من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری
من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری

بازگشت ۹۰۰ هزار تومان به حجاج در مرحله اول

onvan بازگشت ۹۰۰ هزار تومان به حجاج در مرحله اول onvan بازگشت ۹۰۰ هزار تومان به حجاج در مرحله اول گروه اجتماعی-علی اصغر محمدی: ۹۰۰هزار تومان از مبلغ پرداختی زائرانی که امسال به تمتع اعزام می شوند بازپس داده می شود تا وعده نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت عملی شود، از طرفی این کار نشان از عزم جدی مسئولان ذی ربط برای کاهش مشکلات و حواشی حج است. اعلام قیمت نهایی حج ۹۲ تا اواخر هفته حج تمتع امسال حواشی بسیاری داشت، افزایش دوبرابری قیمت تمتع امسال نسبت به سال91، میزان سود بانکی پرداختی به سپرده‌های حج، کاهش سهمیه، جابه‌جایی کاروان‌ها، لغو قراردادها با طرف سعوی و تردید در پرداخت تخفیف وعده داده شده مسئولان ازجمله آنهاست.نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیروز در همایش تمتع 92در سالن 12هزار نفری ورزشگاه آزدای تهران گفت: پس از برگزاری جلساتی با دیوان محاسبات اداری، موفق به کاهش قیمت‌های حج تمتع شدیم و می‌توانیم در مجموع 1.5تا 2میلیون تومان به مردم برگردانیم. حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر درباره قیمت‌های حج 92اظهار کرد: کارشناسان بعثه در قیمت‌گذاری حج امسال حضور نداشتند، حدود 3ماه پیش از این موضوع مطلع شدم و در نشستی با برخی مسئولان سازمان حج اعلام کردم از نظر کارشناسان ما، امکان کاهش قیمت‌ها وجوددارد، ولی مقاومت شد. وی با اشاره به برگزاری نشست‌های مختلف برای کاهش هزینه‌های حج گفت: دیروز در آخرین نشست اعلام شد، می‌توان از محل تخفیف‌ها و صرفه‌جویی‌ها 900هزار تومان از قیمت‌ها کم کرد و به زائران بازپس داد.سرپرست حجاج ایرانی افزود: این مبلغ قابل‌قبول است زیرا بیشتر از این نمی‌توان کاری کرد و سازمان حج هم انتفاعی ندارد و همه هزینه‌ها نیز ارزی پرداخت می‌شود. وی اظهار کرد: نامه‌ای را خدمت مقام معظم رهبری نوشته و موضوع را منعکس کردم‌، دیدم رهبری چقدر دلسوز مردم هستند و پیگیر مشکل افزایش قیمت‌ها شدند و درخواست کردند قیمت‌ها کاهش یابد ما موضوع را جدی پیگیری کردیم و با دیوان محاسبات اداری نیز جلسه گذاشتیم. حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر افزود: امروز هم طی نامه‌ای به رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کردیم که باید مبلغ دیگری را از بانک‌ها بگیریم و به این ترتیب، در مجموع می‌توانیم 1.5تا 2میلیون تومان به مردم برگردانیم که تا چند روز آینده، این موضوع را قطعی می‌کنیم و مطمئن باشید این اتفاق می‌افتد و ما تلاش می‌کنیم هیچ حقی از زائران پایمال نشود از طرفی شفاف‌سازی شود تا فکر نکنید کسی پولی خورده است. حواشی عمره نماینده‌ ولی فقیه در امور حج و زیارت درباره حذف سهمیه‌های عمره با دفاع از کارکنان سازمان حج و زیارت گفت: این موضوع سال گذشته خیلی مطرح شد و گروهی گفتند این سازمان هر کسی را می‌خواهد به حج می‌فرستد، هرگز این گفته درست نیست. وی که پیش از این بارها مخالفت صریح خود را با ایجاد نوبت انتظار برای عمره اعلام کرده است، اظهار کرد: شورای‌عالی حج در دولت‌های نهم و دهم مصوبه‌ای داشت که طبق آن، حدود 12درصد از سهمیه عمره کشور به نهادها و ارگان‌ها واگذار می‌شد و بر همین اساس، به‌شکل قانونی این سهمیه توزیع شد. قاضی‌عسکر افزود: در جلسه‌ شورای‌ عالی حج گفتم از‌ تبعیض در اعزام زائران به حج رنج می‌برم و با شیوه ثبت‌نام‌ها نیز مخالفت کردم که قبول نکردند و می‌خواستند نقدینگی را جمع کنند و به این ترتیب مشتاقان زیادی با پرداخت 800هزار تومان ثبت‌ نام کردند و اکنون بیش از 6‌میلیون نفر باید 10سال در نوبت عمره بمانند." "
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.