من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری
من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری

مسجد سلیمانیه استانبول

مسجد سلیمانیه استانبول

یکی از زیباترین دیدنی های استانبول که میتواند در سفرتان به این شهر توجه شما را بخود جلب کند ، مسجد سلیمانیه است . تور استانبول بخاطر جاذبه های گردشگری متنوعش مورد توجه توریستهای زیادی از سراسر دنیا قرار می گیرد اما اگر بخواهیم طبق آمار سخن بگوییم . آثار تاریخی استانبول در جذب رضایت بازدید کنندگان از سفرشان به استانبول نقش اساسی داررند . یکی از این آثار مسجد سلیمانیه است .
مسجد سلیمانیه استانبول

مسجد سلیمانیه استانبول

سلیمانیه دومین مسجد بزرگ و البته زیباتر و با شکوه تر از مجموعه مساجد امپراطوری در شهر استانبول است . مسجدی که چون سازنده اش “سلیمان” و معمار عثمانی بزرگ و بی همتایش “سینان “با عظمت است . ساخت این مسجد باشکوه در سال 1550 آغاز شد و ساخت بنای خود مسجد در سال 1557 به اتمام رسید و ساخت بقیه ساخنمان ها نیز چند سال بعد به اتمام رسید . تمام مسجد با سجاده هایی قرمز رنگی که به سمت جنوب (مکه) قرار دارند ، پوشیده شده است . مسجد سلیمانیه استانبول مجموعه ای از بناهای مختلف است که شامل مقبره سلیمان و همسرش خرم سلطان نیز می شود و مقبره سلیمان با کاشی های بسیار زیبا تزئین شده است . مقبره معمار بزرگ “سینان”نیز در همین مسجد قرار گرفته است . مسجد به دنبال بارگاهی با ستون هایی از سنگ سماق ،گرانیت و مرمر قرار دارد،در چهار گوشه آن نیز چهار مناره بزرگ قرار گرفته است.چهار مناره به نشانه چهارمین حاکم استانبول بودن سلیمان با ده بالکن به نشانه دهمین سالطان عثمانی بودن او.در داخل مسجد ، اطاق بزرگی وجود دارد ، مربع شکل با گنبدی به ارتفاع 47 متر و ضخامتی برابر 27.5 متر .نور خورشید به زیبایی از پنجره های رنگ شده دوست داشتنی به درون می تابد . محراب و منبر از مرمر ساخته شده و کتیبه های خطی بسیاری نیز از خطاطان مشهور عثمانی دیده می شود . در تور استانبول بازدید از این مسجد تاریخی را از دست ندهید .

مسجد سلیمانیه استانبول


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.