من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری
من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری

رستوران دریایی در استانبول

در تور استانبول اگر می خواهید غذاهای دریایی میل کنید ، بهتر است یکی از معروف ترین رستوران های استانبول را که امتحان خود را پس داده است ، انتخاب کنید . تنوع رستوران دریایی در استانبول بسیار زیاد است .  برخی افراد مایلند در کنار ساحل استانبول ، غذای دریایی میل کنند اما برخی تنها به این فکر می کنند که طعم ماهی های دریای مرمره و سیاه را بچشند . در اینجا به معرفی بهترین رستوران های دریای استانبول می پردازیم که بین مردم بومی این شهر نیز محبوب ویژه ای دارند و برای صرف یک غذای دریایی ایده آل توصیه می شوند .
بهترین رستوران های دریایی استانبول

بهترین رستوران های دریایی استانبول

  

برخلاف آنکه در بین غذاهای ترکی ، کباب های ترک شهرت بیشتر دارند اما غذاهای دریایی ترکیه طعم دلچسبی دارند و در پخت آنها از ادویه های خاص و متنوعی استفاده می کنند که با سایر نقاط دنیا متفاوت و البته بسیار خوشمزه است . بالیک اکمک یکی از این غذاهاست که از فیله ماهی سرخ شده یا کباب شده به همراه  پیاز ، کاهو و سبزیجات دیگر تشکیل شده و مانند ساندویچ و بصورت خیابانی سرو می شود . میدیه دولما نیز نوعی دلمه صدف دو کفه ای است که با موادی مانند برنج معطر، مواد تند و معطر و ترشی جات به همراه مواد دیگر پر می شود . تنوع غذاهای دریایی بسیار زیاد است اما بریان کردن ماهی روی ذغال که باعث می‌شود آب ماهی روی خاکسترها بریزد و ماهی طعم دودی به خود بگیرد شاید خوشمزه‌ترین روش برای خوردن ماهی است . این طور ماهی را باید در ساحل و بهترینش را در کنار پل گالاتا میل کنید .

رستوران های دریایی در استانبول

رستوران های دریایی در استانبول


شاید جالب باشد که بدانید بهترین زمان برای خوردن ماهی در ترکیه زمستان است زیرا در این فصل گونه‌های متنوعی از ماهی های دریای سیاه به سمت آب‌های گرمتر مهاجرت کرده و بیشتر ماهی‌ها در اندازه کامل و بالغ خود هستند ؛ بنابراین ، در زمستان عدم وجود سبزیجات تابستانی با استفاده از ماهی جبران می‌شود . هر ماه دارای صید مخصوص به خودش است که با سبزیجاتی که مکمل طعم آن ماهی است همراه می‌باشد . برای مثال بهترین ماهی بونیتو همراه با سبزی منداب و پیاز قرمز خورده می‌شود ، ماهی آبی با کاهو و سپر ماهی با کاهوی کاسنی سرو می‌شوند . و اما بهترین رستوران های دریایی استانبول :

 رستوران بالیکچی صاباحاتین استانبول _ Balıkçı Sabahattin
از رستوران های خانوادگی استانبول می توان به رستوران بالیکچی صاباحاتین در منطقه توریستی و تاریخی سلطان احمد اشاره کرد . سر آشپز صاباحاتین با کمک پسرانش این رستوران را مدیریت می کند و غذای دریایی اش بسیار شهرت دارد زیرا غذاهای دریایی را به روش خانگی تهیه می کنند . اگر اهل غذاهای دریایی هستید می توانید تازه ترین ماهی ها را در این رستوران استانبول امتحان کنید . طعم ماهی تازه و کباب شده در این رستوران مطمئنا به یکی از بهترین تجربیات سفرتان تبدیل خواهد شد . این رستوران می تواند تجربه شبیه رستوران خاور خانم سرولات را برای شما بهمراه داشته باشد .
آدرس بالیکچی صاباحاتین : Cankurtaran Mh., Şehit Hasan Kuyu Sok No:1, 34122 Sultanahmet

کافه رستوران حرم استانبول _ Harem Istanbul Café & Restaurant
برای صرف غذای دریایی به روش کاملا سنتی ترکیه ، توصیه می کنیم به رستوران حرم بروید . این رستوران نیز از بهترین ترین رستوران های دریایی استانبول است . ماهی کولی سوخاری و ماهی کبابی این رستوران در منوی این رستوران الویت دارد . آقای فیکری مدیریت رستوران فردی مشهور و سلبریتی است و در حوزه های رستوران ، غذا و توریسم و گردشگری فعالیت های زیادی دارد . افتتاح این رستوران هم در راستای آشنا کردن گردشگران خارجی با غذاهای دریایی استانبول و ترکیه بوده است .
آدرس رستوران حرم  : Alemdar Mh., Biçki Yurdu Sk. No:6, 34110 Sultanahmet/Fatih/İstanbul

رستوران ماوی بالیک استانبول _ Mavi Balik
رستوران ماوی بالیک در سال 1995 افتتاح شده و از بهترین رستوران های دریایی استانبول است که در کنار دریا قرار گرفته است . ویژگی مهم این رستوران سرو غذای دریایی تازه است . غذای ویژه این رستوران شاه ماهی قرمز می باشد . برای سفارش و انتخاب بهترین غذا نگران نباشید ، گارسون ها می توانند به صورت کلی غذا را به شما معرفی کنند . اگر در فصل بهار و تابستان به این رستوران بروید می توانید از میزهای فضای باز رستوران هم لذت ببرید .
آدرس رستوران ماوی بالیک : Kuruçeşme, 34345 İstanbul

رستوران کلاب فیش سودا استانبول _ Fish Suada Club

اگر میخواهید غذایی دریایی را در یک رستوران با مناظر زیبا میل کنید ، پیشنهاد اول ما رستوران کلاب فیش سودا می باشد . این رستوران در یک جزیره کوچک در وسط تنگه بسفر قرار گرفته و چشم اندازی فوق العاده به دریا ، استانبول و تنگه بسفر دارد . در این رستوران می توانید علاوه بر لذت بردن از چشم انداز فوق العاده دریا ، بهترین و خوشمزه ترین غذاهای دریایی استانبول را سفارش بدهید . علاوه بر ماهی، انواع مزه و دسرهای معروف ترکی را می توانید در این رستوران امتحان کنید .
آدرس رستوران کلاب فیش سوادا : Galatasaray Adası, Kuruçeşme

رستوران الئوس استانبول _ Eleos
انواع غذاهای دریایی را می توانید در رستوران الئوس میل کنید . این رستوران در استانبول دو شعبه دارد یکی در محله بی اوغلو و خیابان استقلال و دیگری در یشیلکوی در نزدیکی فرودگاه آتاتورک . منوی این رستوران بسیار متنوع است و انواع غذاهای منطقه مدیترانه و دریای اژه با بهترین مواد اولیه تهیه می شود . ماهی تازه صید شده و خوش طعم و دیگر غذاهای دریایی مثل میگو را می توانید در رستوران الئوس امتحان کنید . اگر دوست دارید در یک فضای باکلاس و مدرن غذا میل کنید حتما این رستوران را انتخاب کنید . فراموش نکنید هر دو شعبه رستوران الئوس نیاز به رزرو قبلی دارند .

آدرس رستوران الئوس شعبه یشیلکوی : Yeşilbahçe Sok No: 9, Yeşilköy – Istanbul, Turkey
آدرس رستوران الئوس شعبه بی اوغلو : İstiklal Caddesi No:231 Kat:2 Hıdivyal Palas (Tünel), Beyoğlu – Istanbul, Turkey

رستوران های دریایی در استانبول

رستوران های دریایی در استانبول

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.