من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری
من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری

نقاره خانه های حرم مطهر امام رضا (ع) و عکس

onvan نقاره خانه های حرم مطهر امام رضا (ع) و عکس onvan

نقاره خانه های حرم مطهر امام رضا (ع) و عکس

نقاره خانه های حرم مطهر امام رضا (ع)

Timpani the shrine of Imam Reza

از دیدنی های مشهد نقاره خانه های حرم است . بنابر شواهد تاریخ ،  نقاره‌ زنی در آستان مقدس رضوی از دوره غزنویان مرسوم شده است و در قرن های پس از آن ادامه یافته است . نقاره خانه امام رضا از جمله مکانهای مهم  حرم مطهر امام رضا (ع)  می باشد و برج نقاره خانه اکنون بر روی ایوان شرقی صحن انقلاب قرار دارد . در نقاره خانه مشهد به رسم قدیم در طول سال به استثنای محرم و صفر، در هر شبانه روز دو نوبت دقایقی قبل از طلوع و غروب آفتاب و ولادت ائمه اطهار(ص)  نقاره با طنین خاصی نواخته می‌‌شود، علاوه بر این در مناسبت‌های مذهبی  و همچنین هنگام بروز کراماتی از سوی حضرت نیز نقاره شادمانی نواخته می‌گردد.

نقاره خانه های حرم مطهر امام رضا (ع)

نقاره خانه های حرم مطهر امام رضا (ع)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.