من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری
من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری

مساجد قونیه ترکیه


بزرگترین استان ترکیه از نظر وسعت ، قونیه است . مرکز این استان ، شهری با همین نام می باشد . قونیه به دلیل پیشینه تاریخی و قدمت طولانی ، دارای آثار تاریخی متعددی ست که توجه گردشگران را بخود جلب می کند . در تور ترکیه می توانید به این شهر سفر کنید و از دیدنی های ترکیه در این شهر تاریخی ، دیدن نمایید . اگر به تاریخ اسلام در ترکیه علاقمندید و یا از دیدن بناهای تاریخی لذت می برید می توانید از مساجد قونیه بازدید کنید . در زیر برخی از این مساجد معرفی شده اند .
http://www.turkeyhotel.ir

قونیه

  

مسجد شرف‌الدین قونیه

mosque_clipart4این مسجد از طرف شرف‌الدین در سده ۱۲ بنا شده است و در سال ۱۴۴۴ به وسیله قاره مان اوغلی ابراهیم دوم به دست تعمیر داده شد . مسجد شرف‌الدین که با گذشت زمان مخروب شده بود در سال ۱۶۲۶ از طرف محمد چاوش اوغلی ، ممی بک تخریب و دوباره از نو بازسازی شد . در سمت شمالی مسجد شراف‌الدین در داخل پارک شمس قرار گرفته است . این بنا در ۱۵۱۰ به وسیله امیر اسحق گسترده و بازسازی شد . در داخل مسجد تربتی است که همگان معتقدند این تربت جایگاه خود شمس تبریز است . شمس تبریزی که اثر مهمی در افکار مولانا گذاشته است . امروزه تربت ابن‌شیخ بزرگ شمس تبریزی یکی از مراکز اصلی زیارت کنندگان است .

http://www.turkeyhotel.ir

مساجد قونیه

مسجد علاءالدین قونیه

mosque_clipart3این مسجد از قدیم‌ترین آثار تاریخی دوران سلجوقیان بوده و در روی تبه علاءالدین بنا شده است. در دوره رکن‌الدین مسعود اول سلطان سلجوقی ، بنا شروع به ساخته شدن شد و در زمان علاء الدین کیقباد اول به اتمام رسید (۱۲۲۱) . در محوطه مسجد مزارهای مسعود یک ، قلیچ آرسلان ، رکن‌الدین سلیمان دو ، غیاث‌الدین کیخسرو ، قلیچ آرسلان چهار و غیاث‌الدین کیخسرو سه قرار دارد .

http://www.turkeyhotel.ir


مسجد علاءالدین قونیه

مسجد عزیزیه قونیه

mosque_clipartمسجد عزیزیه قونیه اولین بار در سال ۱۶۷۱ – ۱۶۷۶ به وسیله داماد مصطفی پاشا که محاسب سلطان محمد چهار بود، ساخته شده است. در سال ۱۸۷۶ در اثر سوختن تصادفی این مسجد تماماً نابود شد. در سال ۱۸۹۱ دوباره به وسیله سلطان عبدالعزیز از نو بنا ساخته شد .

http://www.turkeyhotel.ir

مساجد قونیه

مسجد دارالفنون سلطان سلیم در قاره پینار قونیه

mosque_clipart2این دارالفنون از طرف سلیم دوم ساخته شد که به همراه آن مسجد کاروان سرای ،‌ خان ، حمام ،‌ چشمه آب ،‌ عمارات ،‌ مدرسه ،‌ بازار و آسیاب بنا شد . اساس بنا به سال ۱۵۱۴ یعنی در زمان یاووز سلطان سلیم‌بر می‌گردد و بعدها در سال ۱۵۶۳ ساخت آن به اتمام رسید و امروزه هنوز هم بازسازی آن ادامه دارد .

http://www.turkeyhotel.ir

مساجد تاریخی قونیه

مسجد اشرف اوغلی قونیه

mosque_clipart_1مسجد اشرف اوغلی در مرکز بیشهر واقع شده است که یکی از قدیمی‌ترین آثار دوران امیری سلجوقی می‌باشد . به امر خاقان سلطان سنجر سلجوقی در سال ۱۱۳۴ ساخته شده و بعدها به وسیله اشرف اوغلی سلیمان یک در سال ۱۲۹۷ به شکل امروزی‌اش معماری و بازسازی شده است . در حال حاضر برای زیارت و عبادت باز و مساعد است .

مسجد سلطان سلیم قونیه

mosque_clipart1مسجد سلطان سلیم در کنار موزه مولانا قرار دارد . ساختن این بنا در زمان شاهزادگی دوم سلطان سلیم و همزمان با فرمانداری قونیه در سال ۱۵۵۸ شروع و در ۱۵۸۷ به پایان رسید . این اثر معماری نمونه‌ای از زیباترین آثار کلاسیک عثمانی در قونیه می‌باشد.

http://www.turkeyhotel.ir

مساجد دیدنی قونیه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.