من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری
من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری

ییلدیز پارک استانبول

پارک ییلدیز استانبول
Yildiz Park in Istanbul

یه وقتایی هست که آدم از دنیای سیمانی با تمام زرق و برق و جذابیتش خسته میشه و دوست داره به طبیعت پناه ببره . اگه تو تور استانبول همچین احساسی سراغتون اومد ، پارک تاریخی یلیدیز استانبول میتونه بهتون آرامش خاصی بده . این پارک طبیعت منحصر بفرد و زیبایی داره و حسابی بهش رسیدگی میشه اگه تو اردیبهشت به این پارک برین ، جشنواره گلهای لاله استانبول تو این پارک مجذوبتون میکنه .
پارک ییلدیز استانبول

پارک ییلدیز استانبول

ییلدیز پارک استانبول

ییلدیز پارک استانبول

castle_clipart4پارک ییلدیز تو منطقه بشیکتاش استانبول قرار داره و یکی از بزرگ ترین پارک های این شهره که ورودی اون برای پیاده ها رایگانه یعنی اگه با تاکسی و یا خودروی شخصی برین باید ورودی بدین . پارک ییلدیز بین کاخ های سیراگان و ییلدیز استانبول قرار داره و قبلا یکی از باغ های کاخ ییلدیز بوده . این پارک چشم انداز زیبایی به تنگه بسفر داره و مردم بویژه در آخر هفته ها برای پیکنیک به این پارک میان . این پارک به دو بخش تقسیم شده که بخش بیرونی آن به روی عموم بازه و شامل سه عمارت “سیل”، “کدیر”، “ملتا” و کارخانه چینی هستش ، میتونین تو عمارت های “کدیر” و “ملتا” نوشدنی و غذا میل کنین . تو بخش بیرونی پارک دو دریاچه مصنوعی هم هست که اطرافشون پوشش گیاهی متنوعی دارن و باعث زیبایی و طراوت این پارک شده ان . پوشش گیاهی پارک ییلدیز که از تفریحات استانبول هستش ، شامل مگنولیا ، درختان لیمو ، بلوط ، سرو ، کاج و … اس .

کاخ ییلدیز استانبول

کاخ ییلدیز استانبول

کاخ سیراگان استانبول

کاخ سیراگان استانبول

ییلدیز پارک استانبول دقیقا پشت قصر چراغان استانبول قرار دار ه . این پارک در اصل شکارگاه سلطان سلیمان معروف بوده که بعدها به مرور زمان جز بیشه پشت کاخها استفاده میشده و مدتی بلا استفاده مونده تا زمان سلطان عبدالحمید دوم ، مجددا این فضای سبز مورد توجه قرار گرفته و قصر کوچیکی که از قبل توی باغ بوده ، بازسازی میشه . برای رفتن به ییلدیز پارک میتونین از ایستگاه کاباتاش سوار اتوبوس شین و چند ایستگاه بعد حوالی کاخ چراغان ( مثلا ایستگاه یحیی افندی ) پیاده شین  ، سمت مخالفش پارک ییلدیز قرار داره . البته اگه قرار باشه با تاکسی از میدون تقسیم تا بالای تپه ییلدیز برین باید ۱۲ لیره ترک هزینه کنین .

ییلدیز پارک در استانبول

ییلدیز پارک در استانبول

آدرس ییلدیز پارک استانبول : Yıldız Mh., 34349 Beşiktaş/İstanbul, Turkey

اگه تور استانبول هتل کنراد و یا هتل رادینسون بلو رو انتخاب کرده باشین . میتوونین به راحتی به این پارک رفت و آمد کنین .

yildiz_park_in_istanbul1turkey-qpr

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.