach_coolclips_vc04008

هتل grand hyatt استانبول در قلب شهر قرار گرفته است و انتظارات مسافران را از یک تعطیلات به یادماندنی در استانبول به‌خوبی براورده می‌کند. ساحل نزدیک هتل است و در پیاده‌راهِ سنگفرش‌شده‌ی اطراف هتل می‌توانید علاوه بر بار، رستوران و کلاب‌های شبانه‌ی فراوان و مراکز خرید استانبول ، به حمل و نقل عمومی نیز دسترسی داشته باشید.هتل دارای ٣۶٠ اتاق (شامل ٢۴ سوئیت) است. از امکانات آن می‌توان به لابی با پذیرش ٢۴ ساعته، اینترنت عمومی، صرافی، سلمانی و صندوق امانات اجاره‌ای اشاره کرد. مهمانان حتماً از غذاهای خوشمزه‌ی رستوران هتل با بخش ویژه‌ی غیرسیگاری، بار دنج با موزیک‌های خوب و نوشیدنی‌های متنوع لذت خواهند برد. کافه‌ی هتل هم بهترین فضاست برای لم‌دادن یا گپ‌زدن‌های دوستانه. شب‌ها از سرزندگی کلاب شبانه‌‌ی هتل و روزها از دوچرخه‌سواری در محوطه‌ی اطراف هتل لذت ببرید.د..

star2star2star2star2star2star2star2star2star2star2star2star2star2star2star2star2star2star2star2 star2star2star2

آژانس سعادت سیر مجری مستقیم برگزاری متنوع ترین تورهای ترکیه

کارشناسان ما پاسخگوی تمامی سوالات شما هستند

تماس بگیرید

کانتر مربوطه:اقای صباحی۴۳ ۴۳ ۶۷ ۴۳

۰۹۱۹۶۲۶۸۴۸۹

روستاهای تروگلودیت کاپادوکیا

روستاهای تروگلودیت کاپادوکیا
troglodyte villages cappadocia

اگه تور استانبول رو انتخاب کردین ، یکی از جاهایی که میتونین براحتی از اون بازدید کنین ، شهر صخره ای کاپادوکیا ست . نزدیکترین فرودگاه به کاپادوکیا ، فرودگاه نوشهیر هستش که تقریبا ۱۵ کیلومتر تا کاپادوکیا فاصله داره . فرودگاه استانبول هر روز به این شهر پرواز داره و براحتی میتونین به این شهر سفر کنین . صخره های تماشایی ، آثار تاریخی متعدد و طبیعت زیبا حتما رضایت شما رو از این تور بهمره داره . روستاهای تروگلودیت در کاپادوکیا هم شما رو با فرهنگ و شرایط زندگی در این منطقه آشنا میکنه . زندگی در صخره هایی با اشکال زیبا توجه همه گردشگران رو بخودش جلب میکنه . 
http://www.turkeyhotel.ir

روستاهای تروگلودیت کاپادوکیا

http://www.turkeyhotel.ir

روستاهای تروگلودیت کاپادوکیا

کاپادوکیا(Cappadocia) از دیدنی های ترکیه اس که چشم انداز های تاریخی و طبیعی عجیبی داره ، شهر به دلایل متعددی از قبیل دفاع از حریم خود و بلایای طبیعی مثل آتشفشان و … در دل صخره هاس . اگه به این شهر برین برای بازدید از کلیسای ارتاخانه ، دورموش قدیر ، یوسف کوچ و بزیرخانه ، خانه های سنگی حجاری شده در اوزون دره ، باغیل دره و زمی و دودکش های جن ، تونل ها و روستاهای تروگلودیت که پر از تخته سنگ های حفره ای ست ، باید حسابی وقت بذارین . معمولا ساعت  ۹ صبح درب ورودی جاهای دیدنی به روی بازدیدکننده ها باز میشه .

http://www.turkeyhotel.ir

روستاهای تروگلودیت کاپادوکیا

museum_clipart1در دره گورمه دیدنی های زیادی هست . موزه گورمه و صخره های تماشایی اون بیش از همه توجه شما را بخود جلب می کنه . روستاهای تروگلودیت کاپادوکیا از زیستگاههای این منطقه هستن که زندگی مردم اونها بسیار بهم شبیه هستش و مردمشون تو صخره ها و بصورت زیرزمینی زندگی میکردن و حتی مدارس اونها هم تو دل صخره ها بوده . کاپادوکیا هم از پیشرفت گردشگری ترکیه به دور نیس و این روزهای هتل صخره ای یوناک ترکیه در دنیا شهرت داره .

http://www.turkeyhotel.ir

هتل یوناک کاپادوکیا

turism_clipart-turkeythmbاگه از اون دسته افراد هستین که عاشق هیجانن ، میتونین بالن سواری در کاپادوکیا رو هم تجربه کنین . تجربه اون چیزی که تو فیلم ها و سریال های ترکیه میبینین ، ممکنه براتون به یادموندنی باشه . طبیعت کاپادوکیه واقعا تماشاییه ، خصوصا اگه از بالا شاهد این مناظر باشین . تا یادم نرفته بگم که این منطقه یکی از ۱۰ مکان دیدنی برتر در ترکیه اس .

http://www.turkeyhotel.ir

بالن سواری در کاپادوکیا

۵ تفریح در آنتالیا که باید تجربه کرد

تفریح در آنتالیا

وقتی بار و بنه سفرتونو می بندین به این فکر میکنین که تو راه و یا مقصد چه چیزهایی واسه تفریح وجود داره که حسابی بخودتون خوش بگذرونین . اگه تور آنتالیا رو انتخاب کردین ، بهتره بدونین تجربه تفریحات مهیج جز جدا نشدنی این سفره . تفریحات آنتالیا واسه سنین مختلفه اما جوونها بیشتر فرصت تفریح دارن . اینجا یه لیست از جذابترین تفریحات در آنتالیا رو براتون اوردم تا قبل از سفر باهاشون آشنا شین .
http://www.turkeyhotel.ir

تفریح در آنتالیا

پارک آبی دیدمان آنتالیا

پارک آبی دیدمان ۶۵۰۰۰ متر مربع مساحت داره و مجهز به ۲۳ سرسره آبی و رودخانه آرام به طول ۳۵۰ متر و امواج مصنوعی و استخرهای مختلف هستش . محوطه اطراف پارک پر از درخته و منظره اش خیلی قشنگه . تو این پارک آبی آنتالیا واسه همه سنین اسباب بازی هست در ضمن نگران گرسنگی و ضعف نباشین :  تا دلتون بخواد رستوران و فست فود هم تو محوطه پارک وجود داره .  مهم تر از همه این که وسایل نقلیه مخصوص پارک آبی ، مردم رو از سطح شهر به این پارک آبی میبرن و تردد رو واسه همه راحت کردن .  یه پارک آبی دیگه هم تو آنتالیا هست که به پارک آبی آکوالند آنتالیا معروفه .

http://www.turkeyhotel.ir

پارک آبی دیدمان آنتالیا

چتربازی در آنتالیا

اگه میخواین یه خاطره ویژه از سفر آنتالیا براتون بمونه حتما چتربازی در آنتالیا رو تجربه کنین . اگه ۳۰ دقیقه از وقتتونو تو به این تور مهیج اختصاص بدین تا ساعتها احساس خوبی خواهید داشت که در ارتفاع ۷۰۰ متری پرواز کردین . لازم نیس شما یه چترباز حرفه ای باشین . قبل از پرواز یه مربی به شما آموزش میده و کنار شماست . حتی اگه بخواین میتونین با پرداخت هزینه از مربی بخواین که از شما فیلم بگیره .

http://www.turkeyhotel.ir/tag/%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87/

چتربازی در آنتالیا

غواصی در آنتالیا

اگه به دنیای زیر آب علاقه دارین میتونین تو آنتالیا یه بازدید حسابی از آبهای مدیترانه داشته باشین . اگه غواص حرفه ای هستین میونین با قایق به جاهای مخصوص برین و از صخره های زیر آب ، کشتی های غرق شده ، غار ها و غواصی های شبانه استفاده کنین و اگه تا حالا غواصی نکردین مربی های مجرب به شما آموزش میدن و اگه با استعداد باشین میتونین همونجا دیپلم غواصی تونو بگیرین و با دست پر به وطن برگردین !! تا یادم نرفته بگم که وسایل غواصی رو همون مرکز غواصی که قراره باهاش تور برین ، در اختیارتون میذاره . غواصی تو آنتالیا واقعا لذتبخشه از دستش ندین ها .

http://www.turkeyhotel.ir/

غواصی در آنتالیا

تور جیپ سافاری آنتالیا

کسایی که هم هیجان رو دوست دارن و هم طبیعت بهتره از تور جیب سافاری آنتالیا براحتی رد نشن . این تور مفرح معمولا با صرف ناهار تو یه رستوران بومی همراهه . ۱۲۰ کیلومتر رو با جیپ تو جاده کوهستانی طی میکنین و جشم انداز زیبا از کوههای توروس پیش روتونه . هزینه ای که برای تور پرداخت میکنین شامل ترانسفر رفت و برگشت ، ناهار ( نوشیدنی فوق العاده ) و لیدر میشه . مطمئنا بهتون خوش میگذره . گواهینامه رانندگیتون یادتون نره .

تور جیپ سافاری آنتالیا

تور جیپ سافاری آنتالیا

تور ترمسوس و غار کارائین آنتالیا

شاید شما هم وصف ترمسوس و غار کارائین آنتالیا رو شنیده باشین . ترمسوس یه شهر باستانی و دیدنیه که تو ۳۰ کیلومتری شمال غرب آنتالیا قرار داره  ، آثار تاریخی زیادی تو این شهر هست که توجه شمارو به خودش جلب میکنه . غار کارائین هم تو ۲۷ کیلومتری از آنتالیا قرار داره . این غار یکی از اولین سکونتگاههای آنتالیاست . تماشای این غار که تلفیقی از طبیعت زیبا و تاریخ باستانی ترکیه اس حتما براتون لذتبخشه . این تور ساعت ۸ صبح شروع میشه و تا ساعت  ۵ بعدازظهر ادامه داره . هزینه تور ترمسوس و غار کارائین آنتالیا شامل ترانسفر رفت و برگشت ، ناهار و لیدر میشه .

غار کارائین

غار کارائین

اگه درمورد هزینه رفت و آمد در آنتالیا سوال دارین میتونین اطلاعاتشو تو وبسایت ببینین .

ییلدیز پارک استانبول

پارک ییلدیز استانبول
Yildiz Park in Istanbul

یه وقتایی هست که آدم از دنیای سیمانی با تمام زرق و برق و جذابیتش خسته میشه و دوست داره به طبیعت پناه ببره . اگه تو تور استانبول همچین احساسی سراغتون اومد ، پارک تاریخی یلیدیز استانبول میتونه بهتون آرامش خاصی بده . این پارک طبیعت منحصر بفرد و زیبایی داره و حسابی بهش رسیدگی میشه اگه تو اردیبهشت به این پارک برین ، جشنواره گلهای لاله استانبول تو این پارک مجذوبتون میکنه .
پارک ییلدیز استانبول

پارک ییلدیز استانبول

ییلدیز پارک استانبول

ییلدیز پارک استانبول

castle_clipart4پارک ییلدیز تو منطقه بشیکتاش استانبول قرار داره و یکی از بزرگ ترین پارک های این شهره که ورودی اون برای پیاده ها رایگانه یعنی اگه با تاکسی و یا خودروی شخصی برین باید ورودی بدین . پارک ییلدیز بین کاخ های سیراگان و ییلدیز استانبول قرار داره و قبلا یکی از باغ های کاخ ییلدیز بوده . این پارک چشم انداز زیبایی به تنگه بسفر داره و مردم بویژه در آخر هفته ها برای پیکنیک به این پارک میان . این پارک به دو بخش تقسیم شده که بخش بیرونی آن به روی عموم بازه و شامل سه عمارت “سیل”، “کدیر”، “ملتا” و کارخانه چینی هستش ، میتونین تو عمارت های “کدیر” و “ملتا” نوشدنی و غذا میل کنین . تو بخش بیرونی پارک دو دریاچه مصنوعی هم هست که اطرافشون پوشش گیاهی متنوعی دارن و باعث زیبایی و طراوت این پارک شده ان . پوشش گیاهی پارک ییلدیز که از تفریحات استانبول هستش ، شامل مگنولیا ، درختان لیمو ، بلوط ، سرو ، کاج و … اس .

کاخ ییلدیز استانبول

کاخ ییلدیز استانبول

کاخ سیراگان استانبول

کاخ سیراگان استانبول

ییلدیز پارک استانبول دقیقا پشت قصر چراغان استانبول قرار دار ه . این پارک در اصل شکارگاه سلطان سلیمان معروف بوده که بعدها به مرور زمان جز بیشه پشت کاخها استفاده میشده و مدتی بلا استفاده مونده تا زمان سلطان عبدالحمید دوم ، مجددا این فضای سبز مورد توجه قرار گرفته و قصر کوچیکی که از قبل توی باغ بوده ، بازسازی میشه . برای رفتن به ییلدیز پارک میتونین از ایستگاه کاباتاش سوار اتوبوس شین و چند ایستگاه بعد حوالی کاخ چراغان ( مثلا ایستگاه یحیی افندی ) پیاده شین  ، سمت مخالفش پارک ییلدیز قرار داره . البته اگه قرار باشه با تاکسی از میدون تقسیم تا بالای تپه ییلدیز برین باید ۱۲ لیره ترک هزینه کنین .

ییلدیز پارک در استانبول

ییلدیز پارک در استانبول

آدرس ییلدیز پارک استانبول : Yıldız Mh., 34349 Beşiktaş/İstanbul, Turkey

اگه تور استانبول هتل کنراد و یا هتل رادینسون بلو رو انتخاب کرده باشین . میتوونین به راحتی به این پارک رفت و آمد کنین .

yildiz_park_in_istanbul1turkey-qpr