من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری
من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری

شهر زیرزمینی کایماکلی ترکیه

شهر زیرزمینی کایماکلی

شهر زیرزمینی کایماکلی حدود ۱۹ کیلومتری نوشهیر و در داخل ارگ کایماکلی در منطقه آناتولی مرکزی ترکیه قرار دارد که در سال ۱۹۶۴ برای بازدید گردشگران باز شد. نام باستانی این شهر Enegup بوده است. این شهر در بین قرون هفتم الی نهم برای حفاظت از حملات اعراب و جهت جلوگیری از توسعه مسیحیت به عنوان پناهگاه ساخته شده است. با تور ترکیه سفر کنید و از دیدن این شهر که از مهمترین جاهای دیدنی ترکیه محسوب می شود ، لذت ببرید.
شهر زیرزمینی کایماکلی

شهر زیرزمینی کایماکلی

firefox_screenshot_2014-11-08t09-25-20-895z-qpr شهر زیر زمینی کایماکلی دارای ۸ طبقه است و بوسیله تونلهای مختلف تا ۴ طبقه به پایین راه دارد. تاریخ ساخت طبقه اول بسیار قدیمی است. در دوران روم باستان و بیزانس هم مناطق هم جوار باکنده کاری توسعه پیدا کرده و بصورت شهر زیرزمینی در آمده است. امروزه ۴ طبقه آن برای بازدید عموم باز است. یکی از دیدنی های ترکیه که گردشگران بسیاری زا به خود جذب می کند، شهر زیرزمینی کایماکلی است.

شهر زیرزمینی کایماکلی

شهر زیرزمینی کایماکلی

شهر زیرزمینی کایماکلی

شهر زیرزمینی کایماکلی

skeleton-clip-art-1-qprاین شهر زیرزمینی که بر روی صخره های طبقات الارضی بصورت کنده‌کاری بوجود آمده شرایط زندگی جمعی از مردم را بصورت موقت داراست. اطاق ها و سالنها بوسیله کریدورهای تنگی به یکدیگر مرتبط هستند. هم چنین دارای انبارهای شراب، مخازن آب، آشپزخانه، انبارهای ارزاق، دریچه های تهویه هوا، چاههای آب، کلیسا و زبانه درب که در مواقع خطر بتوان آن را از درون به وسیله سنگهائی بست. بوسیله این تونلها می‌توان به اطاق خوابها، آشپزخانه‌ها، مخزن های شراب، کمدها و محل معبد راه یافت. بین تونلها و طبقات با سنگهای آسیاب پوشیده شده و بدین وسیله ارتباط شهر با بیرون قطع می‌گردد. تهویه تمام شهر بوسیله یک دریچه بزرگ انجام می‌گیرد.

شهر زیرزمینی کایماکلی

شهر زیرزمینی کایماکلی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.