من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری
من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری

موزه کاخ توپکاپی استانبول

 

موزه کاخ توپکاپی استانبول

موزه کاخ توپکاپی بیش ۸۶ هزار شی ارزشمند دارد . و باید گفت که اهمیت دیگر آن به خاطر کیفیت آثار آن است.  این موزه آثار وکلکسیونهای زیبا و ارزشمندی در زمینه های مختلف دارد و برای هرکسی از هر گروهی جالب است.  با آنکه دارای کلکسیونهای زیبایی از جواهرات ، ساعتها ، لباسها و عتیقه جات زیبای امپراطوران است  اما در بین مسلمانان بیشتر با اشیای پیامبران  بخصوص اشیای پیامبر  اکرم و ائمه و اصحاب پیامبر مشهور شده است که در بخش امانات مقدسه حفظ می شود. موزه قصر توپ کاپی با اینکه آثار مقدسی از اکثر ادیان منطقه دارد اما بیشترین آثار مربوط به اسلام است و مهمترین و مقدس ترین موزه اسلام محسوب می گردد .


http://www.turkeyhotel.ir/

موزه کاخ توپکاپی استانبول



موزه کاخ توپکاپی استانبول

موزه کاخ توپکاپی استانبول


برخی اشیای مهم موزه کاخ توپکاپی استانبول :

۱ – تخت و خنجر نادر شاه در موزه توپقاپی استانبول
۲ – توپ قاپیموزه
۳ – دست نوشته حضرت محمد(ص)
۴ – پرده های کعبه و کلید و قفل طلایی کعبه
۵ – قدیمی ترین شیشیرها از جمله شمشیرهای پیامبر اکرم ، امام علی، ابوبکر ، جعفر طیار،حمزه (ع) ،عثمان، عمر، خلیفه عباسی  و اموی و یزید.
۶ – اشیای امپراطوران عثمانی و هدایای سایر امپراطوران دنیا
۷ – تمام اشیای پادشاهان عثمانی از لباسها ، خرقه های جنگی، شمشیرها (قیلینج لار ) ، تاج ها ، عکسهای پادشاهان و خانمهایشان ، گوشواره ها(کوپه،سیرقا) و …
۸ – عصای موسی (ع)
۹ -استخوان دست حضرت یحیی که طی نبش قبر ایشان بدست آمده و زره ایشان
۱۰ – عمامه حضرت یوسف
۱۱ – قران قدیمی روی چرم برای حقاظت از تحریف و منبع مهمی در مورد تحریف نشدن قران مجید است.
۱۲ – لباس حضرت فاطمه  زیر انداز خانه حضرت فاطمه
۱۳ – شمشیر حضرت علی (ع) : که یک لبه است اما در یکی از پرچمهای پادشاهان ترک یک شمشیر دولبه با آیات قرآن وجود دارد که در موزه استانبول حفظ میشود و عکس برداری ممنوع است.


موزه کاخ توپکاپی استانبول

موزه کاخ توپکاپی استانبول

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.