من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری
من و نقره بارون شدم  آخر در این سفر ها

من و نقره بارون شدم آخر در این سفر ها

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری

دانشگاه ملی ایروان ارمنستان+عکس و نقشه

onvan دانشگاه ملی ایروان ارمنستان+عکس و نقشه onvan دانشگاه ملی ایروان ارمنستان+عکس و نقشه

دانشگاه ملی ایروان ارمنستان

National University In Armenia

بزرگترین دانشگاه ارمنستان که در سال 1919 دانشگاه ملی ایروان ارمنستان با 110 دپارتمان می‌باشد تاسیس شد.دانشگاه ملی ایروان ارمنستان با 400 محقق و پژوهشگر و 1350 دانشجوی کارشناسی ارشد و 3150 کارمند، 130 استاد،700 دانشیار و 360 استادیار حرف اول را در میان دانشگاه های ارمنستان می‌زند.

دانشگاه ملی ایروان ارمنستان


 800 دانشجو  از 9 هزار دانشجوی کارشناسی دانشگاه ملی ایروان ارمنستان ، را دانشجویان خارجی از جمله ایرانی تشکیل می‌دهند. به همین منظور سوای بر آموزش به زبان ارمنی، دروس این دانشگاه به زبان انگلیسی و روسیه نیز تدریس می‌شود.

تور ارمنستان ویژه تعطیلات دی ماه 92

onvan تور ارمنستان ویژه تعطیلات دی ماه 92 onvan

متفاوت ترین خطوط آهن دنیا برای مسافرت

onvan متفاوت ترین خطوط آهن دنیا برای مسافرت onvan متفاوت ترین خطوط آهن دنیا برای مسافرت در این مطلب، عجیب ترین و بهترین خطوط آهن دنیا را معرفی کرده ایم که یا سرعت بالایی دارند یا سفر با آنها تفاوت ویژه ای بابقیه قطارها دارد. برخی از آنها تا اندازه ای پرسرعت هستند که می توانند با بیش از 400 کیلومتر در ساعت حر کت کنند. برترین ها: در این مطلب، عجیب ترین و بهترین خطوط آهن دنیا را معرفی کرده ایم که یا سرعت بالایی دارند یا سفر با آنها تفاوت ویژه ای بابقیه قطارها دارد. برخی از آنها تا اندازه ای پرسرعت هستند که می توانند با بیش از 400 کیلومتر در ساعت حر کت کنند. یعنی تصور کنید شهر مقصد شما در فاصله 500 کیلومتری باشد، آن وقت می توانید در عرض حدود یک ساعت به آنجا برسید. این خیلی هیجان انگیز و خوب است. البته این قطار در کشور ما نیست و چینی های چشم بادامی از سوار شدن آن لذت می برند. 1. راه آهن مغناطیسى تندرو شانگهای  - چین با خط آهن اکسپرس شانگهای به هیچ عنوان دیر به مقصد نمی رسید. این ترن در صدر فهرست عجیب ترین خطوط آهن دنیا قرار گرفته است زیرا همه نیاز مسافران که سرعت است را برآورده می کند. بیشینه سرعت این قطار حدود 500 کیلومتر در ساعت است که واقعا ترسناک و عجیب به نظر می رسد. مگلِو شانگهای یکی از پرسرعت ترین قطارهای دنیا است که مسافران را در عرض ده دقیقه از فرودگاه بین المللی شانگهای به مترو مرکز شهر می رساند. به عنوان مگلو، این قطار در مسیر مشخص خود در بستری از هوا در بالای ریل حرکت می کند. هیچ تماسی میان چرخ ها و ریل وجود ندارد. به این معنا که سیستم کلی  هرگز دچار اصطکاک نمی شود و همین مساله باعث شده است تا این نوع قطارها، سریع ترین قطارهای برقی دنیا باشند. بیشترین سرعت مجاز این قطار 430 کیلومتر در ساعت است. سوار این قطار شدن تجربه فوق العاده ای به گردشگر می بخشد.  جالب است بدانید که کشور ژاپن نیز در حال آزمایش مگلو جدید L0  است که بتواند با سرعت 500 کیلومتر در ساعت حرکت کند. مگلو L0   تا سال 2027 میلادی به بهره برداری نخواهید رسید. 2. خط آهن اقیانوس هند - استرالیا قطارهای خط آهن اقیانوس هند استرالیا نیز  بسیار تند و تیز هستند و نفس را در سینه حبس می کنند. این خط آهن تقریبا همه اطراف بخش جنوبی کشور را احاطه کرده است و هر هفته از سیدنی به پرث حرکت دارد. این قطار برای چنین مسافت طولانی که حدود 4 هزار و 350 کیلومتر است بسیار مناسب تر از قطارهای معمولی است. مسافر با قطار معمولی باید حدود 4 روز در مسیر باشد.  این سفر بسیار طولانی است. بیش از 90 درصد مردم استرالیا بیشتر در سواحل این کشور جمع می شوند و به همین دلیل، سفرهای بیش از 160 کیلومتر غالبا در این کشور پهناور دنیا صورت می پذیرد. با پنجره قطارهای خط آهن اقیانوس هند می توانید همه صحرای استرالیا را تماشا کنید. 3. خط آهن هیرام بینگام – پرو نام این خط آهن پس از کشف مکانی به همین نام انتخاب شده است. این خط آهن شما را از مکانی در نزدیکی های Poroy به سمت قلعه ای در بالای کوه می رساند. البته این تنها خط آهنی نیست که چنین خدماتی دارد – ماچو پیچو نیز از دیگر سرویس هایی است که این امکان را برای مردم فراهم می کند. اما هیرام بینگام بسیار شیک و لوکس است. این خط آهن رستوران، کافه و فضای باز برای مشاهده منظره بیرون و راهنمای تور رایگان دارد تا به محض رسیدن به قلعه همه توضیحات تاریخی لازم را به شما بدهد. 4. ترن بامبو – کامبوج این کوتاه ترین قطاری است که در اینجا معرفی می کنیم اما امکانات جالبی دارد. ترن بامبو از شمال غربی شهر باتامبنگ حرکت می کند. سرعت قطار 48 کیلومتر در ساعت است. برخلاف نام این خط آهن، قطار روی ریل های آهنی حرکت می کند اما کف آن از چوب های صاف بامبو تهیه شده است که به وسیله فلز به هم وصل شده اند. این قطار برای حل مشکلات محلی ساخته شده است. در طول جنگ و روزهای ناپایدار، قطار کامبوج درست کار نمی کرد. برنامه حرکت های آن نامنظم بود و به طور دایم نیز از ریل خارج می شد و مشکلات بسیاری برای مسافران ایجاد می کرد. به همین دلیل، مردم محلی برای جابه جایی وسایل و مسافران به فکر چاره افتادند و این قطار که بیشتر شبیه گاری است را ساختند. 5. Orient-Express – اروپا پاریس، ونیز، رم، پراگ، بوداپست، وین ، استانبول: مسیرهایی هستند که خط آهن Orient-Express از پاریس تا استانبول طی می کند. همه این شهرها جزو زیباترین شهرهای اروپا هستند که همه بازدید از آنها را دوست دارند. این خط آهن از اواخر قرن 19 میلادی راه اندازی شده است و آن را شبیه گردباد و سفر با آن را شگفت انگیز می دانند. خط آهن Orient-Express ، از فرانسه و میان کوه های آلپ حرکت می کند و از مسیر ونیز به اروپای شرقی می رود و در انتها به پایتخت حکومت عثمانی می رسد. مسیر پاریس تا ونیز این خط آهن به طور دایم فعال است اما تور اروپاگردی آن هر سال یک بار اتفاق می افتد. 6. خط آهن صبای کالیفرنیا – ایالت متحده California Zephyr، مسیر 4 هزار کیلومتری از سان فرانسیسکو تا ویندی سیتی را طی می کند. این خط آهن از میان دشت های میدل وست و کوه های راکی و سی یرا نوادا عبور می کند. سفر با این قطار این فرصت را به مسافر می دهد تا بیشتر مناطق آمریکای مرکزی را ببیند.  این خط آهن در سال 1949 میلادی تاسیس شده است. 7. خط آهن ترانس-سیبری – روسیه خط آهن تندرویترانس-سیبری که به نام عقاب طلایی نیز شهرت دارد، بلندترین قطار این لیست است. این خط آهن مسافتی حدود 9660 کیلومتر را طی می کند و در طول مسیر خود، 8 منطقه زمانی را تحت پوشش خود دارد. سفر با این قطار از ابتدا تا انتهای مسیر حدود دو هفته طول می کشد. این قطار از مسکو حرکت می کند و تقریبا همه بخش های سیبری و توندرا را پوشش می دهد. بهای این قطار به هیچ وجه ارزان نیست اما امکاناتی که دارد و عبور از مناطق سردسیر و قطب شمال مسایلی هستند که در جای دیگر دنیا نمی توانید آنها را داشته باشید. از جمله امکانات این قطار باید به صندلی های بخاری دار، سرویس و خدمات شبانه روزی و ... اشاره کرد. هزینه بلیت آن برای هر نفر 15 هزار دلار است. 8. برنینا اکسپرس – سوئیس و ایتالیا در وب سایت این خط آهن نوشته شده است: «زندگی همیشه در یک مسیر مستقیم حرکت نمی کند. اگر قرار بود اینگونه باشد بسیار خسته کننده می شد. به خط آهن برنینا اکسپرس خوش آمدید: خط آهن پر پیچ و خمی که شما را از زمین تا کوه های برف گرفته در مسیر غیر خطی جابه جا می کند.» این جملات بازاریابی یا تبلیغات نیستند، برنینا از شهر چور در سوئیس حرکت می کند و در آخر به شهر تیرانو در ایتالیا می رسد. خط آهن این قطار در کوه های برف گرفته و بسیار هیجان انگیز سوئیس است و از میان دره های و مناظر سرسبز و زیبا و آبشارهای فوق العاده جذاب عبور می کند. سفر با این قطار تجربه اروپا گردی زیبایی را برای گردشگر به جا می گذارد."

بهسازی‌ اطراف حرم رضوی پس از ۲۲سال در نیمه‌راه

onvan بهسازی‌ اطراف حرم رضوی پس از ۲۲سال در نیمه‌راه onvan بهسازی‌ اطراف حرم رضوی پس از ۲۲سال در نیمه‌راه مشهد- ریتا علیزاده: شهر مقدس مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران سالانه پذیرای بیش از ۲۵میلیون زائر و مسافر است که همه ساله به عشق تشرف به زیارت امام رضا علیه السلام به این شهر مقدس سفر می کنند. بنابراین و با توجه به فرسوده بودن بافت پیرامون حرم مطهر رضوی و وجود صدها مشکل و نارسایی‌هایی همچون بناهای فرسوده و متروکه، کوچه‌های تنگ و باریک، کمبود شدید مراکز اقامتی مناسب و ارزان‌قیمت، نبود امکانات خدماتی، رفاهی، بهداشتی و معضلات اجتماعی ؛ طرح نوسازی این بافت با مساحت360هکتار در سال ۱۳۷0آغاز شد. در سال‌های اولیه اجرا طرح با پیشرفت مناسبی روبه‌رو شد اما طی سال‌های اخیر روند اجرایی بسیار کند شده و این روزها طرح توسعه اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد با گذشت 22سال از آغاز اجرای آن نه‌تنها به دلایل متعددی ازجمله کمبود اعتبار از پیشرفت قابل‌قبولی برخوردار نیست‌ بلکه ساخت‌وسازهای بی‌رویه و سلیقه‌ای و بلندمرتبه‌سازی که منطبق با هویت مذهبی و معنوی این شهر منطبق نیست به حریم بصری و منظری حرم مطهر خدشه وارد کرده و با انتقاداتی همراه شده است؛ بلندمرتبه‌سازی‌هایی که ثبت جهانی حرم مطهر را به‌عنوان یک اثر تاریخی، غیرممکن کرده است. عباس‌زاده، معاون میراث فرهنگی و گردشگری استان خراسان رضوی در این رابطه می‌گوید: بنای اصلی و گنبد حرم مطهر و چندین مجموعه اطراف آن که شامل مسجد گوهرشاد و چندین مدرسه می‌شود، حدود 80سال پیش به ثبت ملی رسیده‌اند. وی می‌افزاید: هر چند بنای اصلی حرم متعلق به قرن چهارم هجری و تزیینات و طلاکاری گنبد و بنا مربوط به دوره صفوی است و به همین دلیل بنا دارای ارزش معماری، تاریخی و فرهنگی فراوانی است اما بنای اصلی حرم به‌عنوان یک مجموعه معنوی زیارتی که سالانه میلیون‌ها زائر را به سوی خود جذب می‌کند نیز قابلیت ثبت در فهرست آثار جهانی را دارد. اختلال در فرهنگ سلام در گذشته در شهر مقدس مشهد، فرهنگی به نام فرهنگ سلام وجود داشت و مردم شهر از هر نقطه و خیابانی می‌ایستادند گنبد حرم رضوی را می‌دیدند و به امام هشتم سلام و ادای احترام می‌کردند، اما امروزه دیگر چنین امکانی وجود ندارد. یکی از زائران حرم امام رضا‌ع‌ می‌گوید: هتل‌هایی که در مسیر حرم ساخته شده‌اند، زشت، مرتفع و بدون زیبایی‌های معماری ایرانی ـ اسلامی هستند و چشم‌انداز حرم را از بین برده‌اند. وی ادامه می‌دهد: این اشتباهات دیگر قابل جبران نیست و نمی‌شود دست به تخریب این ساخت و سازها زد اما شاید بتوان به‌گونه‌ای دیگر و از طریق نماسازی اسلامی ـ ایرانی این هتل‌ها و مجتمع‌های ساخته شده در‌صدد جبران این اشتباه برآمد. عباس‌زاده، معاون میراث فرهنگی و گردشگری استان خراسان رضوی نیز می‌گوید: ساخت و سازهای بی‌رویه و غیراصولی اطراف حرم که مغایر با شرایط و ضوابط یونسکو برای ثبت جهانی است، مانع بزرگ تحقق این امر است. اختلاف در میزان بودجه مورد نیاز طرح بازسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر تاکنون به سرانجامی نرسیده و تنها حدود 50درصد پیشرفت داشته است. شهردار مشهد درباره طرح بازسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر عنوان می‌کند: پیشرفت پروژه‌های نوسازی بافت فرسوده مشهد براساس برنامه زمانبندی، انجام نشده است. سیدمحمد پژمان علت عمده تأخیر در اجرای این پروژه‌ها را تأمین نشدن منابع مالی مورد نیاز برای آن عنوان می‌کند و می‌افزاید: هرچند در تأمین اعتبارات مورد نیاز این پروژه‌ها بر منابع دولتی متمرکز نبوده‌ایم اما استفاده از کمک‌های مردمی، تسهیلات بانک‌ها و سایر موارد در این زمینه هم نیازمند حمایت بیشتر دولت است. وی ادامه می‌دهد: تاکنون حدود 30هزار میلیارد ریال، در مدت 15سال در این طرح هزینه شده و حدود 80هزار میلیارد ریال دیگر نیز مورد نیاز است. سخنگوی سازمان مجری طرح بهسازی‌ و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی نیز می‌گوید: مابقی بودجه پیش‌بینی شده و مورد نیاز طرح، تقریباً 5هزار و 200میلیارد تومان است که باید برای تأمین آن برنامه‌ریزی مناسبی شود که در این رابطه حمایت‌های قانونی و مالی دولت از طرح و احیای بافت‌های فرسوده و رفع موانع موجود درخصوص وجود پلاک‌های متفرق و ثبت شده میراث فرهنگی ضروری است. ‌ رشید اضافه می‌کند: تعامل و همکاری بیشتر ساکنان بافت با طرح و ایجاد مدیریت واحد شهری و حضور پررنگ دیگر سازمان‌های مرتبط با پروژه‌های خدماتی نظیر شرکت آبفا، برق، گاز و... در روند اجرای این طرح ملی مؤثر خواهد بود. او مهم‌ترین مشکلات پیش روی طرح را نبود امکان اخذ تسهیلات توسط سرمایه‌گذاران در پروژه‌های طرح می‌داند و می‌گوید: در کنار آن وجود مشکلات در تملک و آزادسازی املاک واقع در محدوده طرح و محل اجرای پروژه‌ها کار را محدود کرده است. گفتنی است آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد هم به فارس گفت: دولت یازدهم باید به وضعیت نابسامان بافت فرسوده اطراف ‌حرم رضوی رسیدگی کند.به هر ترتیب کارشناسان، انبوه جمعیت زائر از یک سو و ایجاد بحران ترافیک به‌دلیل مسدود شدن گلوگاه‌ها و اجرای نیمه‌کاره و ناقص طرح را از دیگر معضلات این طرح عنوان می‌کنند." "

بازگشت ۹۰۰ هزار تومان به حجاج در مرحله اول

onvan بازگشت ۹۰۰ هزار تومان به حجاج در مرحله اول onvan بازگشت ۹۰۰ هزار تومان به حجاج در مرحله اول گروه اجتماعی-علی اصغر محمدی: ۹۰۰هزار تومان از مبلغ پرداختی زائرانی که امسال به تمتع اعزام می شوند بازپس داده می شود تا وعده نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت عملی شود، از طرفی این کار نشان از عزم جدی مسئولان ذی ربط برای کاهش مشکلات و حواشی حج است. اعلام قیمت نهایی حج ۹۲ تا اواخر هفته حج تمتع امسال حواشی بسیاری داشت، افزایش دوبرابری قیمت تمتع امسال نسبت به سال91، میزان سود بانکی پرداختی به سپرده‌های حج، کاهش سهمیه، جابه‌جایی کاروان‌ها، لغو قراردادها با طرف سعوی و تردید در پرداخت تخفیف وعده داده شده مسئولان ازجمله آنهاست.نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیروز در همایش تمتع 92در سالن 12هزار نفری ورزشگاه آزدای تهران گفت: پس از برگزاری جلساتی با دیوان محاسبات اداری، موفق به کاهش قیمت‌های حج تمتع شدیم و می‌توانیم در مجموع 1.5تا 2میلیون تومان به مردم برگردانیم. حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر درباره قیمت‌های حج 92اظهار کرد: کارشناسان بعثه در قیمت‌گذاری حج امسال حضور نداشتند، حدود 3ماه پیش از این موضوع مطلع شدم و در نشستی با برخی مسئولان سازمان حج اعلام کردم از نظر کارشناسان ما، امکان کاهش قیمت‌ها وجوددارد، ولی مقاومت شد. وی با اشاره به برگزاری نشست‌های مختلف برای کاهش هزینه‌های حج گفت: دیروز در آخرین نشست اعلام شد، می‌توان از محل تخفیف‌ها و صرفه‌جویی‌ها 900هزار تومان از قیمت‌ها کم کرد و به زائران بازپس داد.سرپرست حجاج ایرانی افزود: این مبلغ قابل‌قبول است زیرا بیشتر از این نمی‌توان کاری کرد و سازمان حج هم انتفاعی ندارد و همه هزینه‌ها نیز ارزی پرداخت می‌شود. وی اظهار کرد: نامه‌ای را خدمت مقام معظم رهبری نوشته و موضوع را منعکس کردم‌، دیدم رهبری چقدر دلسوز مردم هستند و پیگیر مشکل افزایش قیمت‌ها شدند و درخواست کردند قیمت‌ها کاهش یابد ما موضوع را جدی پیگیری کردیم و با دیوان محاسبات اداری نیز جلسه گذاشتیم. حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر افزود: امروز هم طی نامه‌ای به رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کردیم که باید مبلغ دیگری را از بانک‌ها بگیریم و به این ترتیب، در مجموع می‌توانیم 1.5تا 2میلیون تومان به مردم برگردانیم که تا چند روز آینده، این موضوع را قطعی می‌کنیم و مطمئن باشید این اتفاق می‌افتد و ما تلاش می‌کنیم هیچ حقی از زائران پایمال نشود از طرفی شفاف‌سازی شود تا فکر نکنید کسی پولی خورده است. حواشی عمره نماینده‌ ولی فقیه در امور حج و زیارت درباره حذف سهمیه‌های عمره با دفاع از کارکنان سازمان حج و زیارت گفت: این موضوع سال گذشته خیلی مطرح شد و گروهی گفتند این سازمان هر کسی را می‌خواهد به حج می‌فرستد، هرگز این گفته درست نیست. وی که پیش از این بارها مخالفت صریح خود را با ایجاد نوبت انتظار برای عمره اعلام کرده است، اظهار کرد: شورای‌عالی حج در دولت‌های نهم و دهم مصوبه‌ای داشت که طبق آن، حدود 12درصد از سهمیه عمره کشور به نهادها و ارگان‌ها واگذار می‌شد و بر همین اساس، به‌شکل قانونی این سهمیه توزیع شد. قاضی‌عسکر افزود: در جلسه‌ شورای‌ عالی حج گفتم از‌ تبعیض در اعزام زائران به حج رنج می‌برم و با شیوه ثبت‌نام‌ها نیز مخالفت کردم که قبول نکردند و می‌خواستند نقدینگی را جمع کنند و به این ترتیب مشتاقان زیادی با پرداخت 800هزار تومان ثبت‌ نام کردند و اکنون بیش از 6‌میلیون نفر باید 10سال در نوبت عمره بمانند." "